Viberasjon i PJ

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer Ammatør sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Viberasjon i PJ

Hei jeg sliter med viberasjon i PJ fra innfesting av PJ festett i taket, når ungene springer og hopper på gulvet i stuen over kino rommet vibrerer PJ som er skrudd i en sponplate som er montert i taket, er det noen som har en smart løsning på hvordan en kan ungå at viberasjonen fra rommet over forplanter seg in PJ ?, altså en måte og stoppe viberasjonen og forplante seg, jeg er redd dette over tid kan ta knekken på PJ pæra, Dette er i grunnen litt merkelig siden rommet er bygget som rom i rom konstruksjon, mulig der er for tett mellom taket i kinoen og det gammle taket som ligger 5 cm over ? takker for innspill

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å sette projektoren på en hylle på bakveggen i stedet? Alternativet er å forsterke taket i bakkant av rommet, men det er jo veldig mye jobb i forhold.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har samme problemet i stua her. "Heldigvis" har jeg ikke skikkelig lyskontroll, så ungene er i seng nå PJ er i bruk.

Med tiden blir det nok dedikert kino her også, og jeg kommer helt klart til å gå for å plassere PJ på hylle. Merker meg at bildet rister ørlite når subbene sparker fra også slik jeg har det nå.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Hva med å sette projektoren på en hylle på bakveggen i stedet? Alternativet er å forsterke taket i bakkant av rommet, men det er jo veldig mye jobb i forhold.
    Jo det er jo et alternativ, men da blir kasteavstanden 6.05 m på 100" lerret vet ikke helt hvor bra det fungerer, var inne og kikket på projectorcentral og der fant jeg ikke Epson TW 2000, er Epson PowerLite Home Cinema 1080 UB tilsvarende TW 2000 som den heter her hjemme ?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer.

Forøvrig er det bare en fordel med maks kasteavstand (bedre kontrast og mindre brytningsfeil i optikken). Det forutsetter selvsagt at kasteavstanden ikke er for stor for lerret størrelsen.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Det stemmer.

Forøvrig er det bare en fordel med maks kasteavstand (bedre kontrast og mindre brytningsfeil i optikken). Det forutsetter selvsagt at kasteavstanden ikke er for stor for lerret størrelsen.
    Etter det jeg får fram i Prosjektor kalkulatoren skal det gå greit med nesten ingen zom i det hele tatt, så jeg får teste ut den teorien din Gorm, takk for tipset :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •