BenQ W5000 - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 72 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 40 50 60 70 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 1435

Tråd: BenQ W5000

Active St3ffaN sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Det som er gjort i 2.01 er vel å forbedre ISF-menyen (flyttet fargeromjusteringen fra service-meny til ISF-meny).
    Så det er kun det som er gjort i 2.01? Da er det vel ikke verdt bryet å sende den inn for de som har 1.21?

Intermediate wasimza sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet f.o.m. omtrent når 1.21 maskinene var i salg?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Strølys

Jeg melder meg på denne tråden igjen etter noen knasbra tips fra Gorm for å bli kvitt strølys på høyre side av lerretet, samt noe "overskuddslys" (vil ikke gå så langt som å kalle det strølys) over lerretet.

Jeg har hjemmekinoen i et rom med 100% lyskontroll, gråmalte vegger og kun ett lite kjellervindu som dekkes med gardin. Synes i grunn jeg har hatt de beste forhold for sortnivå og opplevd kontrast, men etter å ha fulgt tipset til Gorm om å lage en maskering dekket med molton må jeg si at opplevelsen plutselig ble en helt annen! Merker nesten ingenting av rommet omkring meg eller feltene utenfor lerretet.

Anbefaler alle å teste ut denne enkle metoden:
    1) Ta et A4-ark av simpleste kvalitet og montér foran linsen. Skru så på projektoren og marker rammen rundt 16:9-bildet som tegner seg på papiret.
    2) Ta arket ned og skjær ut det markerte området. Du har nå en mal for maskeringen.
    3) Legg malen på et stykke tykkere kartong og tegn av eller skjær ut formen. Det kan lønne seg å kutte litt utenfor malen, siden du i neste steg skal kle den med molton som fyller ut litt.
    4) Lim eller stift fast molton på den siden av maskeringsplaten som skal vendes inn mot linsen. Dekk hele platen og skjær et kryss i moltonen diagonalt der hvor hullet i platen er.
    5) Brett hjørnene du nå får i moltonen gjennom 16:9-spalten og lim dem eller stift dem fast på forsiden.
    6) Montér maskeringsplaten foran linsen, tilpass den slik at ytterkantene ikke synes på lerret/det projiserte bildet, fiksér etter fritt valg (jeg har brukt tape foreløpig, men skal finne en bedre permanent løsning).
    -Vips har du bedre lyskontroll og null strølys. Tusen takk til Gorm for et superbra tips!

Beste hilsener

Joachim

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wasimza
    Noen som vet f.o.m. omtrent når 1.21 maskinene var i salg?
    Bestilte min på Onsdag, og den var i alle fall med 1.21. Men du kan sjekke firmware-versjon ved å stå på siste fane i menyen og trykke opp-ned-opp-ned. Men det er lurt å ikke gjøre noen forandringer i service-menyen!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    Jeg vurderer full HD projektor til stuebruk og har fulgt med litt på forumet de siste ukene. Stuen er hvit og har masse store vinduer, men projektoren skal hovedsaklig brukes om kvelden når det er mørkt. Kan evt. kjøpe persienner til de nærmeste vinduene.

Har Canal Digital HD parabol tuner + Wii. Vurderer også å kjøpe en BD spiller etterhvert. I tillegg er det aktuelt med PC bruk, vise digitale bilder etc.

Har nesten 5 meter fra aktuell lerretposisjon, så både 92" og 106" lerret vil passe.

Bør jeg gå for det minste lerretet for å få best mulig intensitet eller bør jeg ta så stort jeg kan få?

Er det eller kommer det snart andre projektorer i samme prisklasse som kan måle seg eller overgår Benq W5000 for mitt bruksområde?

Bør jeg gå for grått eller hvitt lerret i min lyse stue?
    Er nedtrekkslerretene fra Dream Screen (V2) gode nok til en full HD prosjektor

Helge

Active klodrik sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Helgeo
    Hei,
    Jeg vurderer full HD projektor til stuebruk og har fulgt med litt på forumet de siste ukene. Stuen er hvit og har masse store vinduer, men projektoren skal hovedsaklig brukes om kvelden når det er mørkt. Kan evt. kjøpe persienner til de nærmeste vinduene.

Har Canal Digital HD parabol tuner + Wii. Vurderer også å kjøpe en BD spiller etterhvert. I tillegg er det aktuelt med PC bruk, vise digitale bilder etc.

Har nesten 5 meter fra aktuell lerretposisjon, så både 92" og 106" lerret vil passe.

Bør jeg gå for det minste lerretet for å få best mulig intensitet eller bør jeg ta så stort jeg kan få?

Er det eller kommer det snart andre projektorer i samme prisklasse som kan måle seg eller overgår Benq W5000 for mitt bruksområde?

Bør jeg gå for grått eller hvitt lerret i min lyse stue?
    Er nedtrekkslerretene fra Dream Screen (V2) gode nok til en full HD prosjektor

Helge
    Du bør gå for ett grått lerret da du har ett lyst rom. Hvor stort lerret du skal ha kommer ann på hvor langt unna du sitter?. DreamScreen har gode lerret til prisen og har du bra med kr bør du gå for ett tab-tensioned lerret for og ungå bølger på lerretet. Pj Kommer sikkert noe bedre snart men hvem vil vente? hehe. Er en konge pj i forhold til prisen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grått lerret. Definitivt 106 tommer. Godt valg, forresten.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Har bestemt meg for å kjøpe en W5k. Blir sikkert på Komplett, de har god pris og eksepsjonell service.
    Har lest en del om støy og firmware. Hvilken firmware kan jeg forvente å få på en ny W5k, og er dette av de som ikke har så store støyproblemer?

Kjipt å måtte sende den rett på service når den kommer fra butikken....

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten å gjøre dette til en pristråd....ta en titt på Avshop.no Glimrende service her også. Ringte dem igår ang. denne og de fortalte at de sender ut projektoren med siste firmware.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Per nå har jeg også oppsettet i stua. Den er lys og har også vinduer :shock: :-D (oppsiktsvekkende, ikke sant :-D ). Jeg har blendet ned med sort stoff så det blir relativt mørkt. Jeg bruker Dreamscreen DynaGrey og synes det gir et meget akseptabelt bilde.
    Når det gjelder støy så har ikke jeg hatt problemer med det; hverken før eller etter at jeg fikk oppgradert firmware. Jeg vil påstå at den er veldig stillegående. Jeg har ingen problemer med at den er plagsom, selv ikke i de mest rolige scener av filmer.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er sant, og det gjelder vel egentlig de fleste projektorer. Er filmen spennende, blir man så oppslukt at annen støy blokkeres ut av vår kjære cerebrum.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Per nå har jeg også oppsettet i stua. Den er lys og har også vinduer :shock: :-D (oppsiktsvekkende, ikke sant :-D ). Jeg har blendet ned med sort stoff så det blir relativt mørkt. Jeg bruker Dreamscreen DynaGrey og synes det gir et meget akseptabelt bilde.
    Når det gjelder støy så har ikke jeg hatt problemer med det; hverken før eller etter at jeg fikk oppgradert firmware. Jeg vil påstå at den er veldig stillegående. Jeg har ingen problemer med at den er plagsom, selv ikke i de mest rolige scener av filmer.

...det er vel mest "bildestøy" og ikke dB som har vært problemet på tidligere FW....

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...og den er også borte nå...:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir det nok "dynagrey" lerret. En kontrollmåling viser at jeg ikke har plass til større enn 2 meters bredde (92"). Men det er nå temmelig stort i forhold til min gamle 32" CRT TV

Er det noen som vet om bredden på DreamScreen inkluderer den sorte kanten eller er bredden oppgitt for selve bildeflaten?

Jeg ser også på spesifikasjonene at denne PJ er et svært beist, men finner forskjellige tall på ulike websider. Hvor bred og hvor dyp er den? Håper å kunne sette den inn i en bokhylle som allerede står på riktig sted.

Helge

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Hei!
    Har bestemt meg for å kjøpe en W5k. Blir sikkert på Komplett, de har god pris og eksepsjonell service.
    Har lest en del om støy og firmware. Hvilken firmware kan jeg forvente å få på en ny W5k, og er dette av de som ikke har så store støyproblemer?
    Bestilte min på Netshop for to uker siden og den kom med firmware 1.21, men 2.01 er visst den nyeste. Her er svaret fra BenQ support ang forskjellene:
    Sitat Opprinnelig postet av BenQ Support
    Det som skiljer dessa firmwares åt är att overscan funktionen vid 1400x1050@60Hz från PC gjorde att det blev ett litet pip från projectorn.
    Sedan så uppgraderar det om man har problem när man ändrar mellan normal till economy mode på pära.
    Om ni inte har några av dessa problem så behöver ni inte den nya firmwaren.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok...nå sitter jeg med den foran meg og prøver å finne ut firmware utgave...mulig jeg er tjukk i hue, men hvordan kommer jeg meg inn på servicemeny?? Alt jeg kommer inn på er ved å trykke "menu" og så gå inn på "advanced setup"...noen som har den som kunne tatt en step by step?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lerret til W5000

Hei,

Jeg lurer også på at købe en W5000 projektor, men er lidt i tvivl om hvilket lærred der passer mig bedst.
    Jeg har en lys stue (har dog mærke gardiner) og har desværre kun mulighed for at bruge et rullelærred, som jeg kommer til at sidde 2,5 m fra. Lærred skal være max 77", gråt, og manuelt. Men jeg lurer på hvilket af følgende tre manuelle lærreder, der erbedst mht struktur og bølger:

- Dreamscreen V2 DynaGray
    - Euroscreen Diplomat Grayline
    - Grandview Cyber Gray

Jeg har læst at strukturen i euroscreen lærredet desværre skulle være markant, men hvordan er strukturen i de andre? Der har vist også være problemer med dreamscreen, men det var vist kun med de første versioner? Men hvad med bølger? Er der nogle af dem, der har større problemer med bølger end andre?

Newcomer octane sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen av dere som har fått varsel om å bytte pære på w5000? Evt etter hvor mange timer?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takfeste?

Slenger meg inn på tråden ettersom jeg har veldig lyst på denne PJn. Men jeg har ikke så altfor stor peiling på offset etc. Så hvor lavt blir denne hengende når man har 240 cm takhøyde og ca 90-100" lerret og man bildet bli i "normal" høyde?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Ok...nå sitter jeg med den foran meg og prøver å finne ut firmware utgave...mulig jeg er tjukk i hue, men hvordan kommer jeg meg inn på servicemeny?? Alt jeg kommer inn på er ved å trykke "menu" og så gå inn på "advanced setup"...noen som har den som kunne tatt en step by step?
    Noen? Jeg trenger seriøst tips...har lyst til å få dette ordnet

Side 10 av 72 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 40 50 60 70 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •