BenQ W5000 - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 72 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 45 55 65 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 1435

Tråd: BenQ W5000

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kan totaltiden være tiden projektoren har gått totalt med alle lamper, og at den dermed har hatt et lampebytte eller noe?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig det, men den er kjøpt ny fra AVtorget for tre uker siden. De tallene er ikke så nøye syntes bare det var litt rart at de ikke stemte overens. Verre med knitringen hvis det medfører feil på lampen eller noe :-P

Intermediate wasimza sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HAr opplevd tilsvarende én gang. Det var rett etter at jeg skrudde den på første gang på 8-9 dager. Kanskje den trengte å varme opp? Har ikke hatt det siden.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lagt merke til det de fleste gangene jeg har skrudd på projektoren, men jeg skal prøve å høre etter om det gir seg etter hvert som filmene skrider frem

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lampetid?

Har brukt Projectoren i 126 timer, men står at den totalt er brukt i 192 timer.
    Hva kommer det av?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At det er noen som sniktitter mens du er ute av huset ;0)

Kan det ha noe med å gjøre hvilken modus du har kjørt den i?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører den i normal modus, er 2 moduser på den, men skulle tru sparemodusen gjor at den va brukt 50 timer når jeg hadde sett 100..?

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Scenario; Bredde på monteringsvegg for lerret; 4 Meter, avstand fra vegg til projektorfeste; 4 meter, avstand til sitteplasser; 4 meter.

Hvor stort lerret? 106"? Klarer denne prosjektoren og dekke større overflate? Er større overflate anbefalt da det er god avstand? Prosjektor kan monteres opp til 6 meter fra lerret.

Hva slags rammelerret fra Dreamscreen er best? Er berche(hvit/brun) vegger og hvitt tak med veldig små vinduer i rommet, vinduene kan lett tildekkes. Burde jeg gå for grått eller er hvitt best?

Takk for svar! Haster litt! regner med Chief takfeste er det beste.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 106" lerret og avstand Linse-Lerret er 4,5 meter. Det holder så vidt. Hadde projektoren min vært bare 1-2 cm nærmere lerretet, hadde bildet blitt for lite og ikke dekket hele lerretet.

Jeg vil anbefale et DreamSceen lerret med grå duk. Se linken nederst for å se hvordan det funker hos meg.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wasimza
    Jeg har 106" lerret og avstand Linse-Lerret er 4,5 meter. Det holder så vidt. Hadde projektoren min vært bare 1-2 cm nærmere lerretet, hadde bildet blitt for lite og ikke dekket hele lerretet.

Jeg vil anbefale et DreamSceen lerret med grå duk. Se linken nederst for å se hvordan det funker hos meg.
    Takk for svar, og det ser jo svært bra ut hjemme hos deg!

Var til god hjelp, blir grå duk da.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Folkens, har redigert litt i innleggene, da det er viktig at denne tråden forholdes teknisk... Diskusjon rundt pris og forhandler tas under "Produkt -og prisjakt"-forumene, så slipper folk som er ute etter tekniske tips lese gjennom "gårsdagens" priser (som det jo er i morgen mener jeg... )! Takker!

EDIT: Flyttet like så godt prisdiskusjonen til en ny tråd her: http://avforum.no/forum/produkt-pris...000-pakke.html...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Folkens, har redigert litt i innleggene, da det er viktig at denne tråden forholdes teknisk... Diskusjon rundt pris og forhandler tas under "Produkt -og prisjakt"-forumene, så slipper folk som er ute etter tekniske tips lese gjennom "gårsdagens" priser (som det jo er i morgen mener jeg... )! Takker!

EDIT: Flyttet like så godt prisdiskusjonen til en ny tråd her: http://avforum.no/forum/produkt-pris...000-pakke.html...
    Ah, ok, beklager det Lygren.

Kommer nok med en god del feedback når godsakene ankommer nyrommet

Newcomer BioH sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal ha meg en ny prosjektor og etter en del fram og tilbake så ente jeg på Benq W5000, det jeg lurer på er hvor mange DMD brikker det er i den. og hvilken firmware som er på de som er i salg nå?

TAKK.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En brikke.

De som selges nå er fremdeles med original firmware, faktisk. Med mindre butikken har sendt inn til oppgradering.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Har nettopp tatt i bruk min W5000 og er svært fornøyd, men det er noe jeg ikke helt forstår. Jeg har justert bildet til å fylle lerretet (Dreamscreen 77") 100% og setter jeg på en dvd i min gamle Pioneer 696 så blir alt riktig. I det jeg skifter kilde til Toshiba A-35 så flytter bildet seg 2-3 cm til høyre.

Hva kan dette skyldes og er det noe jeg kan gjøre noe med? Litt kjedelig å måtte gi lerretskassetten en liten dytt hver gang jeg skal bytte mellom DVD og HD-DVD.

Ola

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mizuno
    Hei! Har nettopp tatt i bruk min W5000 og er svært fornøyd, men det er noe jeg ikke helt forstår. Jeg har justert bildet til å fylle lerretet (Dreamscreen 77") 100% og setter jeg på en dvd i min gamle Pioneer 696 så blir alt riktig. I det jeg skifter kilde til Toshiba A-35 så flytter bildet seg 2-3 cm til høyre.

Hva kan dette skyldes og er det noe jeg kan gjøre noe med? Litt kjedelig å måtte gi lerretskassetten en liten dytt hver gang jeg skal bytte mellom DVD og HD-DVD.

Ola
    Hvorfor bruker du 2 spillere, er det ikke bare å bruke toshibaen på dvd også

Newcomer BioH sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mizuno

Ola
    Det var pussig det der, har aldri vert borti noe slik, men hvorfor stiller du ikke inn lerret etter Toshiba A-35 og bruker den til å se på film ,den spiller jo dvd og cd'er.

gratulerer med ny prosjektor, skal ha en slik selv.

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BioH
    Det var pussig det der, har aldri vert borti noe slik, men hvorfor stiller du ikke inn lerret etter Toshiba A-35 og bruker den til å se på film ,den spiller jo dvd og cd'er.

gratulerer med ny prosjektor, skal ha en slik selv.
    Så scalerer vel toshiba hd-dvd vanlig dvd til 1080 veldig bra.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lek litt med 'Overscan' slideren, finn en innstilling som funker for begge spillerne. Forøvrig meget godt råd å bruke samme spilleren til begge deler, da.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips, folkens. Grunnen til at jeg bruker begge spillerene er at jeg innbilte meg at min A-35 kjøpt i USA ikke spiller region 2 dvd'er. Kanskje den gjør det, eller enkelt kan gjøres regionfri...:???: Vel, det er vel snart på tide med en "norsk" Blu-ray spiller uansett.

Nå forsøkte jeg en gang til og ingen problemer med forskyvning. Eneste forskjell var at jeg ikke hadde lerretet opp og ned i mellom byttet denne gangen. Gjett hva....ingen problem. På Dreamscrean er det to strammeskruer som skal låse kassetten fast i takfestet og de var løse.....noe som trolig gjorde at det skiftet litt posisjon på vei opp og ned. PS! Manuelt lerret.

Meeeeget pinligops:

Ola

Side 15 av 72 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 45 55 65 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •