BenQ W5000 - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 72 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 46 56 66 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 1435

Tråd: BenQ W5000

Newcomer BioH sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

regnbue flimmer

Er det noen som har opplevt regnbue flimmer på denne prosjektoren? det virker jo som om at alle er fornøyde med den, så spørsmålet er kanskje litt dumt.

ps. vilket type lerret passer til denne pj.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke noe mer regnbue på denne enn andre DLP projektorer. Min erfaring er at det er vel så mye kalibrering og lerret som selve projektoren.

Newcomer BioH sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det høres jo logisk ut, er ny til det med prosjektor, har altid vert en tv mann. håper ikke spørsmålene er irreterende.

TAKK for svaret btw.

Intermediate wasimza sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmålene er absolutt ikke irriterende. Det er slike spørsmål som er hele poenget med dette forumet, som slettes ikke forbeholdt entusiaster og eksperter, men også noviser. Velkommen skal du være.

For å svare på spm ditt. JEg har ikke opplevd noen regnbue effekt. Jeg bruker Dreamscreen grått lerret og føler det passer utmerket.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det varierer veldig fra person til person om man ser regnbuer eller ikke, men jeg har ikke hørt noen som har vært plaget av det på denne projektoren.

Newcomer BioH sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg bestemt meg, det blir en Benq W5000 og grått rammelerret.
    takker for svar og venlighet.
    :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question BenQ w5000 og dynagrey v2 235 lerret

Hei. Er ny på forum og ny innen prosjektorverdene. Har gått til innkjøp av en w5000 og har ett par spørsmål i forhold til plassering av denne. Har lest igjennom tråden og lært mye, og har nye spørsmål også.

Scenarioet:

I utgangspunktet kan pj monteres hvor som helst men helst helt bak i rommet.Vegg til vegg er det 580. Pj monteres i ene enden. Da vil linsen vær nesten lik 530 fra lerret. høyden fra gulv vil være 205. Er det mulig og blir dette bra i forhold til maks/min zoom?

Hvor skal lerrettet henge? Har prøvd denne kalkulatoren dere har linket til, men w5000 er ikke ett alternativ der, er det en annen pj med samme specs? eller en annen kalkulator hvor w5000 er et alternativ

KeyStone:funksjon som ikke bør brukes i hjemmekino sammenheng?

Skal koble til PS3, PC og altibox via hdmi, receiver med kompositt?
    Er det om jeg har forstått riktig, fornuftig og kjøpe slik en clas ohlson switch( 4 inn\1 ut)

Håper noen kan hjelpe meg med noen av disse spørsmålene

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    W20000 har nøyaktig samme spec på optikken som W5000.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en w5000 opp mot en ps3, men jeg får ikke fullt bilde uansett pokker hva jeg gjør. Kobbler jeg opp en vanlig dvd spiller så er det fullt med en gang.
    Noen tips?
    Innstillingene er så vidt jeg kan se riktig oppsatt på ps3.
    Samt hvor får jeg sett hvilken firmware jeg har på prosjektoren?

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hans Arne
    Hei. Er ny på forum og ny innen prosjektorverdene. Har gått til innkjøp av en w5000 og har ett par spørsmål i forhold til plassering av denne. Har lest igjennom tråden og lært mye, og har nye spørsmål også.

Scenarioet:

I utgangspunktet kan pj monteres hvor som helst men helst helt bak i rommet.Vegg til vegg er det 580. Pj monteres i ene enden. Da vil linsen vær nesten lik 530 fra lerret. høyden fra gulv vil være 205. Er det mulig og blir dette bra i forhold til maks/min zoom?

Hvor skal lerrettet henge? Har prøvd denne kalkulatoren dere har linket til, men w5000 er ikke ett alternativ der, er det en annen pj med samme specs? eller en annen kalkulator hvor w5000 er et alternativ

KeyStone:funksjon som ikke bør brukes i hjemmekino sammenheng?

Skal koble til PS3, PC og altibox via hdmi, receiver med kompositt?
    Er det om jeg har forstått riktig, fornuftig og kjøpe slik en clas ohlson switch( 4 inn\1 ut)

Håper noen kan hjelpe meg med noen av disse spørsmålene
    W5000 finner du på projectorcentral.com

BenQ W5000-w5000-jpg

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hanne Pettersen
    Jeg har en w5000 opp mot en ps3, men jeg får ikke fullt bilde uansett pokker hva jeg gjør. Kobbler jeg opp en vanlig dvd spiller så er det fullt med en gang.
    Noen tips?
    Innstillingene er så vidt jeg kan se riktig oppsatt på ps3.
    Samt hvor får jeg sett hvilken firmware jeg har på prosjektoren?
    Hva mener du med at du ikke får fullt bilde? Når det ikke helt ut til kantene av lerretet? Hvor langt er det igjen? Gjelder dette DVD filmer eller BluRay filmer?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk overscan settingen. Sjekk også om du har satt skalering til 'real' eller noe slikt. Hvis PS3 sender ut 720 av en eller annen grunn vil du få et lite bilde midt på skjermen da projektoren ikke skalerer så lenge den står i 'real'. 16:9, letterbox osv. vil skalere.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann! Jeg har oppdaget noe veldig rart. Idag er det ca tre uker siden jeg kjøpte meg projektor, har en benq w5000. I dag la jeg merke til en tynn transparent linje som vandrer fra bunn til topp når jeg ser på film. Denne linjen kommer bare på lerret eller altså bilde som projektoren lager. Den er ikke mulig å se på dataskjermen så jeg antyder at det må være noe med projektoren.. Noen som har kjennskap til dette og vet om det er noe som er feil med projektoren min?? hva skal jeg gjøre, er veldig irriterende å se denne linjen gå fra topp til bunn hele tiden mens man ser på film..
    Og en ting til, den linjen dukket første gang opp når projektoren hadde stått på ca 3 timer i en film. Så virker som det har noe med varmen å gjøre siden den ikk er der fra start? Håper dere kan hjelpe meg. Ellers er jeg veldig fornøyd

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette virker som en reklamasjonssak. Uansett hva som er feilen, så kan det ikke være slik at du som bruker skal ordne opp.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...dette tar du med din forhandler ja, er jo åpenbart en defekt, men fint om tråden utover dette forholdes teknisk...

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy Benq W5000

Hei folkens.
    har nettop vert å kjøpt meg en w5000.
    alt fungerer kjempe bra, kjempe flott bildekvalitet osv.
    MEN, jeg slitter med regnbuer UTENFOR lerretet, ca 20-30cm over høyre hjørne er det en regnbue med helt vanlig lys, på andre siden så er det en regnbue som går over HELE veggen min.

har nøyaktig 4m fra bakvegg til lerret, ca 3.8m fra linse til lerret.
    benq sin calc viser till att dette er perfekt.

entn så må det være noe feil med selve produktet, eller så er det bare jeg som har gjort noe feil her? :P

Noen som har lure ideer, evt tips om hva jeg bør gjøre?
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk at linsa er ren. Er det noe dritt eller fingeravtrykk kan det bryte lyset og gi slik effekt.

Hvis ikke er det nok optikken som har fått seg en dunk, og produktet må byttes.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville også prøvd å sett fra der hvor lyslekasjene treffer veggen om hvor på projketoren dette lyset sendes ut, og om at det faktisk kommer direkte fra projektoren og ikke en vase eller en refelterende glassflate i rommet osv.

Kommer det inne fra obtikken i projektoren kan det vel kanskje være en skade, men disse projektorene har vel selv i feilfri tilstand litt lyslekasje, noe som vel også kan forsterkes av f.eks kraftig bruk av lens shift.

Les ellers f.eks dette inleggene tidligere i denne tråden og dette inlegget for en mulig løsning.....

Er ellers litt redd for at en maskering som blir beskrvet i løsningsforslaget med noe som fanger og lyses opp av strølyset såpass nærme linsen vil kunne redusere bildekontrasten noe, og bør vel testes ut litt før det blir en permanent løsning...
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Linsa er helt clean.
    lyset kommer direkte fra linsen (puttet hånden helt opp til linsa, å da gikk dette vekk).
    Den var sånn når vi pakket den ut av esken, med "fabrikk innstilinger"
    har ikke prøvd å stille så mye på ting å tang etter att vi kjørte DVE Blu-ray for kalibrering å div.

STOR skuffelse etter min mening.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvilket lerret?

Jeg lurer også litt på å kjøpe meg denne projektoren, men hvilket lerret passer til den?

Avstand til lerret vil bli 3,9m.

(Lerretet vil henge "fritt" med oppheng i taket)

Side 16 av 72 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 46 56 66 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •