Kjapt spørsmål ang cinescope og Zoom metode på Tw2000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjapt spørsmål ang cinescope og Zoom metode på Tw2000

En kamerat av meg bruker zoom på TW2000, for å utnytte cinescope lerret. Han vet at videoscaler er et must for å decode signalene skikkelig,men foreløpig er bare zoom brukt da. Men han sliter med at tekst ikke vises, hva er grunner til det? er det scaler som må til for at tekst også skal vises innenfor bilderammen?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Tekst får du stort sett ikke med uansett om du har scaler eller ikke... Teksten må i så fall innenfor bilderammen, noe en kan få ordnet fra DVD via en HTPC, men fra de nye HD-formatene må en ha støtte for plassering av tekst fra selve plata, noe som langt fra er tilfelle på alle filmer.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahh, ok, såpass ja. Det var igrunn svar på alt vi trengte å vite, takk

Newcomer Hippo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dette sånn og forstå at en ved å kjøre 2.35:1 mister muligheten for undertekster på det meste av filmer ?

Newcomer Bodhi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg ikke tar helt feil nå, er det vel slik at ved 2.35.1, så fjernes de sorte strekene over og under bildet, og dermed forsvinner også teksten.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er riktig at teksten forsvinner på en del av filmene som finnes i dag ved 2.35:1. Det er allerede kommet filmer på Bluray med tekst i selve bildet mener jeg (Ratatoulli (skriveleif?)) Mener også å ha lest at et av filmselskapene nylig har gitt ut en av de store blockbusterene med mulighet for å velge.
    Så signalene er vel at det kommer til å skje ting fremover med utgivelsene på en del Bluray.
    Dette er bare basert på hva jeg selv har lest, så jeg må presisere at dette ikke er noen form for fakta.
    Sikkert andre som kan fylle inn mer...

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,902
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Det er riktig at teksten forsvinner på en del av filmene som finnes i dag ved 2.35:1. Det er allerede kommet filmer på Bluray med tekst i selve bildet mener jeg (Ratatoulli (skriveleif?)) Mener også å ha lest at et av filmselskapene nylig har gitt ut en av de store blockbusterene med mulighet for å velge.
    Så signalene er vel at det kommer til å skje ting fremover med utgivelsene på en del Bluray.
    Dette er bare basert på hva jeg selv har lest, så jeg må presisere at dette ikke er noen form for fakta.
    Sikkert andre som kan fylle inn mer...
    Immortal Beloved var den første filmen på Blu-ray Disc som ble lansert med 2 engelske tekstinger, en med teksten i 2,35:1 bildet og en med teksten på de svarte feltene. På coveret kalles dette for "projector optimized subtitles". Denne filmen kom forøvrig fra Sony Pictures. Jeg har ikke sett noen andre utgivelser som har fulgt denne trenden, selv om en del filmer i scope format har teksten plassert i bildet. Det virker noe tilfeldig hvilke filmer som har dette og hvilke som ikke har dette. I utgangspunktet må man regne med å ikke kunne få tekst og heller ta det som en bonus dersom det viser seg at denne er plassert i det aktive bildet...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi får bare håpe at flere filmer kommer med valgmuligheten etterhvert. Kan jo hende filmselskapene skjønner at flere og flere kjører hjemmekino i scope, dog enda ikke så mange her hjemme på "berget" riktig enda...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •