Spørsmål til X1 eiere(og andre med peiling)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer oyvindherman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Spørsmål til X1 eiere(og andre med peiling)

Jeg har hatt min x1 i en måned nå og er stort sett storfornøyd. Det er likevel to ting jeg plages litt med. Lurer på om noen kan hjelpe meg litt med det?

Noen ganger når jeg setter på en film eller ser på tv, skalerer pj'en vekk ca 1/10 av bildet helt til høyre på lerretet. Hvis jeg skrur pj'en av og så på igjen er hele bildet der. Hva i all verden er dette for noe. Tror kanskje det kan ha noe å gjøre med at jeg sender bildet gjennom tuneren min, en AverTV box 3. Den må stå på 1024*768(eller noe sånt). Hvis den er innstilt på 800*600 blir bildet helt feil skalert. Så jeg regner med at det er pj'en som gjør en regnefeil av eller til. Noen som kjenner dette fenomenet, evt kan forklare det?

Det andre som irriterer meg er bildet når jeg ser fotball(noe jeg gjør veldig veldig ofte). Hvis det er lag med hvite drakter eller reklameskilt på siden av banen - og det er hurtig bevegelse i bildet, blir det ganske kraftige forstyrrelser. Det hvite i bildet blir svært støyende. Regner med at pj'en rett og slett ikke er god nok til å kjøre problemfritt, men finnes det noen innstilliger jeg kan bruke for å få problemet litt mindre? Det var f.eks. direkte ubehagelig å se Rosenborg i går. Så lurer jeg også på om dette rett og slett kan ha noe å gjøre med at bildet fra kabeltv'en min ikke er bra nok. Har noen av dere digital tv? Blir bildet bedre/mindre støyende da? Er det noen som har telenor avidi med canal+? Blir det digital tv gjennom den boksen man kjøper/leier fra dem? Og gjelder dette alle kanalene eller bare evt. canal+? Poster dette delspørsmålet på et annet forum her inne også?

På forhånd takk for svar!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Jeg har også gått til innkjøp av en AverTv Box3, og har opplevd samme problemene som deg.
    Oppdaget for første gang i dag at deler av bilde på høyre side var forskjøvet. Jeg "knottet litt frem og tilbake", så virket det helt fint igjen Jeg slapp dog og skru projektoren av (Sanyo PLV-Z1).

Jeg har også merket en degradering av bildekvaliteten når jeg har sett på direkte sendte fotballkamper. Det virker som deler av bildet til tider går i "oppløsning". Mye bedre kvalitet ved vanlige sendinger av eller annen merkelig grunn :?

Jeg bruker en monster antennekabel inn i AverTv tuneren, dvs jeg har ikke kabeltvtuner kun antenneuttak.

Tidligere så hadde jeg problemer med flimrende farger når jeg koblet til Xbox`en via S-video direkte inn i projektoren. Dette problemet har forsvunnet når jeg kjører xboxen via tuneren, og ut via vga-utgangen

Har også problemer med at bildet blir kornete/sort/hvitt, når jeg switcher fra xbox (S-video), og over på vanlig tv (coax). Problemet forsvinner når jeg slår tuneren av/på.

Det virker som det er noen bugs med denne tuneren, som forøvrig er veldig god når den virker

Mvh,
    mrmattis

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Ja det er vel tuneren som herjer litt med bildet. Ikke noe stort problem i hvertfall.

"Har også problemer med at bildet blir kornete/sort/hvitt, når jeg switcher fra xbox (S-video), og over på vanlig tv (coax). Problemet forsvinner når jeg slår tuneren av/på." Dette har jeg aldri merket.

Når det gjelder fotball vs direktesendte programmer på f.eks. tv2 tror jeg det må være hastigheten i bevegelsene i bildet, kombinert med at tv signalene er ganske dårlig. Men det er som sagt når noe hvitt beveger seg i bildet at jeg syns det er virkelig ødeleggende. Ingen som kjenner til noen lure innstillinger som kan hjelpe?

Noen som har avidi med tuner og canal+?

Intermediate MAXcpu sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva gjør jeg hvis jeg skal koble til DVD, Xbox og PS2 til tuneren? Da blir det vel ikke nok innganger?

Hvordan VGA kabel bruker dere til prosjektoren?
    Forringer tuneren bildekvaliteten på dvd?

Hva gjør dere som har dekoder, hvis noen her har dette. Min kabeltv dekoder er koblet til TVen med scart og antenneledning, og hva hvis jeg i fremtiden ønsker digital mottater for parabol?

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok av innganger.

Se her: http://www.dinside.no/php/art.php?id=85137

Jeg har koblet inn tv(kabel), dvd(s-video), PS2(komponent) og HTPC(vga). I tillegg er det nok en komponent inngang. Og så sender jeg lyden(fra tv og PS2) ut fra avertv box'en. Den er helt genial. Bestile vga kabel fra komplett. Ca 500 kr for 15 meter bra kvalitet. Jeg er ingen ekspert, så jeg kan ikke si om det ble dårligere billedkvalitet.

Det eneste negative med den er som nevnt over at den av og til skalerer feil, slik at man må skru den av og på et par ganger for å få det riktig.

Newcomer Sgt.Stav sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

tuner!!!!

har du ikke stereo tuner med inganger som du kan koble igjenom?

Intermediate MAXcpu sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, etter å ha gått litt nøyere igjennom har jeg skjønt at det akkurat holder :-) Jeg blir dog nødt til å bruke inngangene på forsiden som ikke blir så veldig pent.. :-(

Så alt i orden! Jeg har også sett at det finnes andre lignde muligheter (ProV(+), Digicon) men dette har jeg ikke fått satt meg inn i.

Lyden blir koblet videre til preamp som er koblet til Densen Beat 300XS effekt

Og slik jeg har forstått det, HTPC er en helt vanlig PC.. :idea:

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må tuneren stå fremme, eller kan man montere den skjult?

Jeg tenker da på AverTv tunerene.

Hvor mange finnes det egentlig og hvor bør man kjøpe den?

MVH
    Frank

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er jo såpass liten da, at man kan skjule den ganske bra, men den har jo en fjernkontroll som trenges når du skal skifte signal...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •