BenQ W5000 - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 20 av 72 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 50 60 70 ... SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 1435

Tråd: BenQ W5000

Newcomer paddo sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av wasimza
    Du skriver intet om hvor bredt rommet er. Personlig foretrekker jeg så stort bilde som mulig og da ville jeg montert PJ så langt bak som mulig. Hvis rommet ditt er bredt nok, kan du enkelt få et 106" lerret i 16:9 format. Da må vel avstanden fra lerret til linse være ca 4,5 meter.
    rommet er 3.2meter bredt, men det eg er redd for er at bilde blir for stort og slitsomt å sjå på.
    eg kommer til å sitte 3 meter fra lerretet å når eg måler opp størelsen på veggen eg ser for meg ca hvor stort det bilr, eg 106" ser veldig stort fra sitteplassen min.

har sjekk litt priser i dag og funnet ut at sony hw-10 koster bare 4000 mer en benq w5000 med samme lerret og utstyr på avshop.no så spørsmålet da blir om sonyen er verdt di 4000?

Takk for hjelpen

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JDigit
    Jeg opplever også problemer med den dymiske irisen. Som du nevner, ser også jeg tydelig at den jobber. Til tider virker den veldig treg og ustabil. Jeg har opprettet en sak hos Benq angående dette, og de er i ferd med å undersøke hva det kan være. Jeg kan ikke huske at jeg hadde dette problemet før jeg oppdaterte til firmware 2.01.
    Hei, du må holde oss oppdatert på hva responsen blir. Kontakter support hos Benq jeg også hvis dette problemet ikke kan løses. Hadde en billig 720 P panasonic med dynamisk contrast/brightness den var mye bedre til å automatisk justere. Og den var en 2 "genereasjoner" eldre projector

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,576
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paddo
    rommet er 3.2meter bredt, men det eg er redd for er at bilde blir for stort og slitsomt å sjå på.
    eg kommer til å sitte 3 meter fra lerretet å når eg måler opp størelsen på veggen eg ser for meg ca hvor stort det bilr, eg 106" ser veldig stort fra sitteplassen min.

har sjekk litt priser i dag og funnet ut at sony hw-10 koster bare 4000 mer en benq w5000 med samme lerret og utstyr på avshop.no så spørsmålet da blir om sonyen er verdt di 4000?

Takk for hjelpen
    80" og 3 meter avstand er hva du såg på hos meg, når jeg testet ht dine.
    Uansett hva du velger av Benq eller Sony blir det nok en kjempeforbedring fra bildet du så hos meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JDigit
    Jeg opplever også problemer med den dymiske irisen. Som du nevner, ser også jeg tydelig at den jobber. Til tider virker den veldig treg og ustabil. Jeg har opprettet en sak hos Benq angående dette, og de er i ferd med å undersøke hva det kan være. Jeg kan ikke huske at jeg hadde dette problemet før jeg oppdaterte til firmware 2.01.

Sjekket firmware. Samme som deg 2.01. Så i går "the big hit" på blueray, HTPC, 24hz, ATI gfx. dynamic black on, iris 1.

Så langt jeg kan se er iris'en mye bedre på åpning/lukking da jeg ser på Blueray. hverken jeg eller Madam'en la spesielt merke til dette under hele filmen (madamen klagde da vi så på en mkv 720p film i 50 hz forleden.

Følger man nøye med klarer jeg også å se det på blue-ray men da virker det mye mer som det skal være.

Kan dette være en inbildning ? Noen andre som har sammenlignet kilder ?

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har W5000 nok lysstyrke til et grått lerret med gain 1.0 på 330cm? Lerretet vil bli brukt i en batcave. Sorte vegger med 100% lyskontroll, Ser at kalkulatoren på projector central mener det er for stort men hva tror dere? Eventuelt Hvor stort lerret anbefales før w5000 har for lite lysstyrke? Tenker først og fremst på grått lerret.

Intermediate wasimza sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1) Jeg mener at w5000 er svært lyssterk. Når det kommer til lerretstørrelse er det for min del ikke lysstyrken som er den begrensende faktoren, snarere avstanden mellom linse og lerret. Dette bør du være sikker på før du går til innkjøp.

2) Hvis du har en batcave og så god lyskontroll som du hevder du har, så ville jeg helt klart gått for et hvitt lerret fremfor et grått. Du vil oppleve bedre "punch" i bildet.

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet at jeg får mer punch i bildet med hvitt lerret, men det viktigste for meg er sortnivået. I dag bruker jeg euroscreen greyline 230cm, mener å huske at det har en gain på 0.8. Jeg orker ikke at sortnivået blir noe dårligere enn det er nå. Dagslys scener ser også realistiske ut nå. Det er vel her det er viktig med lysstyrke. Rommet jeg bruker nå er også en batcave, og jeg er fornøyd med bildet.

Grunnen til at jeg lurer er at jeg forhåpentligvis kan bygge et nytt kinorom snart og da vil jeg ha større lerret.

Bruker jeg stort grått lerret er jeg redd at dagslysscener ikke vil få nok punch, og bruker jeg hvitt lerret er jeg redd sortnivået vil bli for dårlig.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2) Hvis du har en batcave og så god lyskontroll som du hevder du har, så ville jeg helt klart gått for et hvitt lerret fremfor et grått. Du vil oppleve bedre "punch" i bildet.
    Har du prøvd dette selv? Jeg vet at Gorm var av denne oppfatning før, men han prøvde hvitt lerret og det gikk ut døra raskere enn man klarer å si mislykket! Han anbefaler grått lerret uansett rom etterosm jeg har forstått det og han har testet det meste innen temaet.

Intermediate wasimza sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei ikke prøvd det selv, men hørt det flere steder. Interessant det du sier om Gorms endring av mening om dette.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet flere har opplevd det samme. Jeg trodde ikke helt på AK når han påsto at hvitt lerret ruinerte bildeopplevelsen i hans batcave, men etter å ha prøvd det samme måtte jeg konstatere at han hadde rett. Sortnivået ble skadelidende (selv med D-ILA projektor), og i tillegg forsvant mye av dybdefølelsen. Visst ble det mer trykk i dagslysscenene, men det kunne på ingen måte oppveie det jeg tapte.

Når det er sagt, jeg ville ikke gått stort over 250 bildebredde med W5000 på grå duk. Du klarer nok større lerret med ny lampe (første 500 timene?), men det blir dyrt å hele tiden måtte kjøpe nye lamper.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...på en W5000 er nok som du sier grått som oftest å foretrekke...

Jeg har også testet en del dukvarianter, og på HD350en synes jeg hvit duk fungerte greit, men jeg foretrekker nok heller grå duk der også gitt... Jeg har imidlertid en lydtransparent lerretsløsning, og da mister en litt lys uansett, så der er hvitt nok riktige vei å gå tror jeg (grått gjør at en mister for mye lys rett og slett), men på vanlige lerreter tror jeg det tryggeste stort sett er å velge grått!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

BenQ på vegg eller lerret?

Innlegg fjernet. Jeg ser at jeg får svar under diskusjonene som føres på delforumet om lerret.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...for å ikke havne helt off-topic er det greit at du ev. lager en ny tråd rundt dette, basker, da det du spør om ikke nødvendigvis kan besvares på et kort og konsist vis... Gjør gjerne også et søk først, temaet har vært oppe flere ganger tidligere!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Beklager. Jeg burde selvsagt ha gjort et søk først. Jeg leste diskusjonen og ble nyskjerrig!

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er svært fornøyd med denne projektoren. Sylskarpt bilde og sterke/klare farger. Har aldri vært plaget av støy, selvom flere tester har nevnt dette.
    Samsung blurayen din er nok svaret på dette... Synes jeg husker at du kjører Samsung...
    Den har meget lite støy i bildet. Skarp, mye farger og lite mosqitostøy...

Et annet tips kan være å se til Pioneer, disse blurayene skal ha meget god støyfjerner til bluray og dvd.

Sony 350, 550 har også en støyfjerner som skal klare å fjerne noe...

Denon sine sliter litt, samme tror jeg gjelder Panasonic..

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg vurdere nå selv å kjøpe den BenQ w5000 prosjektoren. Jeg bruker nå en LG AN110 prosjektor nå. Jeg har ikke sett den w5000 i aksjon.

Er det ganske stor forsjell mellom disse prosjektorene? om noen veit.

Jeg har laget en egen tråd men ingen har svart der enda.

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har akkuratt kjøpt meg en BenQ w5000 prosjektor, jeg er veldig fornøyd med den, men hvis det er mulig å få bilde til å bli bedre enn det som er fra fabrikk så ønsker jeg det. Da lurer jeg på det med kalibrering. Når det gjelder kalibrering kan jeg gjøre det selv med prosjektoren? eller må jeg kjøpe inn utsyr for at jeg an kalibrere den?

Kan jeg bruke denne? Komplett.no - Monster kalibrerings DVD for LCD/Plasma

jeg har aldri kalibrert før.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

en liten.... *******s iriterende PRIKK

Fikk for et par måneder siden en ny benq w5000 av benq etter å hatt utrolig mye problemer med min pe8720. Jeg var utrolig fornøyd....til i går ,da det plutselig dukket opp 1 bitteliten hvit prikk.

Virker nesten som en død pixel, men dette skjer vel ikke med dlp?
    Hva skal jeg gjøre nå?

forferdelig iriterende å ha den lille prikken midt i panna til samuel jackson eller hvor som helst, når jeg ser film. Det virker som den slukker innimellom men bare for noen få sekunder når det bytter mellom lyse og mørke partier.

Gleder meg ikke til eventuelt å ta opp kampen med benq igjen. det tok over et år og den gammle projektoren min var inne hos anovo 5 ganger. Var der sikker i godt over et halvt år sammenlagt...........

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Jeg har akkuratt kjøpt meg en BenQ w5000 prosjektor, jeg er veldig fornøyd med den, men hvis det er mulig å få bilde til å bli bedre enn det som er fra fabrikk så ønsker jeg det. Da lurer jeg på det med kalibrering. Når det gjelder kalibrering kan jeg gjøre det selv med prosjektoren? eller må jeg kjøpe inn utsyr for at jeg an kalibrere den?

Kan jeg bruke denne? Komplett.no - Monster kalibrerings DVD for LCD/Plasma

jeg har aldri kalibrert før.

Den filmen der er så dårlig at den ikke er værd de pengene, den er mer værd 100kr...

Du skal istedet kjøpe DVE eller SPYDER for å få gjort jobben selv....

Monster er mer en HDMIreklame kalibreringsfilm som hjelper deg å stille sortnivå og kontrast riktig ved hjelp av bilder av pene damer og menn i sort dress... .

også litt meget simpel fargejustering på kun fargestyrke, men det er ikke kalibrering som går i dybden....

Som sagt værd 100kr og ikke mer....

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Den filmen der er så dårlig at den ikke er værd de pengene, den er mer værd 100kr...

Du skal istedet kjøpe DVE eller SPYDER for å få gjort jobben selv....

Monster er mer en HDMIreklame kalibreringsfilm som hjelper deg å stille sortnivå og kontrast riktig ved hjelp av bilder av pene damer og menn i sort dress... .

også litt meget simpel fargejustering på kun fargestyrke, men det er ikke kalibrering som går i dybden....

Som sagt værd 100kr og ikke mer....

Ok. hvor for jeg kjøpt utsyr som DVE og SPYDER?

Side 20 av 72 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 50 60 70 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •