Epson TW980, TW1000, TW2000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 35
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Epson TW980, TW1000, TW2000

Har fått ett tilbud som gjør TW2000 ca 7000,- dyrere enn samme oppsett med TW980, og ca 4000 mer enn TW1000.
    Bør jeg "grave lengst" i lommeboka og kjøpe TW2000 eller er den ikke verdt pengene i forhold til de 2 andre? Dette er første gang jeg skal ha projektor så jeg har 0 peiling. I tilbudet er også dreamscreen v3 grey( 200cm). Noe som skulle passe mine lyse vegger bra?.
    Signalene kommer fra en AVR4308 , dvs full HD.
    Projektoren kommer til å henge over en sofa, i taket, med linsa ca 3,2m fra lerretet.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja du bør grave dypt i lommeboken. TW2000 er de to andre fullstendig overlegen. Når vi først er inne på det, så gruser den alt av LCD-projektorer på markedet ettertrykkelig. Nøkkelen til det hele; overlegen kontrast, og svært realistisk fargegjengivelse.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Etter hva jeg leser virker det som det er du som er guruen på dette området her inne også. Hvordan gjør grått lerret seg? Fargene i stua er "caffelatte".

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, grått lerret vil alltid være et kompromiss. Det beste er selvsagt å gjøre hjemmekinoen til en skikkelig bat-cave, og henge opp et hvitt lerret av god kvalitet. Med lyse vegger/tak vil dessverre hvitt lerret føre til utvasking av mørke områder på lerretet, når det også vises lyse objekter. Grått lerret er litt mer tilgivende mot refleksjoner fra rommet, så det virker som et fornuftig valg i rommet ditt (caffelatte er jo langt fra bat-cave).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner. Men må nok bare bite i det sure eplet å leve med litt dårligere bilde til jeg får meg stort hus med plass til eget rom for kino. Bygger rekkehus nå med begrenset plass.
    Og om en skulle få ei dame i huset etterhvert så er det nok ikke så populørt med ei stue som ser ut som ett mørkt kinorom:P heh

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig, og det er nok også bakgrunnen til at flertallet her på forumet har grått lerret. :-D
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    TW2000 er de to andre fullstendig overlegen. Når vi først er inne på det, så gruser den alt av LCD-projektorer på markedet ettertrykkelig.
    Kan jo diskuteres;-)
    Mvh bigtor

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Istedenfor å lage en ny tråd så tar jeg det her.

Blir 200cm lerret for stort? Målene er litt utydelige men, veggen det skal henge på er ca 2,5m. Tenker da på plass til høyttalere ved sidenav, er vel ikke noe gunstig for lyden at de står helt inntil sidevegg.
    Fra veggen lerretet skal henge på og til vegg bak sofa som projektor skal henge på er det ca 3,6m

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir 200cm lerret for stort? Målene er litt utydelige men, veggen det skal henge på er ca 2,5m. Tenker da på plass til høyttalere ved sidenav, er vel ikke noe gunstig for lyden at de står helt inntil sidevegg.
    Fra veggen lerretet skal henge på og til vegg bak sofa som projektor skal henge på er det ca 3,6m
    Med 2m bredt lerret vil du kun ha 25cm tilgjengelig på hver side til høyttalere. Det vil kunne gå, men da må du klistre de helt opp i sideveggene, noe som absolutt ikker er optimalt.
    Alternativt ville jeg gått for et lerret på 77", som er 170cm bredt. Det høres kanskje lite ut, men i verstefall kan dedt byttes ut på et senere tidspunkt til et som er større.

Jeg anntar sitteavstandden er ca 3m, eller litt under ?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Med 2m bredt lerret vil du kun ha 25cm tilgjengelig på hver side til høyttalere. Det vil kunne gå, men da må du klistre de helt opp i sideveggene, noe som absolutt ikker er optimalt.
    Alternativt ville jeg gått for et lerret på 77", som er 170cm bredt. Det høres kanskje lite ut, men i verstefall kan dedt byttes ut på et senere tidspunkt til et som er større.

Jeg anntar sitteavstandden er ca 3m, eller litt under ?

Sitteavstand blir ca 3meter da det blir hjørnesofa helt inntill bakvegg.
    Lerret som monteres nå blir montert fast da det skal bygges inn (skjult når det ikke brukes).
    Det skal sies at dette kun blir til film/festmusikkvideo bruk.
    Eventuelt kan jeg jo bare zoome inn bildet til mindre for så å flytte høyttalerne litt inn.
    Når god musikk skal høres på så kan jeg ta opp lerretet, dra høyttalerne litt inn og slå på tv(som blir montert på vegg bak lerret).

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Kan jo diskuteres;-)
    Hvilke LCD projektorer er bedre enn TW2000? (Jeg har sett flere med annen teknologi som har vesentlig bedre sort nivå og bilde behandling så det er definitvt ikke det av TW2000 er det beste å denne jord, men som LCD har ikke jeg sett eller hørt om bedre.)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Epylypzon
    Sitteavstand blir ca 3meter da det blir hjørnesofa helt inntill bakvegg.
    Lerret som monteres nå blir montert fast da det skal bygges inn (skjult når det ikke brukes).
    Det skal sies at dette kun blir til film/festmusikkvideo bruk.
    Eventuelt kan jeg jo bare zoome inn bildet til mindre for så å flytte høyttalerne litt inn.
    Når god musikk skal høres på så kan jeg ta opp lerretet, dra høyttalerne litt inn og slå på tv(som blir montert på vegg bak lerret).
    Tror du vil finne ut at det blir mye styr med den løsningen. Sats heller å 170 lerret, det gir mer enn grei nok kino opplevelse med den sitte avstanden :-)

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Ja du bør grave dypt i lommeboken. TW2000 er de to andre fullstendig overlegen. Når vi først er inne på det, så gruser den alt av LCD-projektorer på markedet ettertrykkelig. Nøkkelen til det hele; overlegen kontrast, og svært realistisk fargegjengivelse.
    Gruser den hc6000 også? Da har det tydeligvis stor forskjell på pre prod modellen og den ferdige utgaven, har dessverre bare sett pre prod utgaven og da ble jeg mer imponert over 6000, men jeg må tydeligvis ta en nærmere titt på denne.
    Ang bredde på lerret så kan jo ha et nedtrekkslerret innfelt i taket og har man høytalere som ikke er for høye(feks kef IQ5)burde det ikke være noe stort problem om bredden er 200cm

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gruser den hc6000 også? Da har det tydeligvis stor forskjell på pre prod modellen og den ferdige utgaven, har dessverre bare sett pre prod utgaven og da ble jeg mer imponert over 6000, men jeg må tydeligvis ta en nærmere titt på denne.
    Ang bredde på lerret så kan jo ha et nedtrekkslerret innfelt i taket og har man høytalere som ikke er for høye(feks kef IQ5)burde det ikke være noe stort problem om bredden er 200cm
    Produksjonsmodellen er mye forbedret sammenlignet med de tidlige pre-prod utgavene. Og ja, den gruser HC6000 på det meste, men er ikke like skarp.

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Produksjonsmodellen er mye forbedret sammenlignet med de tidlige pre-prod utgavene. Og ja, den gruser HC6000 på det meste, men er ikke like skarp.
    Ok, takk for svar, da får jeg sjekke ut denne mer, er en av de aktuelle da jeg skal bytte ut min 720P.
    ps: Er ikke den kompresoren i avateren din litt utdater? burde jo vært en skrue type Eller tar jeg feil?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nitro
    Ok, takk for svar, da får jeg sjekke ut denne mer, er en av de aktuelle da jeg skal bytte ut min 720P.
    ps: Er ikke den kompresoren i avateren din litt utdater? burde jo vært en skrue type Eller tar jeg feil?
    Tror du tar feil...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok litt mer Mazda eller NSU relatert... ;-)

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lukter Wankel av den der ja 8-)

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Det er nok litt mer Mazda eller NSU relatert... ;-)
    ok, hadde det i tankene også, men kjente ikke w ut fra avitaren.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Kan jo diskuteres
    Du har et poeng der bigtor, alt kan diskuteres. ;-)

Jeg har en PT-AE2000 her nå, og den er svært imponerende den også. Men når det gjelder native kontrast, så er TW2000 enerådende på LCD-fronten akkurat nå. Tar man prisdiferansen på mellom 5 og 6 tusen med i regnestykket (i PT-AE2000's favør), ja så kan jo det være utslagsgivende for hva man foretrekker.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •