Sanyo PLV z2000 vs Epson TW2000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer Ammatør sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sanyo PLV z2000 vs Epson TW2000

Ja da var det valgets kvaler, skal kjøpe ny full HD prosjektor og lurer på om noen har innspill er Epson TW 2000 vert så mye mere som den koster kontra Sanyo Z 2000 når jeg har et eget kinoromm med 100 % lyskontroll, jeg har forstått det slik at de er begge plaseringsvennlige med tanke på avstand, lens shif osv. Har laget et område for montering av PJ i taket med en avstand fra lerret på mellom 4,7 - 5,3 meter har et 100 " Adeo grey vision lerret. Noen som kan gi noen gode råd for og i mot det to prosjektorene ??

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten å vurdere kvaliteten i de to prosjektorene billedmessig, så kan det ihvertfall synes som om Epsons vil være det beste valget i forhold til avstandsplasseringen. Sanyos projektor er mer lyssvak og burde hatt mindre avstand til lerretet enn det du har planlagt.

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TW2000 er utvilsomt den beste projektoren av de to, men prisforskjellen er også ganske stor. Tar man bilde per krone er det vanskelig å kåre en vinner, men begge gir mye for pengene.

Rent utelsesmessig så vinner TW2000 på de fleste punkter, men for å gjøre en rask oppsummering basert på min erfaring:

- TW2000 har bedre kontrast og sortnivå enn Z2000
    - TW2000 og Z2000 har omtrent likeverdig optikk
    - TW2000 har mer korrekte farger enn Z2000
    - TW2000 og Z2000 er omtrent likte plasseringsvennlige
    - Z2000 har lavere støynivå enn TW2000

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket med min forhandler om TW1000, 2000 samt Z2000.

I et rom uten full lyskontroll så anbefalte han faktisk TW1000. Med full lyskontroll TW2000. Det ble nevnt at Z2000 falt litt igjennom iforhold til de 2 andre.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig anbefaling, da TW2000 har vesentlig høyere lysutbytte enn TW1000. Rådet du fikk er mildt sagt villedende.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    TW2000 er utvilsomt den beste projektoren av de to, men prisforskjellen er også ganske stor. Tar man bilde per krone er det vanskelig å kåre en vinner, men begge gir mye for pengene.

Rent utelsesmessig så vinner TW2000 på de fleste punkter, men for å gjøre en rask oppsummering basert på min erfaring:

- TW2000 har bedre kontrast og sortnivå enn Z2000
    - TW2000 og Z2000 har omtrent likeverdig optikk
    - TW2000 har mer korrekte farger enn Z2000
    - TW2000 og Z2000 er omtrent likte plasseringsvennlige
    - Z2000 har lavere støynivå enn TW2000
    Tja eg har lest en del av innleggene dine AK og Gorms innlegg og ble litt skremt av diskusjonen om kalibrering, jeg bur ut på landet og har ingen mulighet til og leie inn noen for kalibreringsdelen som virker veldig komplisert ut fra diskusjonene som er her på forumet. Må jeg kjøpe meg en masse kalibrerings utstyr ? eller klarer jeg meg med DVE / Avia eller lignende, ser kalibreringsutstyret på AVshop ligger på 5500 kr.

En annen ting jeg lurer på er det mulig og montere TW 2000 rett under taket med feks CHIEF MFG Elite projektor universaloppheng uten og få problemer med forskyvning av bilde, er det ikke lensshift det heter ? i senter kommer jeg uten problemer sideveis, men vil nødig komme mye under taket siden akustikktaket mitt har en høyde på bare 2,17 m. Har vert innom projectorcentral sin side men der fant jeg ikke Epson TW 2000, har den en annen benevnelse som tilsvarer denne modellen med tanke på avstander osv ?

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Z2000 selv og er veldig fornøyd med den bra farger og et klart og flott bilde. Har kjørt bildet opp til 310 cm og var bra også på den størrelsen.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ammatør
    Tja eg har lest en del av innleggene dine AK og Gorms innlegg og ble litt skremt av diskusjonen om kalibrering, jeg bur ut på landet og har ingen mulighet til og leie inn noen for kalibreringsdelen som virker veldig komplisert ut fra diskusjonene som er her på forumet. Må jeg kjøpe meg en masse kalibrerings utstyr ? eller klarer jeg meg med DVE / Avia eller lignende, ser kalibreringsutstyret på AVshop ligger på 5500 kr.

En annen ting jeg lurer på er det mulig og montere TW 2000 rett under taket med feks CHIEF MFG Elite projektor universaloppheng uten og få problemer med forskyvning av bilde, er det ikke lensshift det heter ? i senter kommer jeg uten problemer sideveis, men vil nødig komme mye under taket siden akustikktaket mitt har en høyde på bare 2,17 m. Har vert innom projectorcentral sin side men der fant jeg ikke Epson TW 2000, har den en annen benevnelse som tilsvarer denne modellen med tanke på avstander osv ?
    I X.V. modus er den mer korrekt out of the boks kalibrert enn det meste på markedet, og mye mer korrekt enn Z2000 er i noen modus.

Så har du mulighet hvis du investerer 1500 kroner i kalibreringsutstyr og litt tid til å få den perfekt, noe som ikke er mulig med de instillingsmulighetene som er i Z2000.

Når det gjelder lesshift så er det vel få som har mer å gå på enn TW2000. I høyden har du tre bildehøyder å gå på dvs du kan ha topp av bilde vesentlig under senter av linsen.

Når det er sagt er begge gode projektorer!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    I X.V. modus er den mer korrekt out of the boks kalibrert enn det meste på markedet, og mye mer korrekt enn Z2000 er i noen modus.

Så har du mulighet hvis du investerer 1500 kroner i kalibreringsutstyr og litt tid til å få den perfekt, noe som ikke er mulig med de instillingsmulighetene som er i Z2000.

Når det gjelder lesshift så er det vel få som har mer å gå på enn TW2000. I høyden har du tre bildehøyder å gå på dvs du kan ha topp av bilde vesentlig under senter av linsen.

Når det er sagt er begge gode projektorer!
    Ja Henning da var bestillingen på: Amazon.com: X-Rite Eye-One Display Lite EODLT: Software sendt, så får en håpe det går greit og kalibrere når den tid kommer, hvor lang tid gikk det før du fikk proben fra amazon ?

Da var valget tatt og følgende bestillt med AVshop:
    Epson EMP TW2000 Full HD:
    Chief Elite™ Universal Projektorbrakett
    Sony BDP-S300 med 6 stk Blue Ray
    Dreamscreen HDMI 10 m 1080 P

Siden jeg ikke har muligheten til og få testet ut PJ osv der jeg bor blir dette spenende og få testet ut det nye formatet, noen som har erfaring med Sony BDP-S300 spilleren ? er den bra på scalering av vanlig DVD plater ?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja Henning da var bestillingen på: Amazon.com: X-Rite Eye-One Display Lite EODLT: Software sendt, så får en håpe det går greit og kalibrere når den tid kommer, hvor lang tid gikk det før du fikk proben fra amazon ?

Da var valget tatt og følgende bestillt med AVshop:
    Epson EMP TW2000 Full HD:
    Chief Elite™ Universal Projektorbrakett
    Sony BDP-S300 med 6 stk Blue Ray
    Dreamscreen HDMI 10 m 1080 P

Siden jeg ikke har muligheten til og få testet ut PJ osv der jeg bor blir dette spenende og få testet ut det nye formatet, noen som har erfaring med Sony BDP-S300 spilleren ? er den bra på scalering av vanlig DVD plater ?
    Da er du snart i boks vet du! Det er gøy å lære mer om kalibrering, post gjerne dine målinger og erfaringer i tråden!

Bilde på sony BR spilleren er bra, den er litt treg med en del disker (Har ikke sett den på SD disker, men sony kan vanligvis både deinterlacing og skalering hvis de vil...), men det er bare å starte den først så er den klar når deter lys i pæra!

Du har litt å glede deg til nå!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kalibrering

Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Da er du snart i boks vet du! Det er gøy å lære mer om kalibrering, post gjerne dine målinger og erfaringer i tråden!

Bilde på sony BR spilleren er bra, den er litt treg med en del disker (Har ikke sett den på SD disker, men sony kan vanligvis både deinterlacing og skalering hvis de vil...), men det er bare å starte den først så er den klar når deter lys i pæra!

Du har litt å glede deg til nå!
    Ja takk for det Henning, men du skal ikke se bort fra at det kan dukke opp spørsmål pr mail når det gjelder kalibreringen, har akkurat vert inn og betalt
    25$ for Get Gray DVD filen, håper det dukker opp noe instruksjoner på mail fra den gjenngen på nedlasting :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja takk for det Henning, men du skal ikke se bort fra at det kan dukke opp spørsmål pr mail når det gjelder kalibreringen, har akkurat vert inn og betalt
    25$ for Get Gray DVD filen, håper det dukker opp noe instruksjoner på mail fra den gjenngen på nedlasting :-D
    Det gjør det mr Gray er Grei :-)

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så man trenger ikke å "watch aout fo ister gay"? (Noen som tok den?)

Denne prosjektoren ser spennende ut! Jeg skal selv ha pj til høsten så jeg tror jeg skal følge med prisene på denne litt til... Men hvordan er det med høyde på PJ i forhold til lerret, vil man ikke få et trapesformet bilde hvis PJ'en er montert for høyt?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Henning har beskrevet veldig greit hva du trenger Å kalibrere er ikke noe man lærer på en dag, og det er utrolig mye å lære, men man skal ikke holde på veldig lenge før man kan gjøre en enkel gråskala kalibrering.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •