BenQ W5000 - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 72 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 52 62 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 1435

Tråd: BenQ W5000

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kjøpte nye HDMI-kabel til snaue tusenalppen idag og 1080/60p går så det suser

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klarer denne prosjektoren å få ett "3d" bilde, som enkelte 100 hz flatskjermer har? Kikket på en Grundig tv med Pirates of the carabian 3 å tentaklene på han fyren var veldig flytende og bildet var nesten litt ekkelt :P

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får ikke håpe det, da avbestiller jeg den tvert!
    En sånn tullete juksefunksjon må da være uinteressant? Bare gi en sånn TV et utfordrende signal og sitt med skjegget i postkassen når bildet bryter opp og hele den flotte '3d' effekten kollapser.

W5000 gir dybdevirkning, men det er fordi den er skarp og korrekt, ikke fordi en prosessor sitter å gjetter på hva som muligens skjer i bildet.

Newcomer Musashi sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå nesten bestemt meg for å kjøpe en slik projektor. Det eneste problemet, er at jeg er redd bildet kommer for høyt på veggen. Jeg hører gjerne hva andre mener om dette:

Jeg skal ha projektoren i stua, og det er ikke plass til mer enn 200cm lerret slik rommet er innredet i dag. Projektoren må henge i taket, siden veggen bak er for langt unna lerretet. Jeg ser ikke for meg at bunnen av projektoren kan henge mindre enn 210cm fra gulvet, siden det må gå an å hoppe og danse rundt uten frykt for å skalle hodet i den.

Jeg ser at bildets øvre kant ikke kan være lavere enn linsa på projektoren. Med et 200cm lerret, blir da bildets nedre kant ca 1m over gulvet. Dette er en del høyere enn hva jeg hadde sett for meg - jeg tenkte at ca 50cm kunne være passe.

Så det jeg egentlig lurer på, er hvor behagelig det er å ha bildet så høyt oppe på veggen. Vi kommer vel til å sitte en 3-4m fra lerretet.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har pj'en hengende i taket og underkant av lerretet er 95cm over gulvet. Det fungerer greit og er vel egentlig bare en vanesak. Fronten på linsa er ca 4m fra lerretet som også er omtrent sitteavstand.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Får ikke håpe det, da avbestiller jeg den tvert!
    En sånn tullete juksefunksjon må da være uinteressant? Bare gi en sånn TV et utfordrende signal og sitt med skjegget i postkassen når bildet bryter opp og hele den flotte '3d' effekten kollapser.

W5000 gir dybdevirkning, men det er fordi den er skarp og korrekt, ikke fordi en prosessor sitter å gjetter på hva som muligens skjer i bildet.
    Personlig syntes jeg det var ett løft jeg da
    Men hver sin smak

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...heldigvis.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jr00
    Hei,

Jeg lurer også på at købe en W5000 projektor, men er lidt i tvivl om hvilket lærred der passer mig bedst.
    Jeg har en lys stue (har dog mærke gardiner) og har desværre kun mulighed for at bruge et rullelærred, som jeg kommer til at sidde 2,5 m fra. Lærred skal være max 77", gråt, og manuelt. Men jeg lurer på hvilket af følgende tre manuelle lærreder, der erbedst mht struktur og bølger:

- Dreamscreen V2 DynaGray
    - Euroscreen Diplomat Grayline
    - Grandview Cyber Gray

Jeg har læst at strukturen i euroscreen lærredet desværre skulle være markant, men hvordan er strukturen i de andre? Der har vist også være problemer med dreamscreen, men det var vist kun med de første versioner? Men hvad med bølger? Er der nogle af dem, der har større problemer med bølger end andre?
    Er der ingen der kender noget til de tre lærreder? Eller jeg skal kanskje spørge i lerret-forumet?

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet sikkert om det Benq-festet AVShop selger (5J.J2K01.001) passer til W5000? Dette er ikke en av de projektorene de opplyser at det passer til, og på andre nettsider finner jeg ikke noe sikkert svar. Jeg finner heller ingen opplysninger om dette festet på Benq sine sider.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    w5000 har samme festene som w9000/w10000

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra, da skulle dette gå greit :-)

Intermediate wasimza sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jr00
    Er der ingen der kender noget til de tre lærreder? Eller jeg skal kanskje spørge i lerret-forumet?
    Selv har Dreamscreen med denne PJ'en og det fungerer veldig bra. Jeg har rammelerret da...

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var PJ'en sendt inn til oppgradering. Ble med vanlig post til slutt. Idag er det 29/10, så nå får vi se hvor sjappe de er på Anovo. Gleder meg til å få den igjen!

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Litt blanda drops...

Må berømme Anovo for raskt arbeid. PJ'en var tilbake på postkontoret allerede 1/11.

JEg har nå montert den igjen og kalibrert den etter Gorms DVE guide. Må innrømme at jeg nok ikke med hånden på hjertet kan si at jeg merker noe stor forskjell etter oppgraderingen. Jeg syntes den var fantastisk med FW 1,12 og den er fantastisk med 2,01 også. Konklusjonen må bare bli at dette uansett er en svært god projektor.

Litt på siden om DVE:

Jeg har nå brukt denne DVDen på 3-4 ulike projektorer og innrømme at jeg aldri har trengt å gjøre noen særlige endringer i fabrikkinnstillingene for å oppnå de rette mønstrene. Kanskje dagens projektorer rett og slett er relativt godt kallibrert fra fabrikk?

En siste ting:

Det hadde jo vært veldig nyttig for oss som eier noenlunde likt utstyr, å iblant komme på demokvelder hos hverandre for å se hvordan andre har det. Det er begrenset hvor mye man kan diskutere seg frem til om innstillinger og optimalisering. Et blikk derimot sier mer enn tusen ord. Feks kan jeg tro at mitt utstyr er optimalt innstilt, for så å få en gedigen aha-opplevelse hos en annen. I tillegg kan det jo være veldig nyttig for folk som vurderer å kjøpe en spesiell projektor eller reciever å se hvordan den funker i praksis. Hva sier dere? Noen interesserte? Jeg kan godt gå foran. Hvis det er noen i Bærumsområdet som vil se hvordan mitt system funker, er det bare å ta kontakt )

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wasimza
    Litt på siden om DVE:

Jeg har nå brukt denne DVDen på 3-4 ulike projektorer og innrømme at jeg aldri har trengt å gjøre noen særlige endringer i fabrikkinnstillingene for å oppnå de rette mønstrene. Kanskje dagens projektorer rett og slett er relativt godt kallibrert fra fabrikk?
    Jeg opplevde også at det var lite å justere etter oppgradering til 2.01. Når det gjelder farger har jeg imidlertid aldri fått til rødt og grønt. Er det noen gode råd for å få til dette best mulig? Jeg vet at det sannsynligvis er umulig å får det helt korrekt, men hvordan kommer jeg så nær som mulig? Erfaringen så langt er at det er lite å hente på å justere hver farge separat, men det er kanskje noe jeg gjør feil. (Har fulgt guiden til Gorm).

En annen ting jeg har lagt spesielt merke til etter siste oppgradering, er at den dynamiske irisen (dynamic black) virker treg og unøyaktig. Prosjektoren justerer lysstyrken opp og ned i mørke scener, og bruker lang tid på å stabilisere seg. Jeg har ikke sett dette tidligere, men det kan være at jeg ikke har vært oppmerksom nok. Er dette kjent?

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JDigit
    Jeg opplevde også at det var lite å justere etter oppgradering til 2.01. Når det gjelder farger har jeg imidlertid aldri fått til rødt og grønt. Er det noen gode råd for å få til dette best mulig? Jeg vet at det sannsynligvis er umulig å får det helt korrekt, men hvordan kommer jeg så nær som mulig? Erfaringen så langt er at det er lite å hente på å justere hver farge separat, men det er kanskje noe jeg gjør feil. (Har fulgt guiden til Gorm).
    Det man kanskje bør være klar over med slik fargefilter-DVE kalibrering og justering er at den i utgangspunktet er lite nøyaktig, og at justeringen vel foretaes rund maks lysstyrke. Grunnen til at det med maks lysstyrke er viktig å ta hensyn til, er fordi andelene av RGB fra lyset i selve lampemodulen er forskjellig, der det som regel er Grønnt som er den fargen med det er mer en nokk av , mens rødt er "mangelvare".

Det er derfor ikke sikkert at man kommer helt i mål (så langt det lar seg gjøre med DVE...) hvis man ikke går noen runder, og kanskje må justere ned grønnt og blått for å få nokk rødt.

Edit: vil vel heller anbefale å bruke projektorens standard fargejustering, og heller leie inn noen med ekspertise og måle utstyr, hvis man ønsker å ha projektoren D65 fargekalibrert....
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=JDigit]Jeg opplevde også at det var lite å justere etter oppgradering til 2.01. Når det gjelder farger har jeg imidlertid aldri fått til rødt og grønt. Er det noen gode råd for å få til dette best mulig? Jeg vet at det sannsynligvis er umulig å får det helt korrekt, men hvordan kommer jeg så nær som mulig? Erfaringen så langt er at det er lite å hente på å justere hver farge separat, men det er kanskje noe jeg gjør feil. (Har fulgt guiden til Gorm).

QUOTE]

Enig angående rødt og grønt og da spesielt grønt, men det skal visstnok ikke være enkelt heller.

En annen ting jeg lurer på når man skal justere de enkelte fargene for seg: hva er denne "Range" skalaen som står rett over fargeskalaen. Hvilken funksjon har den, og har det noe for seg å justere på den?

Forresten hvordan lagrer man sine egne innstillinger. Fant ikke noe "save" knapp, bortsett fra i ISF menyen hvor man kan lagre innstillingene som feks ISF night...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Henger meg på her også.

Kjøpte også DVE til den nette sum av 400kr på bluray. Fulgte Gorm's DVE guide og lytta også til det som ble sagt på dvd'en. Må si at jeg ikke merker noen forskjell og at de forandringene jeg gjorde var veldig små i forhold til fabrikk.

Jeg klarte heller ikke å få alle firkantene til å gå i et med bakgrunnen på hverken blått eller de andre fargene. Er det "range" eller "gain" (tror de het det) du skal bruke når du skal stille inn fargene hver for seg?

For å være ærlig, det eneste som irriterer meg så langt når det gjelder bildekvalitet er all støyen på bildet. Skulle gjerne likt å vite hvordan man ble kvitt det. Ellers syns jeg bildet og opplevelsen er topp. FW er forresten 1.21.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her må man være forsiktig med å skille mellom bildestøy og film grain. Førstnevnte er uønsket, mens sistnevnte er tiltenkt og en del av kildematerialet. Jeg har sett utrolig mange som ser skikkelig HD for første gang og reagerer på film grain. Ofte er filmgrain en del av uttrykket som regissøren ønsker å vise.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Her må man være forsiktig med å skille mellom bildestøy og film grain. Førstnevnte er uønsket, mens sistnevnte er tiltenkt og en del av kildematerialet. Jeg har sett utrolig mange som ser skikkelig HD for første gang og reagerer på film grain. Ofte er filmgrain en del av uttrykket som regissøren ønsker å vise.
    Kan godt være at det er saken, jeg har ikke sett så mye at jeg kan skille de. Men "støyen" beveger på seg og jeg har lett for å forkusere på det Kan kanskje sammenlignes med en flate full av meitemarker som vrir og vrenger på seg hele tida....så zoomer du laaangt ut så de blir kjempesmå...du kan ikke se meitemarkene, men du kan fortsatt se bevegelsene deres...eller noe

Side 12 av 72 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 52 62 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •