Innspill til dere som går i kjøpetanker (DLP-projektor)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Innspill til dere som går i kjøpetanker (DLP-projektor)

Jeg har lenge vurdert å kjøpe prosjektor, men har vært veldig engstelig for DLP-prosjektorer pga regnbueeffekten.

Sist uke så vi den demonstrert. Vi så noen antydninger, men ikke mye.

Vi tok sjansen og hoppet i det.

Den er nå montert opp og gir et overraskende bra bilde hjemme i egen kjellerstue (DVD)!

Siden den ble montert opp har ca 25 mennesker (!! litt tilfeldigheter men så mange har det blitt på disse dagene) sett film på den og INGEN har kommentert regnbuer!!

Vi har også kjørt Playstation med 4 spillere på en skjerm - kjempebra!

Projektoren er en Infocus 4800

Tenkte bare jeg skulle dele dette med andre som går og lurer

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med projektoren. Tror ofte man ikke registrerer "regnbuer" før man blir gjort oppmerksom på dem. Noen har da den egenskapen at de ikke ser dem, andre lar seg ikke plage av dem og glemmer dem, mens andre sitter å irriterer seg over dem.

Newcomer carmacoma sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Regnbuer

Har kjøpt meg ny prosjektor, gikk fra lcd til dlp. Lcd projektoren min fikk støv på linsa, og det kosta 20000,- for ny linse, billigere å kjøpe en ny prosjektor...Pga dette og bedre sort nivå kjøpte jeg dlp.
    prøvde en infocus sp4800 hos en forhandler. Ble virkelig sjøsyk!!!! ops: så regnbuer, men det var mest når jeg prøvde å se etter dem, men da jeg dro der i fra, kjente jeg meg som om det skulla vært dagen derpå. Prøvde en Benq 6100, mindre regnbuer, og minst like bra bilde. Projektoren bli kjøp og montert hjemme. Sinnsykt bra bilde!!! jeg jobber på et veveri, og har eksperimentert med forskjellige typer lerreter, men har kommet frem til at en vare som er belagt(vanntett) og nesten lystett, med sølv farge gir det beste bilde! Men så kom nedturen.... :cry: Jeg blir fortsatt sjøsyk, alle som har vært hos meg har sett det samme, når de blir forklart hva de skal se etter. Tror jeg kommer til å bytte til lcd igjen, synd for jeg har aldri sett et så perfekt bilde. Testet opp mot pcskjerm crt og tv med samme signalkilde, er det umulig å si noe galt om bilde til benq6100. Har kjørt fler test programmer og plater. Søren ta den der Regnbuen!!!!!!!!

Vennligst post salgsannonser i Kjøp/Salg kategorien.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Regnbuer

Advarsel: Nedenstående råd må ikke følges av mindreårige. De er i henhold til norsk lov forbeholdt mennesker over 18 år.
    Sitat Opprinnelig postet av carmacoma
    Jeg blir fortsatt sjøsyk, alle som har vært hos meg har sett det samme, når de blir forklart hva de skal se etter.
    Har dere forsøkt med eller uten "Regnbuemedisin"?
    Det er teorier som går ut på at en pils eller to kan fjerne regnbueeffekten. Jeg har sett film tre ganger på DLP-projektorer. De to første gangene på XGA-projektorer beregnet på presentasjon (dårlig sortnivå, men bra oppløsning). Dette var på hyttetur med gutta, og følgelig med litt inntak av alkohol. Jeg så da INGEN regnbuer. Den tredje gangen jeg så film på DLP-projektor var en godt tunet Infocus X1 UTEN regnbuemedisin. Jeg så da en masse regnbuer, og selv om jeg ikke følte meg sjøsyk etterpå, irriterte det meg at hvite partier (f.eks. lys) som beveget seg mot svart bakgrunn ikke ble hvite, men flimret i alle regnbuens farger. Jeg vurderer å ta en tur til samme oppsett ved en senere anledning hvor jeg ikke skal kjøre bil etterpå, og innlede med litt inntak av regnbuemedisin. Blir spennende om jeg da ser noe til denne effekten.

Intermediate Magnera sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjerringrådet til Roffe kan sikkert virke det, men det blir kanskje litt dyrt i lengden. Særlig hvis du ser mye film. For ikke å snakke om alkoholiker tendensene du kommet til å pådra deg.

Men så er det vel bevist at en ølø eller to egentlig bare er sunt!? Så da er det vel bare å kjøre på!

Og for at innlegget skal gi litt til tråden også kan jeg nevne at det bare er en av kompisene mine og familien som har sett regnbuer! En av ca 30. Og han så de først når han beveget på hodet under thx testen (sortbakgrunn med hvit sirkel)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •