Sony HS-10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11

Tråd: Sony HS-10

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony HS-10

Heisann!
    Har i det siste tenkt på å skaffe meg en prosjektor, som et supplement til tv`en jeg bruker i dag. Den vil bli brukt til PS3 og film.
    I den sammenheng har en kjenning av meg planer om å kvitte seg med en Sony HS10,da han skal avansere, og jeg har fått tilbudet om å kjøpe den for 4000.
    Første spørsmål: er den verdt det? Den er jo noen år gammel, men virker som en bra prosjektor ut fra data, og den er HD-ready, hvis jeg ikke har misforstått. Det var også et av målene, at den minst skulle være HD-klar.
    Neste spørsmål: hvis jeg går for den, hvordan kobler jeg den opp for å benytte den høyeste oppløsningen? Den har ikke HDMI-inngang, men DVI ingang. Finnes det overganger eller noe slikt? Har forforsterker med HD-inngang som jeg bruker. Hvis noen som svarer har erfaring med den, hva taper / vinner jeg ved å kjøpe en rimelig ny HD-ready modell istedet for denne?
    Mvh
    Jan Roger

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JanRE
    Heisann!
    Har i det siste tenkt på å skaffe meg en prosjektor, som et supplement til tv`en jeg bruker i dag. Den vil bli brukt til PS3 og film.
    I den sammenheng har en kjenning av meg planer om å kvitte seg med en Sony HS10,da han skal avansere, og jeg har fått tilbudet om å kjøpe den for 4000.
    Første spørsmål: er den verdt det? Den er jo noen år gammel, men virker som en bra prosjektor ut fra data, og den er HD-ready, hvis jeg ikke har misforstått. Det var også et av målene, at den minst skulle være HD-klar.
    Neste spørsmål: hvis jeg går for den, hvordan kobler jeg den opp for å benytte den høyeste oppløsningen? Den har ikke HDMI-inngang, men DVI ingang. Finnes det overganger eller noe slikt? Har forforsterker med HD-inngang som jeg bruker. Hvis noen som svarer har erfaring med den, hva taper / vinner jeg ved å kjøpe en rimelig ny HD-ready modell istedet for denne?
    Mvh
    Jan Roger
    Det er en veldig gammel modell som overhodet ikke er verdt 4k. Kanskje 1-2k maks. Hva er ditt tak på pj budsjett (maks pris)?

Dagens pj'er er i en helt annen klasse.

TIps til gode nye budsjett pj'er:

AVshop.no / EPSON EMP-TW700 LCD-projektor 720p

AVshop.no / SONY VPL-AW15 LCD-projektor 720p

Veldig gode pj'er til prisen, og i en helt annen dimensjon enn den du har fått "tilbud" på

Billigste FullHD pj per dags dato:

AVshop.no / OPTOMA HD800X DLP-projektor Full-HD

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så meget for kjapt svar! Var kanskje det jeg "fryktet", men er rimelig fersk på dette området... Optoma HD800 var jo en prisklasse jeg sikkert skal kunne gå god for. Spesielt siden den Full HD. Har du noen erfaring med denne selv? Er det noen ting den utmerker seg spesielt bra på, eller er det en rimelig "all-rounder"?
    Mvh
    Jan Roger

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten ting til..(sa jeg var fersk på dette.. Har sjekka ut VPL AW-15..den virker jo også meget bra på dataene..men er den full HD eller HD-ready..? Ble litt usikker ut i fra teksten..

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Optoma'en finner du litt info om hvis du leter i denne kategorien.
    AW15 er ikke full-HD, den har native oppløsning på 1280x720.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Supert..skal lese litt rundt her om Optoma`en. Virker som en het potet,ja
    Mvh
    Jan Roger

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo begynne her: http://avforum.no/forum/digitale-pro...00x-1080p.html
    Det virker i hvert fall som om Frode H er svært fornøyd med sin HD800
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Søster arvet min gamle HS-10 for noen år siden. Pæra har nå tatt kvelden, og det er tvilsomt om det i det hele tatt er verdt å skifte. Markedsverdien er nok temmelig lav...

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som en pekepinn solgte jeg min HS10 (med rundt 500t på lampen) for 5k, men det var for et par-tre år siden.
    Idag er de nesten ikke verdt noen ting.... Jeg ville maksimalt betalt 1k for den du nevner.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Som en pekepinn solgte jeg min HS10 (med rundt 500t på lampen) for 5k, men det var for et par-tre år siden.
    Idag er de nesten ikke verdt noen ting.... Jeg ville maksimalt betalt 1k for den du nevner.
    Takker for gode tips. Har vel egentlig skrinlagt det prosjektet nå. Godt det fins "faglærte" her ute.. :-D
    Stod mye bra om nevnte Optoma, og skal sjekke den ut videre. Virker jo rimelig, men knallgod! Men sånn generelt; hvor "teknisk" på dette området må man være for å få et godt utbytte av prosjektorer? Rett ut av boksen vil de nok neppe være optimal, men etter å ha lest diverse tester skjønner jeg meget lite av alle uttrykka. Kan det være små forskjeller som kan ta deg fra helv... til himmelen, for å sette det på spissen? Er måle-instrument / kalib.utstyr et must hvis man ikke har vært borti slikt før? Har ikke eget kinorom, men har "kinoen" min i stua. Tre vinduer (med persienner), lyst tak og vegger..? Må høres ut som et mareritt på dere..
    Mvh
    Jan Roger

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men sånn generelt; hvor "teknisk" på dette området må man være for å få et godt utbytte av prosjektorer?
    Man trenger ikke være teknisk annlagt i det hele tatt, men man bør kunne lese en bruksanvisning, samt gjøre litt research på nettet (som jo du gjør).

Rett ut av boksen vil de nok neppe være optimal, men etter å ha lest diverse tester skjønner jeg meget lite av alle uttrykka. Kan det være små forskjeller som kan ta deg fra helv... til himmelen, for å sette det på spissen?
    Ja, det er naturligvis noen innstillinger som kan gjøre radikale endringer i bildet, men det er ikke veldig vanskelig å finne ut av. Også her er det greit å lese litt rundt på nettet, og spesielt her på AVforum..

Er måle-instrument / kalib.utstyr et must hvis man ikke har vært borti slikt før?
    Absolutt ikke ! For å få de siste 5-10% (varierer veldig fra projektor til projektor) er dette å anbefale, men med en enkel "by eye" kalibrering med eksempelvis DVE er man langt på vei (DVE = Digital Video Essentials kalibrerings-DVD). Gorm har også laget en enkel og grei guide for nettop dette. http://avforum.no/forum/kalibrering-...lp-av-dve.html

Har ikke eget kinorom, men har "kinoen" min i stua. Tre vinduer (med persienner), lyst tak og vegger..? Må høres ut som et mareritt på dere..
    Neida, det fungerer greit det, men man vil naturligvis ikke få ut hele potensialet av projektoren i en slik setting. Men fungere, det vil det absolutt.
    Nøkkelen vil da være en projektor med relativt høy lysstyrke.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •