BenQ W5000 - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 72 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 48 58 68 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 1435

Tråd: BenQ W5000

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har ikke nevnte produkter, men vil tro at bildet blir veldig bra da W5000 har Reon chip som skalerer opp til full HD. Jeg hadde oppsettet mitt i stua før og da hadde jeg omtrent samme kasteavstand som du får og da hadde jeg 85" rammelerret. Hvis du ikke har 10 tommeltotter så lager du ramma selv og kjøper inn lerretsduken og strekker den på ramma. Jeg gjorde det og det fungerte helt utmerket. Det du må passe på ved montering er at du får projektoren i senter av lerretet sideveis; altså at du ikke sender bildet på skrå mot lerretet for da får du optiske feil (bildet blir skrått). Vinduene bør du blende ned med sort gardinstoff el.l. Det fungerer tilstrekkelig om dagen og om kvelden er det jo ofte mørkere :shock::-D så da blir det helt akseptabelt.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått et problem. Projektoren vil ikke starte. Trykker den på , så blinker powerlyset grønt slik det pleier, men når den skal tenne lampen begynner vifta å svive og powerlyset går i orange, altså vanlig powerdown modus. Ingen feil-lamper, verken 'temp' eller 'lamp' blinker.

Har prøvd å starte opp uten noe koblet til unntatt strøm. Har også prøvd å koble strømmen helt fra og til igjen, samt skru av med bryteren.

Projektoren har gjort slik èn gang tidligere, men da kom den igjen neste gang jeg prøvde. Dette er ca to mnd siden. Lampen har gått kanskje 2-300 timer, toppen.

Noen tips, utover å sende til service?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hold powerknappen inne 3-4 sekunder, til du hører prosjektoren drar i gang.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, skal prøve det. Hva gjør jeg da? En slags reset, så jeg må kalibrere på ny?
    Kanskje jeg skulle kikket i manualen?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg prøvd det, uten resultat.
    PRojektoren står i standby, men blått lus i powerknappen. Trykker på power så slukker powerknappen, og powerlyset blinker grønt. Etter ca 10 sekunder starter viftene og powerlyset blinker orange, altså vanlig power-down prosedyre. Prøvde å holde powerknappen nede, men samme resultat.

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags takfeste bør jeg velge?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    W5000 er en relativt stor projektor, så Chief Elite er selvsagt det ypperste... Hvis du skal gå for noe litt enklere vil jo også B-tech BT881 funke, men den er langt fra like fleksibel mht justering og stabilitet.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Har i dag en Hitachi PJ-TX200 som står 4-5 meter unna et DreamScreen V2 DynaGrey WideFrame 16:9 200 cm/92" lerret.

Av praktiske årsaker står projektoren oppå et hifi-rack som står inntil veggen (ca en drøy meter horisontalt "feilplassert" i forhold til midt på lerretet), så jeg bruker lens-shiften for å korrigere dette.

Jeg ser på spec'en i forhold til TX-200 at W5000 kun har vertikal lens-shift, betyr dette at projektoren MÅ stå midt-plassert i forhold til lerretet?

Stua er relativt lys, i vanlig dagslys har jeg null problemer med TX-200'en, men når sola står på som fullt så blir det noe dårlig bilde. Vil dette være det samme med W5000, eller noe bedre med tanke på bedre kontrastforhold?

Takker på forhånd for svar

Newcomer Outbreak1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    282
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Da har jeg prøvd det, uten resultat.
    PRojektoren står i standby, men blått lus i powerknappen. Trykker på power så slukker powerknappen, og powerlyset blinker grønt. Etter ca 10 sekunder starter viftene og powerlyset blinker orange, altså vanlig power-down prosedyre. Prøvde å holde powerknappen nede, men samme resultat.

EDIT : sorry, leste ikke i innlegget ditt lenger oppe at du hadde prøvd dette, min feil ops:

Heisann...

Har opplevd det samme selv etter jeg oppgraderte til siste firmware..

Slå av strøm med bryter bak på projektor, eventuelt ta ut strømkabel. Vent ca 30 sekund til projektor har mistet all strøm slik at standby knapp blir mørk.

Putt så tilbake strøm og fyr den opp, da kom bildet tilbake.

Hva som er årsak til dette problem må da gudene vite

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av karlsnes
    Hei,

Har i dag en Hitachi PJ-TX200 som står 4-5 meter unna et DreamScreen V2 DynaGrey WideFrame 16:9 200 cm/92" lerret.

Av praktiske årsaker står projektoren oppå et hifi-rack som står inntil veggen (ca en drøy meter horisontalt "feilplassert" i forhold til midt på lerretet), så jeg bruker lens-shiften for å korrigere dette.

Jeg ser på spec'en i forhold til TX-200 at W5000 kun har vertikal lens-shift, betyr dette at projektoren MÅ stå midt-plassert i forhold til lerretet?

Stua er relativt lys, i vanlig dagslys har jeg null problemer med TX-200'en, men når sola står på som fullt så blir det noe dårlig bilde. Vil dette være det samme med W5000, eller noe bedre med tanke på bedre kontrastforhold?

Takker på forhånd for svar
    Hei Karlsnes og velkommen til forumet! :-D

For å få riktig geometri på bildet så må W5000 stå sentrert i forhold til lerretet ja.

Generelt vil alle pj'er lide av lys i rommet du skal vise bilde i.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Outbreak1: Jepp, fant utav det. Gjorde det samme, og da kom den opp igjen. Jeg vet ikke hva som skjer som forårsaker dette. Det har skjedd en gang før, og da hadde jeg også PC koblet til receiver med HDMI. Den står vanligvis ikke koblet til. Aner ikke om det er noe sammenheng, men det er det eneste jeg kan tenke meg akkurat nå. Men nå vet jeg i alle fall hva jeg skal gjøre hvis det skjer igjen.

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cms

Er det noen av dere som har W5000 som kan si noe om CMS implementeringen i denne projektoren? Fungerer CMS og gir det de nødvendige muligheter for å kunne justere frem korrekte farger på W5000?

Gøran

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det gjør den, men W5000 er ikke akkurat den enkleste projektoren å kalibrere. Mener å huske at den heller ikke har noen vei tilbake til original intillingene på CMS, så skriv den default-verdiene før du begynner å justere. Systemet er også mer avansert enn på mange andre projektorer, så du må vite hva du gjør! Blant annet er det viktig å sette opp RGB med rette verdier på x,y og z før du begynner med RGBCMY (altså todelt CMS). Dette er veldig fornuftig, siden sekundærene er en konsekvens av primærene. Da er det viktig å få primærene rett før man begynner å justere RGBCMY. På min Spectra fungerer det på samme måte, men den er mye enklere og mer presis å jobbe med.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Ja det gjør den, men W5000 er ikke akkurat den enkleste projektoren å kalibrere.
    Takk for tilbakemelding, og advarsel. Er på leting etter en erstatning for BenQ 8720, og etter å ha vært på Projektor 2009 må jeg innrømme at jeg sannelig ikke er sikker på hva jeg skal finne på. Sitter og vurderer projektorer som varierer i pris fra 12k til 45k! Så klart forskjell på disse modellene, men er sannelig ikke sikker på om jeg så stor nok forskjell til å være villig til å betale for dagens "toppmodell".

Lurer på om det blir et "mellomstopp" på en rimelig 1080p projektor, men det eneste jeg har bestemt meg for er at det skal være mulig å kalibrere den. Selvfølgelig for å få best mulig bilde, men også for å få litt trening med CalMan og EyeOne Pro.

Må innrømme at jeg ble imponert over hvor mye projektor man får for pengene nå.

Gøran

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Byttet nettop selv fra PE8720 til W5000 og må si at det var et godt bildemessig løft det. Og det er jo også en relativt billig oppgradering da jeg fikk igjen 7000,- for 8720.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vertikal lensshift

Hmm, ble ikke helt klok på tegningene i manualen og lurer på hvor langt over senter av bildet man kan plassere projektoren med lens-shift funksjonen. Kunne tenke meg å plassere den med "beina ned" på en hylle som er ca 180 høy.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Linsen kan være plassert såvidt over bildeflatens øvre kant (maks lens-skift nedover)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen. Etter mye om og men sendte jeg inn projektoren Benq W5000 med den vandrende linje problemet inn til Anovo som utførte service på den. Det hele tok 4 uker og jeg måtte ringe og mase får å få fortgang i reparasjon da projektorens status var "satt på test" i 4 uker. Dagen etter jeg hadde ringt var dette oppdatert. Men nå som jeg har fått den tilbake så er jeg litt opgitt over at de ikke har løst problemet. Stripen er der ennå og vandrer fra bunn til topp fortsatt. Hva skal jeg gjøre?? Sende inn igjen til service? Hater sånne ting som ikke blir reparert....

Intermediate wasimza sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se PM.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mer vertical lens shift.

Synes også manualen er vanskelig å forstå, lurer på å kjøpe denne projektoren, men usikker om jeg kan fortsette å bruke dagens oppsett med hylle fremfor takoppheng. Har et litt lavt tak, cirka 2.10, og en hylle på bakveggen der jeg har dagens projektor. Hylla er plassert nesten helt opp mot taket, lerrettet likså. Vil denne projektoren klare i bordstående posisjon (beina ned) å shifte bildet langt nok ned til å matche lerrettet, eller vil bildet "krasje" i taket for å si det sånn?

På forhånd takk, mvh Frode.

Side 18 av 72 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 48 58 68 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •