BenQ W5000 - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 72 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 44 54 64 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 1435

Tråd: BenQ W5000

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av wasimza
    Ok, skjønner hva du mener. Har opplevd det. Jo, det er noe ganske annet enn hakking. Men fint om noen kan ta "Transformers-testen" min.

Er det forresten noen som har gode tips panoreringsscener som egner seg til å avsløre hakking?
    Skal prøve å ta transformers testen senere ikveld. Jeg har også opplevd denne "hakkingen" i panoreringer. Hvis du har Hulken, sjekk på starten når de panorerer over favellaen, der merker jeg veldig at bildet ikke flyter skikkelig, det er nesten ubehagelig.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Restaurantscenen på DVE er laget med tanke på dette. Sakte og jevn panorering som bør avsløre judders.
    Her bør alle ta seg tid til å se det materialet som er filmet i 1080p/60Hz. Himmel så flotte bevegelser det er på denne sekvensen, sånn burde ALLE filmet!

Så forøvrig åpningssekvensen på transformers og merket ikke noen spesiell hakking eller judders, men det var HD-DVD.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter det jeg har lest her så regner jeg med at det lønner seg å kjøpe w5000 ny enn 8720 brukt(minimalt)?

Jeg skal kjøpe min første PJ.

Ønsker bare et par bekreftelser på det fra de som har hatt begge deler.

Tusen takk!

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Med nyeste firmware er W5000 i en helt annen klasse enn 8720 (som også er en veldig bra pj). Den totale opplevelsen du får med W5000 er bare mange hakk over 8720. Jeg kan anbefale byttet på det varmeste! :-D
    På vanlig sd eller 720p materiale så mener vel også Gorm at 8720 er minst like bra hvis ikke bedre enn W5000 mens at den selvfølgelig ikke holder følge på 1080p materiale

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wasimza
    Etter en meget fin debut hadde jeg en litt kjedelig opplevelse igår. Jeg så på "The Big Hit" på BD (ordentlig drittfilm forøvrig) og ble veldig plaget av grønne felter i bildet. Altså var det gjerne hudnyanser som skulle hatt en eller annen hudfarge, men istedet ble det lyst og svakt grønt, litt sånn "pikselert/digitalisert". Nå vet jeg ikke om dette skyldtes PJ'en i det hele tatt eller om det bare var denne filmen. Er det andre som har hatt likn problemer? Skal ikveld prøve et par andre titler for å se om problemet vedvarer.
    Jeg har det samme, problemet mitt er at det er periodisk. Noen ganger er det slik, andre ganger er det helt fint. Som regel er det bare å skru PJ av og på igjen så er den fin. Min er også markant mørkere i nedre venstre hjørne enn resten av bilde. Har nok fått en mandagsspiller. Har avtalt bytte i morgen eller onsdag. Det er fordelen med å kjøpe lokalt. Stor takk til NettData.no forøvrig, for veldig god service!

Intermediate wasimza sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SOm sagt har jeg bare hatt det problemet en gang. siden har den vært eksemplarisk...

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal innrede en kjellerstue, der det er gode muligheter for å ha prosjektor i tak opptil 5 meter fra vegg... Dette er fortsatt det beste valget? Tenker på denne pakken nå med RAMMElerret.

AVshop.no / Systemkonfigurator

Hva slags størrelse på lerret er anbefalt BEST for denne projektoren?

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis den er like blå i bildet som dette http://www.projectorreviews.com/imag...ight_large.jpg

Når bildet skal se slik ut http://www.projectorreviews.com/imag...ndor_night.jpg

Ja, da ville jeg ikke hatt den.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roffy
    Hvis den er like blå i bildet som dette http://www.projectorreviews.com/imag...ight_large.jpg

Når bildet skal se slik ut http://www.projectorreviews.com/imag...ndor_night.jpg

Er dette ett problem på alle modeller? Eller produksjonsfeil?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kalibreringsfeil. Ser ut som man har valgt kald fargetemperatur eller bare er veldig dårlig til å ta bilder. Det er lett å lure et kamera til å justere hvitbalanse helt feil...

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ruxxy
    Skal innrede en kjellerstue, der det er gode muligheter for å ha prosjektor i tak opptil 5 meter fra vegg... Dette er fortsatt det beste valget? Tenker på denne pakken nå med RAMMElerret.

AVshop.no / Systemkonfigurator

Hva slags størrelse på lerret er anbefalt BEST for denne projektoren?
    Husk at projektoren også bygger noen titalls cm, og gjerne trenger litt plass til kabling osv også i bakkant. Kastelengden måles ofte fra linsa til lerret duken. Er rommet 5m langt, ender man vel fort opp med en maks kastelengde på ca 4,5m for denne projektor med et rammelerret.

Størrelse på lerret bestemmes også av hvor mye bredde man har i rommet. Greit å ta hensyn til høytaler plassering også, samt hvor langt unna man vil sitte osv.

Uten å kjenne mer til rommet og oppsettet ellers, vil jeg tro at et det vil kunne gå ann å bruke et lerret med bredden 200cm - 230cm.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Kalibreringsfeil. Ser ut som man har valgt kald fargetemperatur eller bare er veldig dårlig til å ta bilder. Det er lett å lure et kamera til å justere hvitbalanse helt feil...
    Det er vel fort alt for mange mulige feilkilder når man tar med et screenshot tatt med kamera, så slike bilder sier svært lite om hvordan projektoren oppleves i praksis.

I alle tilfeller så sant ikke projektoren direkte er deffekt, går det ann å fargekalibrere en projektor som W5000 til å vise riktig fargetemperatur, så slike feil heller ikke forekommer i praksis.

Synes slike farge eksempler fra screenshot fort kommer helt ut av proposisjonene, og nermest kan sammenlignes blir som å si at bilmotoren har for mange hestekrefter hvis man blir stoppet for å kjøre fort i en radarkontroll......

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roffy

Vil vel bare opplyse om at det "riktige" refferangse bildet du viser til her har en oppløsning på 1000x737 pixler, og er muligens bare et utsnitt av en 2,35:1 bilderamme oppskalert fra SD DVD med en oppløsning på 720x576 punkter, vist med en oppløsning på 1920x1080... (?)

Det jeg vil frem til er at slike screenshot sier ingen verdens ting om hvor god en projektor egentlig kan være, og må aldri brukes til å velge vekk projektor modeller. Du må man faktisk bruke øynene og teste selv.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mulighet for å montere langt lengre bak ask4me2! Kabling osv er ikke noe problem, bredde og høyttalerplassering er heller ikke noe problem, rommet er STORT. 4-5 meter bredt, 7-8 meter bakover.

Ideell avstand og diameter på lerret? 2 meter går nok kjempefint, har du noen anbefalninger på kombinasjoner?

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Vil vel bare opplyse om at det "riktige" refferangse bildet du viser til her har en oppløsning på 1000x737 pixler, og er muligens bare et utsnitt av en 2,35:1 bilderamme oppskalert fra SD DVD med en oppløsning på 720x576 punkter, vist med en oppløsning på 1920x1080... (?)

Det jeg vil frem til er at slike screenshot sier ingen verdens ting om hvor god en projektor egentlig kan være, og må aldri brukes til å velge vekk projektor modeller. Du må man faktisk bruke øynene og teste selv.

Vel ikke vet jeg, har ikke sett den selv. Man har jo ikke så mange muligheter med å få teste projektorene selv så man må ta utgangspunkt i di tester som ligger på nettet, og det er jammen meg ikke lett å velge ut ifra mange forskjeligge resultater på samme projector.

Projector Reviews som disse bildene er hentet fra burde vel sett at det bildet di hadde lagt ut av W5000 hadde feil fargetone pga hvitbalansen i kameraet di brukte var feil satt opp eller hva nå grunnen var for at bildet hadde sånt blåaktig fargetone. Det gjør jo bare oss som forbrukere bare mer forvirret når man skal kjøpe ny projector når man ser sånne bilder.

Jeg står i samme situasjon selv, skal oppgradere ny projektor, men klarer ikke å bestemme meg helt, og jo mer jeg leser jo mer forvirret blir jeg pga alle di forskjelligge synspunkter som er der ute.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig! Etter mye frem og tilbake og lesing av forum i to-tre måneder har jeg landet på en W5000. Fikk den opp i helgen med et 77" Dynagrey m/avstand 3,4 meter. Strålende fornøyd rett ut av esken:-D :-D Blir sikkert enda bedre med en basic kalibrering.

Takk til Wasimza som lot meg få besøke ham og se på projektoren i drift. Takk også til alle på Avforum som øser av sin kunnskap.

Så gjenstår det å se hva fruen sier når hun kommer hjem etter å ha vært borte i helgen og finner en pj på størrelse med et fly hengende over godstolen. Takk og pris for Chief feste m/hurtigkobling

Ola:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer!

Det er en sjefsprojektor, det er sikkert! Jeg skal øyeblikk tilbake til Løytnant Winters i Normandie jeg også, i en ny episode av Band of Brothers på BD! 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer! Jeg sitter for øyeblikket å ser på Serenity på BR på veggen uten lerret (kommer i morgen). Føler denne virkelig er verdt penga og litt til :smile:

Intermediate wasimza sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mizuno
    Endelig! Etter mye frem og tilbake og lesing av forum i to-tre måneder har jeg landet på en W5000. Fikk den opp i helgen med et 77" Dynagrey m/avstand 3,4 meter. Strålende fornøyd rett ut av esken:-D :-D Blir sikkert enda bedre med en basic kalibrering.

Takk til Wasimza som lot meg få besøke ham og se på projektoren i drift. Takk også til alle på Avforum som øser av sin kunnskap.

Så gjenstår det å se hva fruen sier når hun kommer hjem etter å ha vært borte i helgen og finner en pj på størrelse med et fly hengende over godstolen. Takk og pris for Chief feste m/hurtigkobling

Ola:-D
    Ingen årsak, Mizuno. Jeg glad jeg kunne hjelpe deg med valget. Lykke til videre og si i fra hvis du har spørsmål.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sitter også og koser meg med Band of Brothers på en strålende projektor. Jeg har bare en liten ting ang. W5000, jeg kan av og til høre en liten knitring fra projen. Kan nesten høres som et lite knips mot krystall eller lignende. Det er ikke høylytt, men man kan høre det i stille partier av filmen. Litt usikker, men det kan også virke som at det forekommer oftere rett etter at projektoren er skrudd på. Jeg tenkte først det var fordi pæra var ny, men nå har den gått sine 50+ timer. Noen som har en idé hva dette kan være?

En annen liten ting jeg har stusset over er lampetiden. Det står feks 56 timer normal- og 0 timer whispermode. Totaltiden klarer Benq på en finurlig måte å få til å bli 84, mao 28 timer av pæretiden har forsvunnet i intet.

Vennlig Hilsen
    Kamikaze

Side 14 av 72 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 44 54 64 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •