Hdmi til M1 Infocus prosjektor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hdmi til M1 Infocus prosjektor

Hei ! Har en Toshiba ep30 som kan sende signal med 1080p .. men etter å ha koblet opp mot min trofaste Infocus med M1 overgang til Hdmi viser EP30 at den kun kan levere i 720p ! Er det forskjell på m1 overganger ?

På forhånd takk !
    mvh Offshore

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken projektor er det snakk om? Hvis den har M1 kontakt, er det nærliggende å tro at projektoren har 720p oppløsning. Hvorfor vil du da overføre 1080p?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei ! Takk for svar ! Husker ikke modellbetegnelsen ..men oppdaterte firmware slik at den skulle støtte oppløsninger opp til 1080 i . Lurer på om det ligger en sperre i m1 overgangen ?? mvh Offshore

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok heller at det er projektoren som ikke takler det.
    Har selv en Infocus 5700, og Toshiba HD-EP35, og jeg får heller ikke mer ut av den.
    Kan få 1080i, men det er da ingen vits.

Er nok ikke overgangen din det er noe feil med,jeg har nemlig prøvd å bytte den en gang,men hjelper ikke noe.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er som Millmaker påpeker, ingen "sperre" i M1 overgangen. Projektoren din flagger en maksimal oppløsning på 1080i, og da sender ikke DVD-spilleren et signal som "høyere" enn dette.
    At projektoren takler 1080i betyr heller ikke at den kan gjengi 1080 oppløsning. Det betyr bare at den takler det på inngangen, for så å nedskallere til projektorens nativ oppløsning (som enten er 1024x576 eller 1280x720) Du er med andre ord bedre tjent med å overføre 576p eller 720p. Din projektor gjør nemlig ikke denne nedskalleringen noe bedre enn det EP30 gjør.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Det er som Millmaker påpeker, ingen "sperre" i M1 overgangen. Projektoren din flagger en maksimal oppløsning på 1080i, og da sender ikke DVD-spilleren et signal som "høyere" enn dette.
    At projektoren takler 1080i betyr heller ikke at den kan gjengi 1080 oppløsning. Det betyr bare at den takler det på inngangen, for så å nedskallere til projektorens nativ oppløsning (som enten er 1024x576 eller 1280x720) Du er med andre ord bedre tjent med å overføre 576p eller 720p. Din projektor gjør nemlig ikke denne nedskalleringen noe bedre enn det EP30 gjør.
    En fantastisk enkel og lettfattelig forklaring Gorm! Den skulle si det meste!
    Og så korrekt som det kan bli!

Minner meg bare på hvorfor min egen Infocus bør skytes ut av døra fortere enn svint!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •