BenQ W5000 - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 22 av 72 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 42 52 62 ... SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 1435

Tråd: BenQ W5000

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Så nøye trenger du ikke å være Mr.Ole, for moderat bruk av lens-skift gir ingen nevneverdig degradering. Det er ført når du nærmer deg ytterpunktene for lens-shift at uniformiteten (i lysstyrke) blir et problem. Monter den høyt nok til at det ikke blir et problem med skygge fra tilskuerne. Det er jo ikke noe moro å bli forstyrret hver gang noen retter seg opp i stolen eller legger armene bak nakken.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BenQ W5000-28-05-jpg

Jeg fant ikke noe eksakt mål på senter i linse, men ut i fra illustrasjonen kan du vel regne ca 10-11 centimeter

Manualen finner du forøvrig her: http://www.benq.no/support/downloads...0/w5000-en.pdf
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk.

Skjønner at det er ikke er noe problem, men når jeg først har mulighet til å montere den "perfekt" vil jeg prøve å gjøre det...

Men skal sjå litt når jeg kommer hjem, om det blir problem ved gjesping(hender i luften). Men ved normal sitte posisjon eller hendene bak hode blir det ikke problem.

Newcomer Joshua sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Noen som har god greie på og kan Kalibrering av denne projektor?

Ønsker og "optimalisere" denne nå og søker noen som muligens kan gjøre jobben for en ikke alt for "stiv" pris. Holder til på Østlandet, Sarpsborg.

Takker for eventuelle svar på forhånd. =)

Joshua

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Send en PM (private message) til Gorm.

Sitat Opprinnelig postet av Joshua
    Hei,

Noen som har god greie på og kan Kalibrering av denne projektor?

Ønsker og "optimalisere" denne nå og søker noen som muligens kan gjøre jobben for en ikke alt for "stiv" pris. Holder til på Østlandet, Sarpsborg.

Takker for eventuelle svar på forhånd. =)

Joshua

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Problemet er nok dekoderen, for alt som ikke er HD blir "ødelagt" av dekoderens elendige bildeprosessering. Hadde du kunnet kjøre ut 576i på normale (PAL) sendinger, samt 720p og 1080i avhengig av kildemateriale, ville du fått en hel annen opplevelse. Bildeprosessoren i W5000 er nemlig svært god på den samme prosesseringen som dekoderen ødelegger (deinterlacing av 576i og 1080i, samt skaleringen av SD-materiale opp til full-HD).

Selv kjører jeg SD-materiale ut via komponent på min dekoder, for der får jeg tilgang til 576i.
    Interessant. Vurderer nå å kjøpe enten en Benq PE 8720 eller en W5000. Kildene mine er Force paraboltuner 1133s (kun scart) og en dvd opptaker Pioneer dvr 920 med HDMI (kun 576P) evt component. Hvilke av de to er best når kildene er såpass dårlige?

Mvh

Kenneth

Intermediate wasimza sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanskelig å svare, men min W5000 gjør i hvert fall en meget god jobb på DVD-materiale. Mye bedre enn min forrige HD-ready projektor i hvert fall.

Newcomer BlackStar sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann..står sikkert et svar om dette i tråden en eller annen plass, så ber om unnskyldning på forhånd. Hvordan er det med filterbytte og rensing på w5000?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kepe
    Interessant. Vurderer nå å kjøpe enten en Benq PE 8720 eller en W5000. Kildene mine er Force paraboltuner 1133s (kun scart) og en dvd opptaker Pioneer dvr 920 med HDMI (kun 576P) evt component. Hvilke av de to er best når kildene er såpass dårlige?

Mvh

Kenneth
    Her bør du satse på PE8720.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor det? W5000 har mye bedre bildeprosessering enn 8720 (Reon vs Faroudja). Oppskaleringen kan projektoren ta seg av, og det fikser den uten problemer. I tillegg er W5000 klar når bildekildene oppgraderes.

PS: kanskje lurt å la kildene kjøre ut 576i, og ikke 576p. Dette siden projektoren garantert gjør de-interlacingen bedre enn bildekildene dine.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlackStar
    Heisann..står sikkert et svar om dette i tråden en eller annen plass, så ber om unnskyldning på forhånd. Hvordan er det med filterbytte og rensing på w5000?
    Alle DLP-er har lukket optikk, så støv er ikke noe problem annet enn om det blir så mye at det reduserer kjølekapasiteten. Da er det i tilfelle bare å bruke støvsugeren.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor det? W5000 har mye bedre bildeprosessering enn 8720 (Reon vs Faroudja). Oppskaleringen kan projektoren ta seg av, og det fikser den uten problemer. I tillegg er W5000 klar når bildekildene oppgraderes.

PS: kanskje lurt å la kildene kjøre ut 576i, og ikke 576p. Dette siden projektoren garantert gjør de-interlacingen bedre enn bildekildene dine.
    Bildeprosessering/oppskalering/panorering etc. Viktig punkt hvis man har highend bildekilder fra 2004/05 dvd/paraboltuner. Hvis jeg sier at budsjettet er maks 6-7000 på en projektor forstår jeg det riktig at en pent brukt 8720 med teknologi fra ca 2005 slår ut hva som helst av 2008/09 mod av lowend/midend budsjettprojektorer som Optoma HD65, Infocus x9 (DLPere) samt lcder som Panasonic/Epson etc?

PS! Sa akkurat nei til en 8720 til 7000,- og vurderer nå Optoma HD65 til 5700. Mulig det er dumt da jeg sjelden bytter utstyr og kun er interessert i nest siste teknologi

Mvh

Kenneth

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Etter å ha brukt PE8720 i nesten 2000 timer på dvd filmer og norske tv kanaler så er min personlige mening at 8720 fungerer bedre til kildene som er oppgitt enn hva W5000 gjør. Ikke det at W5000 gjør noen dårlig jobb på sd materiale men jeg syntes 8720 gjorde en bedre jobb. Men jeg blir jo en smågutt i denne sammenhengen i forhold til deg Gorm. Du vet jo hva du snakker om..:grin: Så "blackstar gå gjerne for Gorm sitt forslag. Han er jo tross alt guruen over alle guruer når det kommer til projektor!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et dilemma nå. Kjøpe W5000 eller vente på W6000?
    Jeg er veldig skeptisk til 2500 AL.
    Nå har jo W6000 fått 5 ganger høyere papirkontrast, så det må vel ligge noe realiteter også der? Tror dere W6000 vil være bedre enn W5000 også i et rom som ikke har behov for det ekstra lysutbyttet? Sortnivå er spesielt viktig for meg, så hva tror dere om det?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Etter å ha brukt PE8720 i nesten 2000 timer på dvd filmer og norske tv kanaler så er min personlige mening at 8720 fungerer bedre til kildene som er oppgitt enn hva W5000 gjør. Ikke det at W5000 gjør noen dårlig jobb på sd materiale men jeg syntes 8720 gjorde en bedre jobb.

Som førsteinntrykk er jeg enig, og det nettopp fordi Reon er så overlegen på prosessering. Den "sminker" ikke bildestøyen på lik linje med Faroudja. Men, Reon prosessoren har også en støyreduksjon, og ved bruk av denne ender du opp med samme nivå hva bildestøy angår, men med vesentlig bedre bildeskarphet. Det er mange muligheter for å trå feil, og den mest vanlige er å bruke en TV-dekoder som ikke sender ut 576i over HDMI. Da er det nesten bedre å satse på analogt komponent- eller RGB signal.
    Min egen HD-dekoder stinker på SD signal over HDMI, nettopp fordi det ikke er mulig å hente ut annet en behandlet signal (576p, 720p eller 1080i). Via komponet-utgangen får jeg 576i, og da fremstår SD-signalet langt bedre på projektoren.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer OJMARØ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Plassering osv

Hei.
    Jeg må først få si takk til alle som skriver inn meninger og svar her. Har hatt veldig stor glede av å lese denne tråden.

Nå har jeg endelig bestemt meg for å kjøpe en W5000 (etter mange timer på forumet)..
    Holder på å bygge meg ett kino rom i kjelleren som måler 3.20m X 6.70m
    Hadde opprinnelig tenkt på ett dreamscreen procurve 106" lerett, men ser ut som om jeg må klare meg me ett noe mindre pga plassen

Det jeg lurer litt på er om det er mulig å montere pj på hylle helt bakerst i rommet eller om dette blir for langt borte... Og eventuelt hvilket lerret som kan passe for meg

Takker for alle svar..

Mvh: Olav

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan nok ikke ha pj'en så langt unna lerretet med så liten bildestørrelse Med 92" lerret kan du ha pj'en fra 3,68m til 4,42m unna lerretet (hvis jeg ikke har plottet inn helt feil på projectorcentral.com)

Intermediate wasimza sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det tror jeg er feil. Jeg har PJ'en ca 4,5 meter fra lerret og da lager jeg såvidt et bilde på 106 tommer med MAKS zoom. Jeg kan altså fint lage et mye mindre bilde fra 4,5 m avstand. Jeg skulle tro at den klarer å lage et lite nok bilde på 92" også fra 6 meters avstand.

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det homecinema skriver stemmer. iallefall i ifølge projectocentral kalkulatoren.

Skal du ha pj 6.70 meter unna, eller det blir vel rundt 6.30 til linsen, kan du ha et lerret på 129" og opp til 154" Skal du ha et lerret på 106" må pj være 4.33-5.19 meter unna.

Newcomer OJMARØ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for svar alle sammen. ser ut til at det blir takfeste på meg da... Får sikkert ikke plass til mer enn 100" lerrett heller så da går det iallefall ikke..

Sikkert feil tråd å spørre om dette i, men er det noen som kan anbefale et lerrett på mellom 92" - 102" til en W5000 rommet er bare 3,20 bredt...

Side 22 av 72 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 42 52 62 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •