Komponent - VGA -> Infocus X1

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Komponent - VGA -> Infocus X1

Jeg poster denne her i håp om at fler skal kunne se posten og hjelpe meg.. Har også postet dette under X1 tråden, beklager..

Jeg har laget en komponent - VGA kabel av cat5 som jeg lærte her på forumet. Har nå forsøkt å koble den fra en JVC DVD spiller til computer in inngangen på Infocus X1. Jeg får ikke noe bilde ?? Har sjekket kabelen nøye, har laget VGA-VGA kabel som fungerer flott på samme måte så jeg tror jeg har fått denne kabelen bra også. Har satt DVD spilleren til å sende signal gjennom komponent utgangen, men ikke noe bilde vises på X1. Jeg loddet skjermlederen i cat5 kabelen inntil jord på en av RCA pluggene, kan ikke se at dette skulle være noe problem etter det jeg har lest andre steder på forumet. Noen forslag til hva jeg skal gjøre for å få bildet til å vises ???

Har akkurat kjøpt X1 så det fulgte ikke med noe slags adaptere heller.

Håper noen har forslag slik at jeg evt kan teste mer ikveld...

-Hans Kristian

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er spilleren progressiv? det må vel være progressive signaler inn på vga inngangen.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle jo tro det.. det var en ny JVC DVD recorder jeg testet med, lånte den bare.. kanskje det er problemet.. Men det er vel rart om den ikke er progressiv..(?)

-Hans Kristian

Active Carpo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må finne ut om spilleren din har progressive scan både i PAL og NTSC! Mange spillere støtter progressive scan bare i NTSC. Har du en NTSC film kan du prøve den og se om du får bilde da!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var nok antakelig det som var problemet.. JVC Spilleren var bare progressiv i NTSC format.. Men syns det var rart at ikke menyen i dvd spilleren/brennern kom opp som bilde heller da .. ? uavhengig av hva slags dvd film som sitter i liksom.. Menyen for innstillinger burde vel kommet frem?

Hvordan er det med Xbox som er moddet ? Hvis jeg kjøper komponent xbox kabel fra Monster, vil jeg da få progressiv scan i pal/ntsc ?

-Hans Kristian

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Hvordan er det med Xbox som er moddet ? Hvis jeg kjøper komponent xbox kabel fra Monster, vil jeg da få progressiv scan i pal/ntsc ?"

Dette ser ut til å ikke fungere etter hva jeg søkte meg frem til på web.. Hvilke dvd spillere / opptakere kan folk anbefale til overkommelig pris ? med prog scan i pal og ntsc ? Jeg ønsker opptaker av den enkle grunn at jeg vil ha mulighet til å kjøre tv på projektoren.

Har tittet litt på NorthQ 7200, http://www.northq.com/products/dvdrec/nq7200.html

Denne ser ut til å ha prog scan og pal / ntsc eller tar jeg helt feil ? Den har også tv tuner som er midt i blinken for meg.. Eneste jeg kan se negativt er at den kanskje ikke tar DVD Audio ?..

-Hans Kristian

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •