BenQ W5000 - Side 23

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 23 av 72 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 43 53 63 ... SisteSiste
Viser resultater 441 til 460 av 1435

Tråd: BenQ W5000

Newcomer OJMARØ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei.

Er det noen som vet om W5000 har gått ut av produksjon. Har sett på den lenge å skulle til å tenke på å kjøpe den nå, men nå finner jeg den ikke tilsalgs lenger... Hmmmm

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: teknisk tråd...

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    W5000 er nå en utgått vare, ja, merkelig egentlig, ettersom W6000 jo blir for lyssterk for de aller aller fleste... Mulig det kommer en W5500 eller lignende snarlig??

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    W5000 er nå en utgått vare, ja, merkelig egentlig, ettersom W6000 jo blir for lyssterk for de aller aller fleste... Mulig det kommer en W5500 eller lignende snarlig??
    takker for svar. Ser at jeg fortsatt kan få tak i W5000 enkelte plasser, men da lurer jeg på om jeg fortsatt bør satse på denne, eller gå for noe annet. Liker veldi godt prisen på W5000.

Setter pris på tanker rundt dette dilemmaet...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av det som er på markedet nå stiller W5000 fortsatt veldig sterkt (sterkest?) i prisklassen. Det du derimot må ha i baktanke er at det i disse tider er mye nytt på vei, og at situasjonen da fort kan endre seg. Projektorer pleier derimot å ha ganske høye lanseringspriser, og synker ganske mye etter et halvt år. Det blir altså som ved det meste elektronikk, man kan alltid vente på bedre og billigere..

EDIT: Dette er en teknisk tråd...

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar.. Da var w5000 bestilt

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvor fikk du tak i W5000?

EDIT: Dette er en teknisk tråd. Vennligst opprett en tråd under "Produkt -og prisjakt" for diskusjon rundt forhandler/tilgang/pris osv.

Newcomer nr1Pantani sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Flyttet denne til Produkt og prisjakt...hehehe

Newcomer runnis sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Har ikke W6000 to bilde-moduser; normal (2500 lumens) og cinema (1100 lumens)?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...i så fall er den jo plutselig langt mer aktuell... For øvrig er det flott om videre W6000-diskusjon tas i den nyoppdaterte offisielle tråden for W6000: http://avforum.no/forum/digitale-pro...enq-w6000.html! Takker!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    ville bare fortelle alle som har en W5000 at det er Servicon so har tatt over service på BenQ og at jeg har hatt kjempe bra service fra de. Leverte inn projektoren på Onsdag (ble levert med bil direkte til de) og fredag uka etter var den returnert til meg med byttet DMD brikke og nyeste firmware.
    Raskt levert og proff oppfølging fra de.....

Intermediate wasimza sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvorfor måtte dmd brikken byttes?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry benq service

min dmd brikke måtte også byttes...etter 4 uker fikk jeg en erstatningsprojektor. litt usikker på denne da den hadde veldig merkelige bildeinstillinger når den kom og menynavn var byttet til f.eks mediacenter osv. Egentlig litt iriterende å få en i bytte da min var helt splitter ny. Problemet på min var ett speil "stuck":evil: i på position. Men alt i alt var service mye bedre denne gangen. Sist hadde jeg min 8720 inne til service 5 ganger uten resultat...

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel verdt å nevne at det er sjelden at DMD'en må byttes. Speil som sitter fast i en posisjon er heldigvis veldig uvanlig.

Det er forøvrig godt å høre at BenQ yter god service i slike tilfeller.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    Grunnen til at min DMD brikke måtte byttes er at min W5000 fikk en feil som gjorde at halve bildet (høyre side) plutselig ble bare svarte og hvite striper.
    Det er en kjent feil med noen W5000. Det er noen andre som har erfart dette her på forumet (det er en tråd om dette).
    Det er ikke ett stort problem siden det ble håndtert raskt og kostnadsfritt under projektorens garanti.
    Jeg kommer til å kjøpe BenQ igjen etter denne erfaringen med service apparatet deres i Norge nå som Servicon har overtatt.

Leif

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problem med panorering

Min w5000 sliter når den panorer. Dette gjelder kun fra altibox (HDMI-kabel)
    Ser det veldig godt når en ser fotball og kamera beveger seg horisentalt, også på rulletekst nede strekker den teksten veldig på sidene.

Noen som kjenner til dette?

Fra PS3 fungerer spill og blu-ray helt fint (HDMI-kabel)

Leste i tråden noe om 24 fps problematikk og ny firmware. Er det samme problem?

Prosjeketoren er 9 mnd, probelemet har alltid vært der, men brukt storsett til ps3 tidligere

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis teksten strekker seg på sidene har du valgt feil aspekt. Hvis kilden er satt opp til å spille av 1080i (eller p) så kan du velge aspektet "real" (1.1 pikselmapping).

PS: Hvis teksten fortsatt strekkes når projektoren er satt til "real", er det kilden som strekker bildet feil
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag fikk jeg min W5000. Den er ENORM! Bra bilde, en god oppgradering fra PE8700+, endelig får jeg 24p. Det sto mellom denne og W6000, men W6000 ble litt dyr nå som jeg skal bygge nytt kjøkken også. W6000 hadde passet perfekt i stua mi ved montering på hylle ved bakveggen siden den kan kaste lengre på samme bildestørrelse, mens W5000 kaster litt for kort for den opprinnelige lerretinnstalasjonen. Jeg løste det ved å flytte lerretet et godt stykke innover mot sitteplassen. Det er herlig med så stort bilde og så høy oppløsning. Stillegående er den også.

Ble litt overrasket over at sharpness-innstillingen myket opp bildet når den ble skrudd ned til 0 fra standardinnstillingen på 3. Jeg er vant til å måtte skru nedtil 0 for slå av default sharpness. Jeg må opp på 6 på denne for å få helt skille mellom pikslene med et 1x1-rutenett, men det gir noe EE-effekt så 3-4 ser best ut syns jeg selv om det blør bittelitt.

Lite minus for at noen har griset til linsa mi, og en svak grønn skygge litt over midten på bildet i tilfeller hvor det er veldig lyse detaljer i midten. Jeg lurer på om skyggen skyldes at merkene på linsa reflekterer litt lys tilbake inn i linsa. Et helt svart bilde avslører en svak ujevnhet i forhold til gamleprojektoren, som var nærmest perfekt jevn. Nedre venstre hjørne er bittelitt mørkere enn de andre hjørnene. Regner med det er normalt, for jeg er ekstremt følsom for variasjoner i svartnivået.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    Det sto mellom denne og W6000, men W6000 ble litt dyr nå som jeg skal bygge nytt kjøkken også.
    Du skal være glad du endte opp med W5000, for den er i en helt annen klasse enn W6000. Jeg må si W6000 skuffet meg enormt, og minner egentlig mer om noe billig "OEM rask" (ala Optoma?).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LeifB
    Hei,
    Grunnen til at min DMD brikke måtte byttes er at min W5000 fikk en feil som gjorde at halve bildet (høyre side) plutselig ble bare svarte og hvite striper.
    Det er en kjent feil med noen W5000. Det er noen andre som har erfart dette her på forumet (det er en tråd om dette).
    Det er ikke ett stort problem siden det ble håndtert raskt og kostnadsfritt under projektorens garanti.
    Jeg kommer til å kjøpe BenQ igjen etter denne erfaringen med service apparatet deres i Norge nå som Servicon har overtatt.

Leif
    min er også sendt inn med nøyaktig samme problem

Side 23 av 72 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 43 53 63 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •