BenQ W5000 - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 19 av 72 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 49 59 69 ... SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 1435

Tråd: BenQ W5000

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høydejustering

Det går bra, bildet lar seg justere mye nedover. Mitt problem var å få stilt bilde nok oppover. Hadde håpet å plassere projektoren mye lavere enn lerretet.

Intermediate wasimza sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På denne projektoren må linsen enten være på høyde med eller lavere enn øvre kant på lerretet, eller på høyde med eller høyere enn nedre kant på lerretet. Uavhengig av hvilken vei du henger/setter projektoren.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    W5000 er en relativt stor projektor, så Chief Elite er selvsagt det ypperste... Hvis du skal gå for noe litt enklere vil jo også B-tech BT881 funke, men den er langt fra like fleksibel mht justering og stabilitet.
    Må nesten advare imot dette igjen

Jeg er bare nysgjerrig, men har du/noen prøvd W5000 med BT881? Jeg kunne i teorien fått festa det hvis jeg bøyde og herja litt...men det ville blitt et stort spenn på festarmene, noe jeg ikke ville risikert.

http://www.avforum.no/forum/digitale...enq-w5000.html

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Småproblemer?!

Heisann

Er helt novice på prosjektor!

Kjøpte meg Benq w5000 for godt og vel 2 uker siden, kjempefornøyd helt til for ett par dager siden

Jeg opplever 2 problemer.

Problem 1:
    Bildet har blitt veldig diffust øverst i høyre hjørne. føles som å ha dugg på øya konstant (om beskrivelsen hjelper) Noe den ikke var den første uka... Merkbar forskjell!! kan dette ha med firmwaren som er på prosjektoren?

Problem 2: Vet ikke om dette er noe som w5000 gjør av sikkerhetsmessige årsaker men lens shiften som flytter bildet vertikalt opp og ned funker bare i 5 minutter etter jeg har slått på den.. etter 5 minutter nekter dyret å avgi respons

noen som har hatt lignende opplevelse?

All hjelp er velkommen!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Uddmaister
    Heisann

Er helt novice på prosjektor!

Kjøpte meg Benq w5000 for godt og vel 2 uker siden, kjempefornøyd helt til for ett par dager siden

Jeg opplever 2 problemer.

Problem 1:
    Bildet har blitt veldig diffust øverst i høyre hjørne. føles som å ha dugg på øya konstant (om beskrivelsen hjelper) Noe den ikke var den første uka... Merkbar forskjell!! kan dette ha med firmwaren som er på prosjektoren?

Problem 2: Vet ikke om dette er noe som w5000 gjør av sikkerhetsmessige årsaker men lens shiften som flytter bildet vertikalt opp og ned funker bare i 5 minutter etter jeg har slått på den.. etter 5 minutter nekter dyret å avgi respons

noen som har hatt lignende opplevelse?

All hjelp er velkommen!
    problem 1 har jeg hatt en gang p[ min w5000.

Virket som om irisen lukket en del av bildet. Slo av og paa saa gikk det over.

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Har hatt w5000 et par uker nå og er ganske fornøyd, men det er et par ting som er litt irriterende.

Jeg kan tydelig se at den dynamiske irisen jobber. Det er spesielt tydelig på the dark knight. Når gordon prater med joker inne på politistasjonen. når vi ser the joker blir bakgrunnen helt svart og ansiktet hans lyser kraftig opp. det er skikkelig dynamikk i bildet altså. Men da kameraet bytter til gordon blir bildet helt blast og det sorte er plutselig grått. Det er også ofte tydelig på teksten på filmen. noen ganger er den helt kritt hvit mens andre ganger er den mye mørkere.

Et annet problem er panoreringer. Den er ekstremt dårlig, det hakker som bare det. har valgt 1080p/24 på bluray spiller.Har ikke fått testa så mange filmer enda, men kan dette variere fra film til film?

Noen andre som har samme erfaringer og er dette eventuelt noe man kan fikse på i service menyen?

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dimacruz
    Hei. Har hatt w5000 et par uker nå og er ganske fornøyd, men det er et par ting som er litt irriterende.

Jeg kan tydelig se at den dynamiske irisen jobber. Det er spesielt tydelig på the dark knight. Når gordon prater med joker inne på politistasjonen. når vi ser the joker blir bakgrunnen helt svart og ansiktet hans lyser kraftig opp. det er skikkelig dynamikk i bildet altså. Men da kameraet bytter til gordon blir bildet helt blast og det sorte er plutselig grått. Det er også ofte tydelig på teksten på filmen. noen ganger er den helt kritt hvit mens andre ganger er den mye mørkere.

Et annet problem er panoreringer. Den er ekstremt dårlig, det hakker som bare det. har valgt 1080p/24 på bluray spiller.Har ikke fått testa så mange filmer enda, men kan dette variere fra film til film?

Noen andre som har samme erfaringer og er dette eventuelt noe man kan fikse på i service menyen?

Rart du er plaget med alt dette, Hos meg er det 0 tegn til panorering/problemer med irisen.
    har du kalibrert PJ? Dve Blu-ray plate anbefales på det sterkeste uans om det ikke er "pro" utstyr.
    Jeg så The dark knight sist i går, å jeg la ikke merke til noe.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Projectoren er kalibrert med dve ja. Hvis ingen andre legger merke til at irisen jobber, så må det være noe galt med min for det er veldig tydelig enkelte ganger.
    Noen som har noen tips til filmer hvor jeg kan teste panoreringer litt bedre? Jeg vet at Ratatouille er bra(den scenen hvor remy sitter på taket og ser utover paris) men den filmen låner jeg bort akkurat nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser helt klart at IRISen jobber på w5000. Noen er mer oppmerksomme enn andre. Panoreringer derimot skal være bra på w5000, så sant du har en relativ ny firmware.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har testet dette med panoreringer litt mer nå og det er ikke bra. Når jeg tester på en samsung lcd tv og aktiverer 100hz motion plus så er panoreringer mye bedre.

min W5000 sliter med panoreringer. Jeg har koblet hdmi igjennom forsterkeren, men prøvde å koble direkte til projectoren uten at det ble noe bedre. Har testet med sony bdp s-350 og ps3. begge er like dårlig.

sjekka firmware og det er 2.01 Skjønner ikke hvorfor panoreringer er så dårlig.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy Stor feil?

Er nå ca 3 mnd siden jeg kjøpte min Benq w5000, Nå merker jeg ett lite problem.
    Viftene har begynt å lage rare lyder, vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive det.
    Men kan vell kalle det for "knittring"

Når jeg går inn i menyen så er det 15 feilmeldinger på vifteloggen, husker ikke 100% hva som stod der, men det så ikke bra ut.

Noen som vet hva som skjer?
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dimacruz

Da det ikke fremgår hvordan du har stilt inn projektoren, men prøv å sette Aspect ratio til Real. Da skal det ikke være skalering i projektoren.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hjalp desverre ikke å sette aspect ratio til real

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dimacruz

Jeg opplever også problemer med den dymiske irisen. Som du nevner, ser også jeg tydelig at den jobber. Til tider virker den veldig treg og ustabil. Jeg har opprettet en sak hos Benq angående dette, og de er i ferd med å undersøke hva det kan være. Jeg kan ikke huske at jeg hadde dette problemet før jeg oppdaterte til firmware 2.01.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har prøvd å slå av dynamisk iris?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

dynamick iris

samme sak her, i mørke sener virker den ustabil. plutselig blir bildet lysere uten spesiell grunn. Så kan det fade tilbake til mørkt. Innbiller meg at det er forskjell fra kilde til kilde (htpc og 1080p blueray)

skal sjekke mer og komme med en kommentar da blueray er testet mer.

Panorering synes veldig ok ut i 1080/24

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har forsøkt flere kilder og flere tilkoblinger (HDMI, komponent, kompositt...), men resultatet er det samme. Jeg ser det for eksempel godt i menyen på PS3 hvor menyvalgene blinker hvitt på svart bakgrunn. Da sørger den dynamiske irisen for at den svarte bakgrunnen blir lysere og mørkere i takt med blinkingen.

Newcomer paddo sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

skal nå for første gang prøve meg på prosjektor, og vurderer w5000 men lurer på hvor stor lerret eg kan han?
    kommer til å sitte 3 meter fra lerretet og pj kommer til å henge i taket, rommet er 535cm fra lerret til bakvegg, så hvor langt bak bør pj henge?

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paddo
    Hei.

skal nå for første gang prøve meg på prosjektor, og vurderer w5000 men lurer på hvor stor lerret eg kan han?
    kommer til å sitte 3 meter fra lerretet og pj kommer til å henge i taket, rommet er 535cm fra lerret til bakvegg, så hvor langt bak bør pj henge?
    Godt å se at du ble litt inponert av min antikke 720 pj
    Blir det pj på deg nå om jeg kjøper ht dine?
    Ps. søk på lerretskalkulator.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skriver intet om hvor bredt rommet er. Personlig foretrekker jeg så stort bilde som mulig og da ville jeg montert PJ så langt bak som mulig. Hvis rommet ditt er bredt nok, kan du enkelt få et 106" lerret i 16:9 format. Da må vel avstanden fra lerret til linse være ca 4,5 meter.

Side 19 av 72 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 49 59 69 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •