BenQ W5000 - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 72 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 47 57 67 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 1435

Tråd: BenQ W5000

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Etter benq sin calc så er 92" perfect.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer haavard08 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bildestøy

Dere som har denne PJ: Er dere plaget med bildestøy? I følge tester skal det være mye av det!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er skarp, og viser støy i kilde og flm grain. Det skal være sånn. Jeg er i alle fall ikke plaget av bildestøy generert av projektoren.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    DLP er sylskarpt, og uten støyreduksjon på HD vil du nok se litt filmgrain, og til dels mpeg-artifakter om dette er til stede (ofte til stede selv på Blu-ray).

Baksiden til støyreduksjon er alltid et softere bilde. Selv har jeg en Optoma HD3000 videoprosessor, som har en usedvanlig god VXP-prosessor med støyreduksjon mot min JVC HD300, og er svært fornøyd med resultatet. Det kommer videre garantert Blu-ray-spillere med støyreduksjonskretser i tiden fremover, problemet er bare at kravet til slik prosessering er svært høyt, og at derfor skarpheten blir unødig redusert hvis ikke prosessoren er tilstrekkelig kraftig.

Til info er det svært få projektorer som leveres med støyreduksjon. JVCs tidligere HD-1 og HD-100 hadde VXP-chip innbygget, og da med støyreduksjon, men de nye HD350 og 750 leveres med HQV uten støyreduksjon. Det samme er tilfelle på Epson TW2000/5000. Sonys VW40 og HW10 har imidlertid støyreduksjonskretser som også funker på HD, og jeg synes dette fungerer relativt godt. Du kan se av Aks siste test av HW10 at han synes bildet blir litt i overkant "soft", og det er som nevnt baksiden ved bruk av støyreduksjon.

W5000 er såpass skarp at støyen blir enda noe mer fremtredende enn på andre teknologier, men du kan jo uansett enten investere i en videoprosessor eller vente på en Blu-ray med støyreduksjon, slaget er jo ikke tapt selv om W5000en mangler nettopp dette...

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har litt støy i bildet, men vil ikke si at det plager meg.
    Pj'en min er ikke kalibrert 100% enda, så vi får se hva resultatet blir når alt er finjustert
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare husk at det SKAL være en del støy i bildet, dette er på filmen og en god projektor vil ikke filtrere dette vekk.

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, mange filmer er filtrert med støy.
    men ettersom det jeg kan huske så har vell ps3'en en støyreduksjonsmeny?

Mvh
    Svein S

Intermediate wasimza sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er svært fornøyd med denne projektoren. Sylskarpt bilde og sterke/klare farger. Har aldri vært plaget av støy, selvom flere tester har nevnt dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fotball problem :P

Heisann. Jeg er ganske ny med i "prosjektor livet", og har et lite spørsmål. Jeg er meget godt fornøyd med Benq w5000 prosjektoren min. Både film og playstation 3 er helt fantastiskt, men når jeg ser fotball via hd dekoder, sliter jeg med litt dårlig bilde. Føler det går for fort for prosjektoren så det blir litt tåke rundt spillerne når de beveger seg fort. Noe som vet om det går ann å ordne med noen lette innstillinger?

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av espenhaaland
    Heisann. Jeg er ganske ny med i "prosjektor livet", og har et lite spørsmål. Jeg er meget godt fornøyd med Benq w5000 prosjektoren min. Både film og playstation 3 er helt fantastiskt, men når jeg ser fotball via hd dekoder, sliter jeg med litt dårlig bilde. Føler det går for fort for prosjektoren så det blir litt tåke rundt spillerne når de beveger seg fort. Noe som vet om det går ann å ordne med noen lette innstillinger?
    Dve plate annbefales sterkt her :P
    har samme problemet med tven min, men det skyldes signalet som sendes via kabelen. kabelen som går til soverommet er ALT for lang.
    har ikke noen problemer med dette i stuen.
    Prøvd å stille litt på irisen?
    å hvordan står prosjektoren i forhold til lerretet?

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prosjektoren er montert topp av lerret rett over 4,5 meter ifra lerret, og det er en 12,5 meter hdmi kabel som går til en denon 1909, så hdmi igjen opp til altibox fra lyse. Prøvd å stille på det meste uten å bli særlig klok :P
    Kjøpte meg og en slik DVE plate, uten at det hjalp noe på fotball problemet.

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av espenhaaland
    Prosjektoren er montert topp av lerret rett over 4,5 meter ifra lerret, og det er en 12,5 meter hdmi kabel som går til en denon 1909, så hdmi igjen opp til altibox fra lyse. Prøvd å stille på det meste uten å bli særlig klok :P
    Kjøpte meg og en slik DVE plate, uten at det hjalp noe på fotball problemet.

Har du noen bildeinstillinger på selve HD dekoderen du kunne prøvd?
    Om du har kjørt gjennom alle mulige innstilinger å veiledninger på dve plata, hvordan syntest du bilde er nå i forhold til som det var før?
    jeg merket stor forskjell på bildekvalitet å svartnivå osv.
    mange mener dette er "amatørkalibrering", er litt enig der og. men en billig løsning på et godt bilde
    skal teste litt hjemme på min Pj, å se hvordan det fungerer hoss meg.
    har du sjekket benq sin avstands calc på w5000?
    jeg ville plasert pjen litt lavere

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns bildet ble mye bedre. Til og med fotballen, så det nærmer seg det perfekt bildet Selv om det er "amatør kalibrering" er iallefall forsjkellen stor i mine øyne.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er nok dekoderen, for alt som ikke er HD blir "ødelagt" av dekoderens elendige bildeprosessering. Hadde du kunnet kjøre ut 576i på normale (PAL) sendinger, samt 720p og 1080i avhengig av kildemateriale, ville du fått en hel annen opplevelse. Bildeprosessoren i W5000 er nemlig svært god på den samme prosesseringen som dekoderen ødelegger (deinterlacing av 576i og 1080i, samt skaleringen av SD-materiale opp til full-HD).
    Det er på høy tid at programtilbyderne kommer på banen med en skikkelig dekoder, som gir entusiastene den bildeprosesseringen de fortjener. For min del kan de kan godt formidle den billig-skiten de strør om seg med i dag, bare det blir en oppkjøpsoption for de som ønsker det.

Selv kjører jeg SD-materiale ut via komponent på min dekoder, for der får jeg tilgang til 576i.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av janh
    Har et veldig enkelt takfeste bestående av en litt forsterket hobbyplate som stikker litt ut på hver side av PJ. Borret fire hull til å feste projektoren fast i platen med M6 skruer m/store skiver. Borret så 2 hull på hver side av platen som passet med 4 møbelskruer (halvt treskru, halvt M6), som jeg hadde festet spikerslaget i taket.

Skrur så PJ fast i plate, festet så plate med PJ opp i taket. Enkelt og diskret :-)
    Hei, jobber med å henge opp en W5000 i tak med enkle gipsplater. Denne løsningen så grei ut - kan du si litt mer om bredde/lengde på hobbyplaten og hva du mener med "litt forsterket"? Evt. andre gode forslag?

PFH takk :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Problemet er nok dekoderen, for alt som ikke er HD blir "ødelagt" av dekoderens elendige bildeprosessering. Hadde du kunnet kjøre ut 576i på normale (PAL) sendinger, samt 720p og 1080i avhengig av kildemateriale, ville du fått en hel annen opplevelse. Bildeprosessoren i W5000 er nemlig svært god på den samme prosesseringen som dekoderen ødelegger (deinterlacing av 576i og 1080i, samt skaleringen av SD-materiale opp til full-HD).
    Det er på høy tid at programtilbyderne kommer på banen med en skikkelig dekoder, som gir entusiastene den bildeprosesseringen de fortjener. For min del kan de kan godt formidle den billig-skiten de strør om seg med i dag, bare det blir en oppkjøpsoption for de som ønsker det.

Selv kjører jeg SD-materiale ut via komponent på min dekoder, for der får jeg tilgang til 576i.
    Det var problemet ja. Takk for hjelpen. Når jeg kom meg inn i innstillingene til Lyse sin altibox fikk jeg ut 576 istedenfor 1080 på HDMI kabelen. Bildet er fantastiskt også på fotball nå. Rett og slett perfekt :-D Så er det vel bare å håpe at det blir flere hd kanaler i nærmeste fremtid. 8)

Newcomer BlackStar sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler Canal+ sport HD og premier league! Da ser fotball bra ut da!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlackStar
    Anbefaler Viasat sport HD og premier league! Da ser fotball bra ut da!
    Hehe hørtes kjekt ut 8) Irriterer meg at jeg valgte Lyse som tv-levrandør når jeg flyttet. De er dårlige på HD sports kanalene. Men alt kommer vel med tiden får vi håpe. Det er iallefall godt å vita at de ikke var prosjektoren som lagte dårlig bilde

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av watch
    Hei, jobber med å henge opp en W5000 i tak med enkle gipsplater. Denne løsningen så grei ut - kan du si litt mer om bredde/lengde på hobbyplaten og hva du mener med "litt forsterket"? Evt. andre gode forslag?

PFH takk :-)
    Jeg klarte å finne bjelkene over gipsplaten og skru møbelskruene opp i de. Vil anbefale å prøve å gjøre det samme, selv om gipsplatene nok holder vekten av W5000, gitt at du bruker nok skruer med gipsanker. Problemet er jo den langvarige belastningen om det kun henger i gips, i kombinasjon med vibrasjoner, fuktighetssvingninger osv.

Ang. forsterking av hobbyplaten så er det ikke så avansert. For å hindre at hobbyplaten bøyes (evt. kløyves) pga langvarig statisk belastning, uttørking etc., så skrudde jeg 2 lister på tvers av retningen på veden. Jeg fikk plass til listene i tomrommet mellom PJ og hobbyplate, dvs i området mellom beina og skruene.

For å få hobbyplaten helt opp i taket, freste jeg ned forsenkninger til skivene og skruhodene til M6-skruene som holder PJ. Plasseringen av disse hullene gjorde jeg ved hjelp avtegning av festehullene på PJ på matpapir.

Festeplaten er ca 60 cm bred og 40 cm dyp og 2 cm tykk.

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer w5000, men har aldri hatt projektor og har derfor noen spørsmål. Jeg har Vantage HD 7100S, Pace HD mottaker og Denon 2930. Hvordan tror dere bildet blir på disse? Stua er ikke så stor, ca 26 kvm, så det er ikke plass til så veldig stort lerret. Avstand fra der projektor skal være til lerret er ca 4 m. Jeg er ca 3 m unna. Forslag til størrelse? Vanskelig å montere og få i gang selv? Er lyse vegger og tre tak. Vinduene er på høyre side og temmelig nærme.

Side 17 av 72 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 47 57 67 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •