3M MP7720 - Lost cause?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer Latsch sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

3M MP7720 - Lost cause?

Hei, jeg fikk nettopp en 3M7720 projektor fra Pappa som hadde fått den på jobben, pga "defekt". (Dette stempelet gir sykehuset til alt fra pasienter til møterom tingene deres)

Så jeg gikk på loftet og fant jammen et stikk som passet projektoren og skrudde på. Den hadde null problemer :???: Kun en ulyd fra vifta, så jeg skrudde opp den og alt virket fint. Helt til jeg skulle sette i pæra, da så jeg at "vifte-hjulet" hadde en sprekk og kom dettende ned mot lampa. Ikke bra!
    Den fikk superlim i den sprekken og nå maler den som en katt.

Grunnen til at jeg gikk gjennom strevet ( ) med å lage en profil er for å høre om denne funker til amatør-hjemmekino, om den er verdt 3000USD (15000 kroner, funnet på amerikansk side), hvilken type kobling jeg burde bruke når jeg hovedsakelig skal koble den til parabol tuneren (scart), og evt kunne koble til DVD og PC (Den har phono, rgb og s-video inngang)

Jeg prøvde provisorisk å koble gjennom et billig scart-stikk med bryter for inn/ut og den har phono/s-video utgang. Jeg fikk ikke noe bilde på phono, så jeg kobla til en billig s-video kabel. Joda bilde kom og var relativt greit (les: ikke bra)
    Hvordan får jeg splitta av lyden til et annlegg for seg selv? (Minijack eller phono)

Kom gjerne med bilder av deres løsninger (hvis du har hatt lignende problemer) og linker til nettbutikker som selger kvalitets Scart, s-video og generelt småkabler man bruker!

Mvh Latsch.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt info om den: 3M MP 7720 : Read reviews and compare prices at Ciao.co.uk

RBG gir deg et beste bildet på denne.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og den er ikke verdt 15000,- Tar vi vekk 1 stk 0 i denne summen så nærmer vi oss den prisen som den har i markedet i dag..:-D

Newcomer Latsch sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den prisen var mer likt det jeg tenkte på ja ;-) Har brukt den i hele dag med en bedre scart adapter. Det ble et vesentlig bedre bilde, men jeg lurer på om lampa holder på å gå? (Den har et lite lys med bilde av en lampe ved siden av som såvidt lyser, dette forstår jeg som at lampa såvidt har liv i seg.)

Liker alle featuresene den har og bildet blir sylskarpt med RGB.(Bildestørrelsen er ca 200cmx150cm sånn som det er satt opp nå)
    Noen som vet hvor de skaffer lamper til såpass gamle modeller?

Noen ganger blir et område med kun en farge helt grått, er dette tegn på at den er for varm eller at lampa er gåen?

Må innrømme at man blir hekta av å sitte å se film sånn som dette :-D
    Tips om billig film/pc projektor som skal stå fastmontert tas i mot med åpne armer!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •