BenQ W5000 - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 72 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 43 53 63 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 1435

Tråd: BenQ W5000

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av dosmetros
    Kan godt være at det er saken, jeg har ikke sett så mye at jeg kan skille de. Men "støyen" beveger på seg og jeg har lett for å forkusere på det Kan kanskje sammenlignes med en flate full av meitemarker som vrir og vrenger på seg hele tida....så zoomer du laaangt ut så de blir kjempesmå...du kan ikke se meitemarkene, men du kan fortsatt se bevegelsene deres...eller noe
    har samme støyen på min 5000,samme som 8720 også hadde,dette problemet så jeg ikke på mim tidligere projectiondesign mkII.

Intermediate wasimza sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dosmetros
    Kan godt være at det er saken, jeg har ikke sett så mye at jeg kan skille de. Men "støyen" beveger på seg og jeg har lett for å forkusere på det Kan kanskje sammenlignes med en flate full av meitemarker som vrir og vrenger på seg hele tida....så zoomer du laaangt ut så de blir kjempesmå...du kan ikke se meitemarkene, men du kan fortsatt se bevegelsene deres...eller noe
    Hmmm...en malerisk beskrivelse

Forresten noen som har svar på de range-greiene?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lett å finne ut hva som er støy og hva som er grain. Sett filmen på pause,alt som fremdeles lever da er det projektoren som lager. Vil tippe og håpe du ikke ser nevneverdig støy i bildet da.

Denne projektoren har blitt rost opp i skyene for skarpheten sin, men også blitt påpekt som å ha noe bildestøy. Jeg er temmelig sikker på at det er en sammenheng der. Når projektoren er skarp så ser man bedre støy i kilden.

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, trenger litt hjelp av dere. Vurderer W5000 som en erstatter for gamlingen 8700, men er litt i tvil om den vil gå an i rommet mitt. Er så uheldig å måtte henge den opp nærmest inntil pipen som bygger inn i kinorommet. Håper noen kan være så grei å måle avstand fra venstre side på projektoren(siden uten ventil) til midten av linsen.

Forstår det slik at denne må henge ganske lavt, kan noen gi meg en anbefaling av et godt takfeste?

For sikkerhets skyld: Går ut fra det ikke er noe i veien for å kjøre DVI>HDMI overgang fra HTPC? den vil takle det signalet uansett?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Burre
    Hei, trenger litt hjelp av dere. Vurderer W5000 som en erstatter for gamlingen 8700, men er litt i tvil om den vil gå an i rommet mitt. Er så uheldig å måtte henge den opp nærmest inntil pipen som bygger inn i kinorommet. Håper noen kan være så grei å måle avstand fra venstre side på projektoren(siden uten ventil) til midten av linsen.

Forstår det slik at denne må henge ganske lavt, kan noen gi meg en anbefaling av et godt takfeste?

For sikkerhets skyld: Går ut fra det ikke er noe i veien for å kjøre DVI>HDMI overgang fra HTPC? den vil takle det signalet uansett?
    Har W5000 selv og er godt fornøyd med kjøpet. Rommet mitt har 220 cm takhøyde. Plasseringen er ca 410 cm fra lerret på 92". Projektoren henger opp-ned, helt klint opp i taket. Senter av linsa er ca 10-11 cm under taket. Ved nesten max lens shift er toppen av bildet 35 cm under taket, bunnen er ca 70 cm over gulvet.

Har et veldig enkelt takfeste bestående av en litt forsterket hobbyplate som stikker litt ut på hver side av PJ. Borret fire hull til å feste projektoren fast i platen med M6 skruer m/store skiver. Borret så 2 hull på hver side av platen som passet med 4 møbelskruer (halvt treskru, halvt M6), som jeg hadde festet spikerslaget i taket.

Skrur så PJ fast i plate, festet så plate med PJ opp i taket. Enkelt og diskret :-)

Men har du høyere takhøyde må du nok ha et takfeste som senker PJ noe lenger ned, med mindre du har mye lenger avstand til lerret enn meg.

Jeg kjører signalet via en 12 m HDMI kabel, koblet til DVI->HDMI adapter på et Geforce 7600GS kort. Fungerer utmerket i 1920x1080. Kjører Vista Home Premium.

W5000 er ca 50 cm bred og linsa er jo midt på, så avstand linse-senter -> sidepanel, er 25 cm.

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen taKk for svar!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var min i hus og montert. Bittelitt finjustering av posisjonen gjenstår, men den funker bra der den står nå. Det gikk AKKURAT inn på lerretet med projektoren helt inn mot bakvegg. Litt flaks skal man jo ha!

Bildet ser meget bra ut. Har tatt en helt grunnleggende kalibrering med DVE, både på BD og HD-DVD. En gledelig nyhet, jeg får nå BtB fra HD-DVD av en eller annen grunn. Sannsynligvis fordi jeg går utenom scaleren i Toshiba'en nå. Den må fremdeles kalibreres noen knepp lysere enn PS3 (brightness). Må også eksperimentere litt meg gammakurver og slikt, men det er ingen vits å kalibrere noe som helst før lampa har fått noen timer på baken.
    1080p/24Hz er smooooth! Ikke noe hakking eller judders i det hele tat, i alle fall ikke på noe av det materialet jeg har sett til nå. Den er nådeløs mot kilde. Scener med dårlig lys viser filmstøy og der fokus ikke er 100% ser man det med en gang. Nesten slik at det kan bli distraherende. Fargene er bra, men en del grønnstikk rett fra boksen. Har klemt sammen iris litt, og skrudd av dynamic black og brilliant color. Projektoren er i 'Cinema' mode (dette var fabrikkinnstilling) og gamma 2,4. Skal få sett noen filmer før jeg begynner med fargekalibrering.

Jeg fikk en projektor som var åpnet, og oppdatert til Firmware 2.01. Fikk spørsmål om jeg ville ha en uåpnet med 1.21 eller en med uoriginal eske med 2.01. Valgte selvfølgelig den oppdaterte. Projektoren viser 0.0 timer på lampe og filter, så jeg regner med den er helt ny.

Hvordan får man forresten åpnet ISF menyen?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Transformers BD

Gratulerer med flott valg, du kommer sikkert til å få mange fine timer i kinoen fremover. Et par ting:

1. Jeg håper den er ny. Grunnen til at jeg er litt skeptisk er at da jeg sendte inn min til oppgradering, var den allerede gått 40-50 timer, men når jeg fikk den tilbake stod det 0 timer på menyen. Tror neppe de har gitt meg helt ny projektor, så jeg tror den telleren blir nullet ut i forbindelse med oppgradering. Derfor håper jeg din er ny og at de ikke bare sier det.

2. Jeg synes hakkingen er varierende i panoreringer. Har du feks Transformer i BD? Hvis du har det, kunne du prøvd noe av følgende: Helt i starten når Dreamworks logoen scannes mot høyre, er det helt smooth da, eller merker du hakking. Og straks noen sekunder senere nå kameraet "flyr" bakover og ut av planeten Cybertron, er det helt smooth da også? Dette er nemlig to scener hvor jeg merker litt hakking. Noen andre som har erfaring?

Active St3ffaN sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Fargene er bra, men en del grønnstikk rett fra boksen. Har klemt sammen iris litt, og skrudd av dynamic black og brilliant color.
    Er det ikke bedre å ha dynamic black på? For dette er vel den dynamiske irisen?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Smaksak.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg takler ikke dynamisk kontrast/sort/iris.

Jeg så nettopp Batman begins, og det var aldri noen antydning til hakking i den. Så noe HD-DVD også, Transformers faktisk. Merket ingen hakking der. Skal sjekke begynnelsen igjen og se. Men man skal være klar over at 24Hz ikke er spesielt raskt, og at hakking og judders er to forskjellige ting. Merker forøvrig veldig lite til bildestøyen som 'alle' prater om. Projektoren er veldig skarp og fin i bilde, og film grain og videostøy kommer tydelig fram, men det er lite bildestøy fra selve prosjektoren.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er forkjellen mellom hakking og judders?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hakking er jevnt, mens judders er når bildene oppdateres 'ujevnt'. F.eks hvis men har 3-4 bilder vanlig, og så skyter inn et bilde to ganger får man ujevn panorering. Dette er judders, og mye mer påtrengende enn vanlig jevn hakking som kommer av lav refresh.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, skjønner hva du mener. Har opplevd det. Jo, det er noe ganske annet enn hakking. Men fint om noen kan ta "Transformers-testen" min.

Er det forresten noen som har gode tips panoreringsscener som egner seg til å avsløre hakking?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har blitt litt gira på å kjøpe W5000 etter å ha lest litt i tråden her, full HD er jo heller ikke å forakte. Ser den ligger ute til en grei pris, men er den merkbart bedre bildemessig enn 8720? Regner med ett par av dere som har kjøpt W5000 har hatt eller har sett en 8720 i aksjon, anbefales byttet? Blir ett par tusen i mellomlegg fra salg av min 8720 til en ny W5000, er det godt brukte penger?

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zenix
    Har blitt litt gira på å kjøpe W5000 etter å ha lest litt i tråden her, full HD er jo heller ikke å forakte. Ser den ligger ute til en grei pris, men er den merkbart bedre bildemessig enn 8720? Regner med ett par av dere som har kjøpt W5000 har hatt eller har sett en 8720 i aksjon, anbefales byttet? Blir ett par tusen i mellomlegg fra salg av min 8720 til en ny W5000, er det godt brukte penger?
    Synes den er bedre på full hd materiale men dårligere på vanlig dvd og parabol,altså mer støy i bildet

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zenix
    Med nyeste firmware er W5000 i en helt annen klasse enn 8720 (som også er en veldig bra pj). Den totale opplevelsen du får med W5000 er bare mange hakk over 8720. Jeg kan anbefale byttet på det varmeste! :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Med nyeste firmware er W5000 i en helt annen klasse enn 8720 (som også er en veldig bra pj). Den totale opplevelsen du får med W5000 er bare mange hakk over 8720. Jeg kan anbefale byttet på det varmeste! :-D
    Høres svært fristende ut. Jeg får vell muligens vurdere salg av 8720en :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres veldig fristende ut og bytte, men er det bra kvalitet på BENQ? Har hatt min W9000 i ett år og må nå sende den inn til rep for andre gang. først gikk fargehjulet, og nå slår den seg av hele tiden. Blir jo skeptisk til dette merket når en opplever sånn, men kan jo være litt tilfeldig. Har dere andre bra erfaring med Benq, for jeg synes den viser veldig bra bilder.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg har hatt både 8720 og np W5000 og har ikke hatt noe tull med dem :-D

Side 13 av 72 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 43 53 63 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •