Epson TW2000 sin component-inngang: Tar den RGB?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Epson TW2000 sin component-inngang: Tar den RGB?

Hei. Jeg har et HDV-kamera som kun leverer HD på analog RGB (tre phonokontakter) og Firewire (men den kan vi vel utelukke når det gjelder TW2000). Ser at TW2000 har tre phonokontakter for component YPbPr (YUV). Nå har jeg erfart at selv produsentenes egne spesifikasjoner kan utelate muligheter, som f.eks. at projektoren faktisk skjønner RGB på disse phonokontaktene i tillegg til YUV. Noen som har testet dette?

Om disse tre phonokontaktene KUN aksepterer YUV: Projektoren må før eller siden konvertere YUV til RGB for å mate de tre LCD-chipene. Hvilken ITU-tabell brukes da? 601 eller 709? 601 brukes bl.a. på DV-signaler (SD), mens 709 brukes på HDV-signaler (HD) og DVDer.

Om det ikke går med disse tre phonokontaktene, vurderer jeg å bruke VGA-kontakten, for den skal ta RGB. Så leser jeg at ikke alle projektorer takler interlaced video på slike VGA-innganger. Gjelder dette også TW2000?

Er VGA-inngangen kun beregnet på data-video? Dvs. at den krever minst 60Hz og kanskje ikke takler så mye som 1080 linjer? Krever den kanskje også at synksignalene kommer separat, altså RGBHV og at RGB med synk på G (som er tilfelle for mitt kamera) ikke aksepteres?

Har veeeeldig lyst på denne projektoren, men den skal brukes veldig mye sammen med kameraet mitt, og da må jeg finne ut om jeg trenger å konvertere signalene først. Takk for all hjelp!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dette var det visst ikke mange som visste. Men nå vet i hvert fall jeg svaret på det viktigste spørsmålet: Epson EMP-TW2000 tar RGB-signaler på sine tre component phono-kontakter! Det vet jeg for jeg kjøpte en slik igår, og har spilt av diverse HD-stoff fra kameraet mitt i RGB. Det vil si: Av det jeg kan lese av dokumentasjon på det kameraet, så leverer det kun RGB på component-utgangen.

(Har lagt merke til at noen omtaler RGB som et alternativ til "component". Vil bare klare opp i at "component" ikke betyr annet enn et videosignalet som består av flere komponenter, og dermed flere kabler. Hva komponentene består av, er ikke definert av ordet. Det kan være YUV eller RGB.)

Om selve projectoren (med grått DreamScreen-lerret, nedtrekkbart) er det bare én ting å si: WOW!!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •