Noen som kan forklare litt mere om dette?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Noen som kan forklare litt mere om dette?

Vurderer å kjøpe denne spilleren

Phillips DVDR3575H dvd opptaker.
    Men lurer på følgende. Har fiberoptisk inn i huset. Hvordan koble til spilleren. Poenget er at jeg vil, kjøre den på projektor. Hdmi ut og så over til dvi-d. Kan da veksle mellom film og tv på samme kabel til projektor

Tuneren jeg har fra lyse, har hdmi,kompositt og scart utgang. Hvordan overføre tv signal til dvd spilleren fra tuneren.? Fra boxen i veggen og til tuneren, så er det nettverkskabel. Takker for all hjelp

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I ditt tilfelle er det videoinngang på opptakeren som begrenser fleksibiliteten.

Uten å ha kikket i manualen for Phillipsen du nevner, tipper jeg eneste mulighet er scart inn. Du er dermed begrenset til SD (standard definition) oppløsning.
    Hvis tuneren din fra Lyse gir deg HD oppløsning er det nok derfor en dårlig ide å benytte Phillips opptakeren som kildesvitsj.

Jeg ville heller kjørt HDMI fra begge kilder, og benyttet en receiver med HDMI svitsjing (feks 2 HDMI inn, 1 HDMI ut), eller en frittstående HDMI svitsj.
    Du kan sannsynligvis kjøre scart fra lyse tuneren for å ta opp i SD med Phillipsen parallelt.

Kikk litt i Phillips manualen, og kom gjerne med flere spørsmål

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg bruker komponent kabel fra reciever til lyse boks, så scart kabel fra lyse til dvd opptaker. eneste løsningen jeg fant for å kunne ta opp fra tv. kan også bruke hdmi istedenfor komponent, men uansett så begrenser scart kabelen kvaliteten uansett.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile mange gode svar

Takker for svar. Har kommet frem til følgende. Kjører komponent fra lyse boxen til
    projektor. Hdmi fra blueray spilleren til projektor. Er jo tross alt viktigst at man har full oppløsning på filmen. Men da gjenstår pc. Hvilken kabel kjører jeg fra den til projektoren. Alt skal legges skjult, så lurer litt på å trekke den å i et rør.

Noen tips, på hvor jeg kan handle hdmi til dvi-d kabel. Og den pc kabelen.
    Jobber som f for å få ferdig kjelleren til den 19 April. Da er det fult partay. Vil gjerne kunne kjøre bilde/lyd fra pc til projektoren. Varmekabel blir lagt i morgen. gulvet avrettet på Fredag. Fliser på lørdag. elektrikkeren kommer på mandag. Så er det å isolere og kle inn veggene igjen. Koble opp projektor,høytalere osv. Har nok å gjøre he he Har forresten funnet noen geniale boxer fra elko. Kan få disse i nesten hva du måtte ønske.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av woodpile
    Takker for svar. Har kommet frem til følgende. Kjører komponent fra lyse boxen til
    projektor. Hdmi fra blueray spilleren til projektor. Er jo tross alt viktigst at man har full oppløsning på filmen. Men da gjenstår pc. Hvilken kabel kjører jeg fra den til projektoren. Alt skal legges skjult, så lurer litt på å trekke den å i et rør.

Noen tips, på hvor jeg kan handle hdmi til dvi-d kabel. Og den pc kabelen.
    Jobber som f for å få ferdig kjelleren til den 19 April. Da er det fult partay. Vil gjerne kunne kjøre bilde/lyd fra pc til projektoren. Varmekabel blir lagt i morgen. gulvet avrettet på Fredag. Fliser på lørdag. elektrikkeren kommer på mandag. Så er det å isolere og kle inn veggene igjen. Koble opp projektor,høytalere osv. Har nok å gjøre he he Har forresten funnet noen geniale boxer fra elko. Kan få disse i nesten hva du måtte ønske.
    Kjør VGA fra PC hvis PJ har slik inngang.
    Du får VGA og HDMI kabler og overganger HDMI-DVI hos feks Clas Ohlson til en billig penge. Hvis du kjører 720p oppløsning er disse gode nok i moderate lengder. Bruker selv en 10m HDMI + DVI/HDMI adapter fra Clasern med godt resultat

Lykke til med prosektet ! Ganske ambisiøst, mistet nesten pusten da jeg leste planene dine

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile antall høytalere

Da jeg skal, trekke rør til høytalere, så lure jeg på følgende.
    Hvor mange høytalere skal jeg trekke til?
    Front,bak, senter og sub. Men er det noen flere? For eks senter bak eller høytalere på midten. Tenker da på fremtidig lydoppsett.
    Fin om noen vet dette. Og hva eventuelt det oppsetet heter. 7.1 etc

Takker igjen for alle svar.

Intermediate fronzel sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av woodpile
    Har forresten funnet noen geniale boxer fra elko. Kan få disse i nesten hva du måtte ønske.
    Finnes slike med HDMI?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •