BenQ W5000 - Side 28

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 28 av 72 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 48 58 68 ... SisteSiste
Viser resultater 541 til 560 av 1435

Tråd: BenQ W5000

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Svaret er vel nei. Det er målbare forskjeller hva gjelder kontrast, men det betyr ikke at du visuelt opplever noen forskjell. Ved maksinal zoom og lens-shift på en gang, kan man også oppleve noe CA i ytterkanten av bildeflaten
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det noen anbefalte lerret(må ha nedtrekks da jeg skal ha en tv på veggen også) til w5000?

Rommet skal være mørkt(ikke noe lys utenfra) med matte farger på veggen og en kasteavstand på ca 3,6m.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    b-ill, flott om du tar konkrete lerretstips i en annen tråd, ev. tråler litt gjennom lerretsforumet med masser av tips og råd...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på omsider å gå over til denne, da de værste barnesykdommene nå vel har gått seg til og jeg trenger en julepresang til meg selv. Har i dag 8720 og er egentlig veldig fornøyd med den, men så var det dette med bare 720p da. Har skummet tråden, men er ennå ikke helt sikker og har derfor tre tildels halvteite spørsmål:
    1) Er det rimelig enighet om at 8720 er bedre på SD og kabelTV-signaler (f.eks. Canal Digital)?
    2) Har kasteavstand på ca. 490 cm og 106 tommers lerret, det bør vel gå greit (har vært inne på projectorcentral, men har litt noia på dette)?
    3) Kan jeg bruke Vogel 220 universal-takoppheng som passer til 8720 mht. til skruehull og vekt (er for opptil 20 kg., så sistnevnte burde vel gå greit).

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Hei Bård, hyggelig at du tar turen innom...

1) Jeg vil si at W5000 er en hel del bedre enn 8720 også på SD. Dette fordi W5000 er såpass vass i oppskalering og prosessering. 8720en er heller ingen dårlig kandidat i så måte, men ligger et par generasjoner bak i prosessering. Det faktum at oppløsningen er høyere på W5000 har ingen negativ betydning da prosesseringen er tilpasset dette. Det er heller ikke slik at "SD" passer bedre med en lavoppløst projektor, dette var mer et issue på de helt første 1080P-produktene som gjerne ikke har prosesseringskraft til å følge opp den høye oppløsningen.

2) Det vil fungere fint...

3) Ja, vogel-opphenget funker fint det!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Takker og bukker. Da blir det mer enn dorullnisser og tegninger på far i år.

Active g.org sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

8720 - w5000

Heisann.

Jeg har en 8720 montert og har hatt den en stund, men går nå å sikler på en W5000.

Er det slik å forstå at W5000 og 8720 har ca. samme spec når det gjelder lens shift, kasteavstand, slik at jeg kan i teorien skru ned min 8720 og skru opp en W5000 i samme festet, justere zoom og lens shift og sette på film uten noe mer dikkedarier?

Mvh
    Georg

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    W5000 er vel hakket mer fleksibel enn 8720 så svaret blir ja

Intermediate hamtor sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående w5000 og grovkalibrering som avshop tilbyr. Har det noen hensikt å bruke 1000 kr på grovkalibrering på en helt ny pj? mener å ha lest at lampen trenger minst 50 timer på å stabilisere seg.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Lampen vil nok kunne endre litt karakter over de første 50 timene, men det går etter min personlige erfaring først og fremst på selve lysutbyttet mer enn fargegamuten. Endrer gamuten seg noe er det som oftest uansett langt bedre med en grovkalibrering enn ingen kalibrering i alle tilfelle...

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg fikk min W5000 igår og må si jeg ble "blown away". Men jeg har flere spørsmål som jeg lurer på.
    Jeg lurer litt på "dynamic black" og "iris" options.
    1) Jeg leser at hvis man har dynamic black på da vil man får bedre kontraster. Men hva setter jeg IRIS til? Hva gjør den egentlig?
    2) En ting som plager meg er at jeg har et svakt lys formet som halv måne utenfor lerretet. Det er plassert over høyere hjørne av lerretet. Hva er dette for noe tull a?

Takk på forhånd

Active g.org sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er min 8720 solgt og venter bare nå på at W5000 skal komme i hus.

Håper den står til forventningene.

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av evgeny
    jeg fikk min W5000 igår og må si jeg ble "blown away". Men jeg har flere spørsmål som jeg lurer på.
    Jeg lurer litt på "dynamic black" og "iris" options.
    1) Jeg leser at hvis man har dynamic black på da vil man får bedre kontraster. Men hva setter jeg IRIS til? Hva gjør den egentlig?

Takk på forhånd
    Iris struper lyset .Har du iris på max får du mest lys. fordelen med dette er at dagslys scenene får slikkelig punch og ser mer realistiske ut. Bakdelen er at du får dårligere svartnivå.

Setter du iris på 0 er det selfølgelig motsatt. da får du bra svartnivå mens dagslys scenene mister mye punch. Hva du skal sette irisen på avhenger av rommet. Mørke eller lyse vegger osv, lyskontroll, grått eller hvitt lerret. Test noen filmer og prøv deg fram, og finn ut hva du liker best.

Selv har jeg iris på 5 da jeg syns dagslys scener får greit med lys samtidig som at svartnivået ikke lider for mye.

dynamisk iris bør du la stå på.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dimacruz
    dynamisk iris bør du la stå på.
    Her er jeg ikke nødvendigvis enig. 'Dynamic Black' som det heter på W5000 synes jeg gjør scener der det er nesten utelukkende mørkt for lyse. Den prøver å hente fram alt for mye og det blir grått. Da er det bedre å eksperimentere med gamma-innstillingen og finne et kompromiss man kan leve med når det gjelder skyggedetaljer.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det beste er vel heller å aktivere irisen, og så jobbe litt med gamma. Husk at uten den dynamiske irisen, så sitter du igjen med en grunnkontrast i området mellom 1000:1 og 1500:1 (avhengig av zoom og posisjon på fast iris).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nice. takk for info.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var min takmontert og jeg har foretatt en veldig kjapp DVE-kaliberering. Førsteinntrykket er veldig bra, veldig skarpe og klare bilder, men også avslørende på noe dårlige TV-bilder (ser klarere forskjell mellom de ulike kanalene). Så at Gorm anbefalte 576i fremfor 1080 fra TV-mottakere. På min HD-PVR fra CD har jeg kun valget mellom 576p og 1080i - hva bør jeg velge?

Bortsett fra at jeg måtte ned et hakk på brigthness. så den grei ut fra fabrikk, bortsett fra at fargene ikke var helt i vater. Er det vanskelig å stille fargene hver for seg?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Ja, er nok en fordel å la prosessoren i W5000en ta seg av deinterlacingen enn PVR-boksen, ja... Ettersom projektoren bruker en Faroudja-chip er jeg litt usikker på om 1080i er noe den spiser på en god måte, tror det hadde vært bedre med 576i i ugangspunktet...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Umiddelbart ser 576p bedre ut enn 1080i. Får prøve meg litt fram.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Ja, er nok en fordel å la prosessoren i W5000en ta seg av deinterlacingen enn PVR-boksen, ja... Ettersom projektoren bruker en Faroudja-chip er jeg litt usikker på om 1080i er noe den spiser på en god måte, tror det hadde vært bedre med 576i i ugangspunktet...

Det sitter Reon i W5000, ikke Faroudja ;-)

Med 576p eller 1080i har man valget mellom to "onder". Selv kjører jeg SD via komponent, for der får jeg ut 576i.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Side 28 av 72 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 48 58 68 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •