X1-problemer. Hjelp!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

X1-problemer. Hjelp!

Hei!

Jeg poster denne her og ikke under X1-tråden, i håp om at flere skal lese den. Håper det går greit.

Jeg har en Infocus X1 - kjøpt i desember 2003, og har nå fått en god del irriterende problemer. Håper dere har noen gode forslag?

Først, litt info om utstyret jeg benytter:
    Projecta Procinema 4:3 lerret, Supra Komponent til VGA-kabel for DVD-Spiller (Maite) og XBOX (m/HD-Pack). Monster Video2 S-Video fra Force Sat-tuner og inn på X1.

X1-Prosjektoren er brukt i ca 450timer

Her om dagen tenkte jeg at jeg skulle ta en titt inne i prosjektoren for å sjekke om det var noe støv der – og gjett om det var! Jeg tok ut pære m/beholder og rengjorde denne med en mini-støvsuger og trykkluft. Merket meg at det var litt støv i vifta på prosjektoren, men jeg lot dette være. Jeg satte så pære m/beholder tilbake i prosjektor og skrudde sammen. Alt så fint og greit ut til å begynne med, men da bagrunnen ble svart merket jeg at jeg hadde fått mange hvite flekker på bildet!

Som dere skjønner er dette mitt første, og største problem.
    Jeg regner med at dette er støv som har kommet inn i nærheten av DLP-chipen? Det merkelige er at pære/beholder så helt ren ut da seg satte den inn igjen – og støvet var ikke der før!

Spørsmål 1:
    Må denne sendes på rens mot betaling, eller kan dette på noen som helst måte dekkes av garantien? Jeg har sett en guide på nettet der det står forklart hvordan man selv kan fjerne disse flekkene, men jeg vegrer meg for å gjøre dette.

Spørsmål 2:
    Jeg har merket at linsen min på langt nær er ren. Noen som har noen gode forslag for hvordan jeg kan på rensen denne på best mulig måte? (Hvis prosjektoren sendes inn for rensing så regner jeg med at de kan gjøre dette for meg)

Spørsmål 3:
    Focus-ringen min oppfører seg merkelig. Jeg må nå skru ringen nesten helt mot venstre for å få et klart bilde. Slik var det ikke før. Hva kan dette komme av?

Spørsmål 4:
    Jeg sliter ganske mye med støy i bilde. Dette gjelder også når ingen signaler er koblet inn i prosjektoren. Det er generell støy over hele bilde. Ingen vertikale eller horisontale "mønstre". Lurer på om det er dette som kalles ”mosquito-noise”? Har forsøkt å bytte strømkabel og mange forskjellige stikkontakter uten at dette har hjulpet noe. Støyen har vært der siden prosjektoren var splitter ny. Noen forslag?

Håper dere kan komme med noen inspill. Jeg er ikke akkurat happy-go-lucky-typen om dagen

Beklager eventuelle skrivefeil/gramatikkfeil. Er litt stressa nå....

På forhånd takk!
    Mvh. Henning

Newcomer basement sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Unnskyld for å ikke besvare noen av spørsmålenene dine, men den HD-packen til XBox, er det en Hi-Definition kit? Si gjerne også hvor du fikk tak i den, uten å gjøre tråden om til en produkt-jakt da. For når man har projektor er det jo ingenting som er så greit som å spille XBox i 720p.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RE hhafstad

Utifra situasjonsbeskrivelsen tror jeg det mest fornuftige er å sende den inn for profesjonell rens, og den magefølelsen tror jeg du har selv også.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel det man kaller HD-kit ja. Gir meget bra bilde!
    Jeg kjøpte den på mod4you.com , men tror du får den mye billigere fra f.eks amazon.com.
    mvh.Henning

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Tiger:

Ja, jeg har vel i grunnen den følelsen selv.
    Men jeg fatter ikke hvordan den har blitt som den har blitt.
    Prosjektoren har jo hengt i taket så og si hele tiden og føler ikke at jeg har gjort noe galt. Derfor er det ergelig å måtte betale i dyre dommer for å få fikset det.

Uansett, bildestøyen blir nok ikke borte, i og med at den var der selv når prosjektoren var ny.

mvh. Henning

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til forumet, forresten

Uansett, bildestøyen blir nok ikke borte, i og med at den var der selv når prosjektoren var ny.
    Bare et skudd i blinde, men har du aktivert "Juster synkronisering..." på projektoren...? Hvis ja, har du siste firmware (ver. 4.2)? Vet at ver. 4.1 inneholder mer støtte for ulike DVD-spillere, blant annet. Se forøvrig Infous sine supportsider.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det

Jeg har prøvd å det, men det hjalp ikke. Kjører versjon 4.1, og tenkte jeg skulle legge inn v4.2, men tviler på om det hjelper siden bildestøyen er der, selv uten noen kilder tilkoblet.

Newcomer carmacoma sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    litt of topic, men den hd-kit kabelen kan dere bare glemme.... det er ikke mulig å spille pal spill i høyere oppløsning. det er bar ntsc som støtter dette. Ingen av region 2 xboxene kan kjøre high def uten å mode og skifte bios. hadde du dermed hatt us versonen, så finnes det en god del spill som kan kjøres i høyere oppløsning. Har skjekket dette med microsoft etter utallige mange forskjellige svar.

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er best å la være å rense, om man ser at projektoren er full av støv..Nei, det er best å ikke åpne lokket faktisk. Det kan se ille ut, men designet og viftene sørger for at støvet ikke havner der du minst ønsker det, midt på dlp-chipen. at man blåser, eller i det hele tatt tar av lokket kan være nok til å få masse støv i bildet som du ikke vil få bort igjen. For å rense støv kreves renrom og kraftig trykkluft.
    Linsen: tørr fille.
    Zoom-ringen: sansynligvis har den stått litt feil da du satt lokket tilbake.

Og velkommen til forumet, ja.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. Jeg renset min X1 selv - hvis du søker litt så finner du sikkert tråden min. *lat* Måtte demontere ganske mye, så hvis du ikke tørr leke med den så anbefaler jeg deg å la være :-)

2. Skal mye skitt til på linsa før dette gir noe effekt. Det stod noe om dette også tror jeg i nevnte tråd over.

3. Denne er enkel. Bare å poppe av begge ringene og montere de der de skal være. De sitter ganske hardt, så det kan være kjekt med X1 serviceguide. HiFil postet en URL til denne engang.

4. Prøv X1 i et annet hus på annet strømnett, hvis du tror støyen skyldes dette. Hvis det ikke blir bedre, så ville jeg sendt den inn til sjekk. Litt vanskelig å vite eksakt hva du mener, men det høres ikke ut som den skal være slik.

Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0