BenQ W5000 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 72 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 32 42 52 62 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 1435

Tråd: BenQ W5000

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Hvorfor skal du rote med hastigheten på fargehjulet? Du har jo normal drift, og whisper modus?

Hvis projektoren er levert en av de siate ukene har den siste firmvare, er den levert tidligere har den høyst sannsynlig tidligere firmware versjon. Kan du sette overscan til 0? Hvis det er mulig, og projektoren i tillegg er rimelig ny, ja da har den sikkert siste firmware.
    Takk for svar Gorm,ja jeg kan sette overscan i 0

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Hvis projektoren er levert en av de siate ukene har den siste firmvare, er den levert tidligere har den høyst sannsynlig tidligere firmware versjon. Kan du sette overscan til 0? Hvis det er mulig, og projektoren i tillegg er rimelig ny, ja da har den sikkert siste firmware.
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Takk for svar Gorm,ja jeg kan sette overscan i 0
    Du har alikevel ikke nødvendigvis siste firmware. Jeg fikk min w5000 for et par uker siden, og den har opprinnelig firmware (1.02). I denne versjonen kan du også sette overscan til 0. Du finner ut av firmware ved å gå inn i servicemenyen: Stå på siste fane i menyen og trykk opp-ned-opp-ned på fjernkontrollen.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor fikk du din enhet fra? BenQ i Norge har jo holdt igjen importen/salget inntil firmware-rotet var løst. Det er jo også grunnen til at vi ikke fikk tak i noe testsample før nylig.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er kjøpt på internett av en norsk forhandler. Flere norske nettbutikker hadde den tilgjengelig samtidig, f.eks. Komplett, MPX og Netshop.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mottok min W5000 fra Netshop på fredag, og den har også firmware v. 1.02. Hvordan er muligheten for oppgradering av firmware?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rekyL
    Jeg mottok min W5000 fra Netshop på fredag, og den har også firmware v. 1.02. Hvordan er muligheten for oppgradering av firmware?
    Anovo venter på en kabel de trenger til oppdateringen, etter det er det vel en "grei skuring" skulle jeg tro.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JDigit
    Den er kjøpt på internett av en norsk forhandler. Flere norske nettbutikker hadde den tilgjengelig samtidig, f.eks. Komplett, MPX og Netshop.
    De har nok kjøpt inn tidlig, og direkte fra BenQ europa-distribusjon tenker jeg?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry

Jeg mottok også min fra netshop så da er ******* i løs igjen da,akkurat som på 8720 så må den sendes inn

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som Gorm sier: Grei skuring. Jeg har kontaktet Benq og fått returlapp. Siden versjon 1.02 ikke håndterer 1080/24p korrekt, går dette på garanti. Sender min til oppgradering da jeg vet at Anovo er klare.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JDigit
    Som Gorm sier: Grei skuring. Jeg har kontaktet Benq og fått returlapp. Siden versjon 1.02 ikke håndterer 1080/24p korrekt, går dette på garanti. Sender min til oppgradering da jeg vet at Anovo er klare.
    finner ikke tlf nr til Avono,kan noen hjelpe?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du finner det på deres hjemmeside (anovo.no). Dersom du skal diskutere en supportsak bør du imidlertid kontakte Benq.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Benq W5000 Versj.Firmvare 1.02

Har også hengt opp en Benq W5000 med firmware versj.1.02 i mai mnd.
    Hva er egenlig problemet med denne versjon, og hvordan arter feilhåndteringen av 1080/24 seg?? Har ikke observert noe galt,-bortsett fra at jeg er en smule skuffet over sortnivået,-og at det oppstår en del bildestøy på vanlig dvd særlig ved bruk av Brilliant Color modus? Kan stille overscan i 3 nivåer fra 0-3. og sytes det er en fin funksjon og kjøre overscan på en del filmer med 235-1 for å utnytte et 16/9 lerret bedre selv om en jo mister litt på sidene. Er denne overscan digital og mister en da noe av oppløsningen???
    dette vet sikkert Gorm? Takknemlig for svar
    hilsen Robert U.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Robert U.
    Hva er egenlig problemet med denne versjon, og hvordan arter feilhåndteringen av 1080/24 seg?? Har ikke observert noe galt,-bortsett fra at jeg er en smule skuffet over sortnivået,-og at det oppstår en del bildestøy på vanlig dvd særlig ved bruk av Brilliant Color modus? Kan stille overscan i 3 nivåer fra 0-3. og sytes det er en fin funksjon og kjøre overscan på en del filmer med 235-1 for å utnytte et 16/9 lerret bedre selv om en jo mister litt på sidene. Er denne overscan digital og mister en da noe av oppløsningen???
    hilsen Robert U.
    Lurer akkurat på det samme,denne gjør det jo helt rått i tester rundt om spesielt med tanke på prisen vi har fått og jeg synes det skrives lite her inne om den men nå er det jo sommeren

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har akkurat fått bekreftet fra BenQ at det sitter dc2 brikke i W5000. Ryktene om dc1 er altså feil, og det forklarer jo også noe av forskjellen i dynamikkområdet i forhold til InFocus X10 og Optoma HD800X
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Robert U.
    hilsen Robert U.
    Når det gjelder sortnivået, så tilgir jeg lett at det ikke er bedre på en så rimelig projektor. Spesielt med tanke på dynamikken du har i mørke scener (høy ansi-kontrast). Sortnivået er uansett bedre enn hos de andre DLP'ene i samme klasse.
    Når det gjelder overscan, så vil all skalering av bildet gi redusert skarphet. Når du bruker overscan må bildeprosessoren "zoome" inn i bildet, og for å skalere det rett i forhold til projektorens oppløsning må det tilføres informasjon. Så lenge du spiller av DVD'er har det null betydning, siden bildet allerede er oppskalert, men å rote med full-HD materiale gir som sagt redusert bildeskarphet på en full-HD projektor (native er alltid best!).
    Nå skal det også nevnes at W5000 er svært god til å skalere, så vi snakker ikke akkurat om store negative utslag her! Reon bildeprosessoren i denne projektoren, er noe av det bedre på markedet.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er 5000 i forhold til 9000 da ? Noen vesentlige forskjeller ?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med feilhåndteringen av 1080/24 ?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Benq W5000

Først takk til Gorm og andre som engasjerer seg i dybden til glede for mange som meg selv som får hetetokter når en får presentert bruksanv.på tykkelse med Norges Lover!
    Så til det med Firmware? Hva er siste firmw.for W5000 ? og hva er gevinsten med å oppgradere? Bruker selv signalkildene Sony BD 500 og Toshiba HD-EP10 via Marantz 8002 (alt HDMI) -og syntes 1080/24p blir presentert meget bra med jevne panoreringer mm.
    Er igjen takknemlig for forklaring!
    Vennlig hilsen

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Benq W5000

-og forresten ! Ser liten forskjell på Normal og Visper mode? Hører derimot forskjell på støynivået (kjøleviften?) Så vist pæren lever en 1/2 gang lenger i visper mode er det jo ingen ting å lure på? (har bedre lys og dynamikk i visper mode enn min gamle Benq 8700 som kun hadde standard mode) Hvis en da ikke mister vesentlige andre detaljer???
    Vennlig hilsen

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har aldri sett en W5000 med feil håndtering av 24fps, så det kan jeg ikke uttale meg om. Ikke les dere til problemer, hvis projektoren fungerer som den skal, hvilken rolle spiller det da om det kommer en oppdatering? "If it's not broken, don’t fix it". ;-)
    Når det gjelder whisper modus, så senker den hastigheten på fargehjulet til 4x. Er man følsom i forhold til rgb-flimmer, ja så blir en altså noe mer plaget i whisper modus. Personlig foretrekker jeg whisper modus fremfor 6x, siden sistnevnte gir noe høyfrekvent støy fra fargehjulet.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Side 2 av 72 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 32 42 52 62 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •