Epson TW980 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 49 av 49

Tråd: Epson TW980

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hmm, men er det da egentlig noen forskjell bortsett ifra annen (oppgitt?) kontrast og fargen på "skallet"? Isåfall betaler man jo ganske mye ekstra for å få den i svart :-|

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bedda
    jeg hadde tenkt å gå for TW980 men selger sa at de fleste ente opp med TW1000.
    selgeren anbefalte deg den dyrere modellen, ja. Det var jo pålitelig... ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sau=D
    Følger spent med, men er det noen informasjon enda om hvordan denne presterer i forhold til storebroren TW1000? Driver og sikkler på de to, men venter spent på hvilken som er det lureste kjøpet.. :neutral:
    Innmaten er den samme, spesifikasjonene er i praksis like. Har du greit med penger og liker en svart prosjektor kjøper du TW1000, liker du lys farge (eller er gjerrig som meg ) kjøper du TW980. Kanskje en vitenskapelig test viser forskjeller, men får du en av disse i hjemmekinoen din blir det fest. Uansett.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Manualen ligger her, om noen er interessert:
    Index of /~rolfn/epson-emp-tw980

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hejsa. Stadig intet nyt om, hvorvidt tw980 er i stand til at håndtere 24p?
    Såvidt jeg kan læse i manualen, ligger refresh rates fra 50-85 hz, hvor tw2000 har anført både 48 hz, samt 50-85 hz, hvilket jo passer ret godt med, at tw2000 på papiret skulle være den eneste af de nye full-hd projektorer fra Epson, som viser 24p korrekt.
    Men det kan selvfølgelig også være, at muligheden ligger i visning ved 72 hz?

I det hele taget har jeg meget svært ved at vurdere, hvorvidt 24p-visning egentlig er så vigtigt, som nogle mener? Jeg har desværre aldrig haft mulighed for at foretage en direkte sammenligning. Mange har jo været (og er stadig) glade for deres TW700 f.eks., som jo "konverterer" til 60 hz. Er forskellen virkeligt så stor? Begrebet judder er jo nærmest indbygget i den begrænsning, som 24 billeder i sekundet i virkeligheden er, og vil dermed altid være til stede i en eller anden grad i panoreringer osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Color mode

Jeg har testet litt med de fem forhåndsdefinerte color mode på TW980:
    "Dynamic" har for høy kontrast for mitt rom
    "Living room" bruker jeg på dagtid, når rommet er opplyst og når kidsa spiller.
    "Theather" og Theater Black I" gir best bilde i mørkt rom, men TW980 viften går roligere på "Theater Black II". Bruker den siste på drama filmer (lavere lyd)
    Ellers mener jeg at viften går roligere med 1080P ( og 1080i) input enn 720P /PAL input.

Noen kommentarer fra folket?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    24p?

Newcomer Ken Anders sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Fauske
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

24p

Er ikke så veldig teknisk av meg,men når jeg bruker infoknappen kommer det opp at signalet er i full hd og 24p.Den leverer uansett et meget bra bilde!:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det store spørgsmål skulle vistnok være, hvorvidt selve panelerne viser et 24p signal ved 24hz (i praksis 48 eller 72, som jo kan deles med 24) istedet for 60hz, som kan give hakkende bevægelse i panoreringer osv. Hvis man ved afspilning af 24p materiale skifter mellem 24p og 60p i udgangen på sin HD-DVD/Blu-Ray afspiller, skulle 24p helst se bedst og mest jævnt ud, altså følge den originale framerate.
    De kloge siger nemlig at der er forskel på, om projektoren viser 24p med den rigtige refreshrate (48 eller 72) eller konverterer signalet, som så vises ved 60hz.
    Til sammenligning skulle TW1000 efter sigende kun være i stand til at vise 24p materiale ved 60 hz, hvorimod TW2000 viser 24p ved 48hz. Refererer blot til noget, jeg har læst mig til...

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •