BenQ W5000 - Side 26

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 26 av 72 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 46 56 66 ... SisteSiste
Viser resultater 501 til 520 av 1435

Tråd: BenQ W5000

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    nærmer meg 4 uker på service nå,ringte de idag å de fant ikke noe feil med pj!!!
    men etter litt frem og tilbake skulle tvilen komme meg tilgode så de skulle fikse den før den kommer i retur...
    De finner ingen feil på pj, men de skal fikse feilen de ikke finner før du får den tilbake :shock: ... DET kaller jeg god service, om enn litt treg service... 8-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke fått svar fra BenQ på RMA-forespørselen enda en gang.

Intermediate wasimza sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fayed

Jeg har stilt den inn på Whisper mode og 60p. Mistenker at det er fargehjulet som er skylden, da støyen forsvinner med en gang jeg skrur av prosjektoren og kun kjøleviften går i noen minutter.

Hva er dere andres erfaring med dette ?
    Forsøk dette:

Sett projektoren til 24p.
    På BD spilleren setter du 24fps til "On".

Hos meg har det mye å si for støyen om kilden står med 24fps av eller på.

Newcomer Debate sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann godtfolk! ;-)

Lurer på om en av dere ville være behjelpelig med å poste innstillingene dere har på projektoren?
    Er helt klar over at det blir "feil" å kopiere noen sitt setup. Da dette varierer en god del.

Men jeg vil veldig gjerne teste ut om dine innstillinger er mer krem enn det jeg har nå.
    Akkurat nå kjører jeg Cinema-mode med litt tweak av grønnfargen. (Som beskrevet på projectorreviews.com).

Det hadde vært kjempe for både meg og flere andre her inne om noen vil dele! :-) På forhånd, takk!

PS: Kom gjerne med tips og triks du sitter på, som kan komme godt med på vegen mot det bedre bilde.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Stiller meg også bak "Bebate". Jeg har ikke gjort noe som helst foreløpig, men vet jo det er mye å hente her. Tester gjerne noen set up, men tar gjerne også i mot tips om kalibreringsprogram som er bra, enkelt og ikke alt for dyrt. Finner man noe på ebay kanskje?

Noe spesielle innstillinger som er åpenbare i forhold til fabrikk-innstillinger også kanskje?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kopiering av andres innstillinger blir sjelden bra. Dette vet AVforums brukere, og det forklarer at det sjelden postens innstillinger. Jeg sitter akkurat nå og kalibrerer en TW5000, der eieren har "kopiert" innstilling fra noen andre. Jeg har aldri sett en verre "kalibrert" projektor.

Siden det er avvik fra lampe til lampe, blir alle projektorer kalibrert i en bakenforliggende service-meny før den forlater fabrikken. Siden denne ikke er lik fra enhet til enhet, vil alle korrigeringer gjøres ut i fra forskjellig utgangspunkt. Ergo skal du ha mer flaks enn vinneren av lotto, for at "kalibreringen" fra en projektor kan flyttes over i en annen, med et noenlunde greit resultat. Få heller noen med måleutstyr (og erfaring) til å kalibrere projektorene deres.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...deler Gorms erfaring der (dessverre...), og anbefaler også linken til kalibreringstråden overfor... Så 3stk TW5000er ble kalibrert på rad og rekke forrige uke, og ingen innstillinger kunne "kopieres", selv om kalibratøren prøvde dette på nr. 2 uten hell...

Newcomer Debate sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    kopiering av andres innstillinger blir sjelden bra. Dette vet AVforums brukere, og det forklarer at det sjelden postens innstillinger. Jeg sitter akkurat nå og kalibrerer en TW5000, der eieren har "kopiert" innstilling fra noen andre. Jeg har aldri sett en verre "kalibrert" projektor.

Siden det er avvik fra lampe til lampe, blir alle projektorer kalibrert i en bakenforliggende service-meny før den forlater fabrikken. Siden denne ikke er lik fra enhet til enhet, vil alle korrigeringer gjøres ut i fra forskjellig utgangspunkt. Ergo skal du ha mer flaks enn vinneren av lotto, for at "kalibreringen" fra en projektor kan flyttes over i en annen, med et noenlunde greit resultat. Få heller noen med måleutstyr (og erfaring) til å kalibrere projektorene deres.
    Så du mener altså at det er bedre å la projektoren være default?
    Jeg er ikke keen på de avanserte innstillingene her. Bare de enkle standard innstillingene som kanskje kan gi ett ekstra lite kick.
    Er ikke værre enn å stille tilbake om det fungerer dårligere enn default. Men takk for innspill!
    Er fullt klar over at det ikke er lurt å blåkopiere.

Jeg vil bare teste ut litt forskjellig! Om jeg stiller selv og prøver meg frem, ender jeg som regel bare opp med å bli gal.
    Føler at det forrige jeg gjorde fungerte bedre osv osv... Til slutt blir jeg bare sprø. :-)
    Om noen fortsatt er keen på å publisere de enkle innstillingene du sitter på w5000, er jeg svært taknemmelig.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, du kan like gjerne la være å røre innstillingene. Kopiering av andre's innstillinger er null verdt.

Sitat Opprinnelig postet av Debate
    Så du mener altså at det er bedre å la projektoren være default?
    Jeg er ikke keen på de avanserte innstillingene her. Bare de enkle standard innstillingene som kanskje kan gi ett ekstra lite kick.
    Er ikke værre enn å stille tilbake om det fungerer dårligere enn default. Men takk for innspill!
    Er fullt klar over at det ikke er lurt å blåkopiere.

Jeg vil bare teste ut litt forskjellig! Om jeg stiller selv og prøver meg frem, ender jeg som regel bare opp med å bli gal.
    Føler at det forrige jeg gjorde fungerte bedre osv osv... Til slutt blir jeg bare sprø. :-)
    Om noen fortsatt er keen på å publisere de enkle innstillingene du sitter på w5000, er jeg svært taknemmelig.

Intermediate wasimza sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Debate, jeg vil anbefale deg å prøve å kallibrere med DV Essentials. Det finnes en tråd her på forumet med en enkel guide i bruk av dette programmet. Tar antageligvis like lang tid som å kopiere inn andres innstillinger, men resultatet blir mange ganger bedre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kresen på avstand

Jeg har vurdert å skaffe meg en W5000. Men basert på kalkulatoren på projectorcentral.com får jeg problemer mht. avstand.

Jeg har fra før et lerret på 210 cm og kasteavstand 3,5 m. Min gamle X1 fyller lerretet på denne avstanden helt fint. Men i følge kalkulatoren vil W5000 kreve en avstand på 3,87 med maksimal zoom for å fylle dette lerretet.

Da får jeg et problem. Finnes det andre DLP-prosjektorer i samme prisklasse/kvalitet som vil passe mitt behov? Er det noen her som har noen anbefalinger?

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer at W5000 ikke passer til de målene du har oppgitt.
    Du bør nok se på Sony HW10. Den passer til kasteavstand og bredde på lerret.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Har du mulighet til å gjøre et opptak av lyden slik at vi får høre hvordan det låter. Legg lyden ut på f.eks youtube.
    Tok litt lenger tid en jeg hadde trodd, men her er et dårlig opptak med litt for lav lyd.

Videoen starter mens prosjektoren har stått på litt, og så skrur jeg den av slik at kun kjøleviften går.

YouTube - Benq W5000 støy

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var vanskelig å høre om det var noe unormalt på det opptaket. For meg hørtes det ut som normal ulyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Det stemmer at W5000 ikke passer til de målene du har oppgitt.
    Du bør nok se på Sony HW10. Den passer til kasteavstand og bredde på lerret.

Takk for svar, men har du testet det i praksis? Min gamle X1 er i følge kalkulatoren mer kresen på målene (3,97) enn W5000 (3,87), men fyller lerretet likevel helt greit på 3,5 m. Riktignok mangler et par centimeter på hver side, men det kan jeg leve med.

Ut fra dette skulle man tro at kalkulatoren opererer med en margin, og at W5000 i realiteten (tilnærmet) fyller mitt lerret på samme måte som X1. Takknemlig for synspunkter. HW10 koster for tiden 8000 kroner mer enn W5000, så det er verdt å sjekke dette ut.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kalkulatoren regner ikke med noe "margin", men enkelte projektorer er satt opp feil i kalkulatoren.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bare et par spørsmål ang w5000 før det mest sannsynlig blir et kjøp på meg.

Avstand fra bakveggen til lerretet er nå 4,1m, w5000 bygger 0,42m, da er vi nede på ca 3,6m fra linsen på w5000 til lerretet. Den vil bli plassert i et skåtak(ca 1,4m over gulvet) noe som gjør at linsen vil komme litt i underkant av midten på lerretet, gjør det noe?

Avstanden fra w5000 til hodene våres blir ca 40cm. Støyer den mye?

Her kan dere se sånn ca hvordan det vil bli seende ut:

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi har vår W5000 omtrent slik plassert, kanskje bittelitt lenger vekk. Det er ikke noe plagsom støy fra den. Du hører den, selvfølgelig, men langt ifra plagsomt.

Plasseringen i høyden er ikke noe problem så lenge du ikke får hoder i veien for lyset.

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg kan jo event også sette den på ei plate, istedetfor takfeste. Eller er det anbefalt at den henger oppned?

Eneste gangene man vil skygge for lyset er når man reiser seg, så det blir ikke noe problem.

Side 26 av 72 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 46 56 66 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •