Hvor stort bildet kan jeg regne med å få?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvor stort bildet kan jeg regne med å få?

Heisann.

Skal kjøpe meg en Epson TW 700. Den blir ca 3,5 meter fra lerretet. Hvor stort lerrett burde jeg kjøpe og hvor stort bildet diagonalt i tommer blir det?

Sikkert blitt spurt om mange ganger, men prøvde å søke, fant ingenting. Også er det så mange tråder å lese gjennom.

Sett på en kalkulator hos Projection Calculator - Throw Distance and Screen Size

men helt ærlig, skjønte jeg ikke bæra..fint om noen kunne hjelpe meg

EDIT: Skjønner jeg riktig ut fra den kalkulatoren at jeg får ett bildet på 227cm diagonalt og 198cm bredt?? altså at ett lerrett på 200cm bredt burde holde i 16:9 stilen??

EDIT2: Og 227cm = 90" ?

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av marjusen
    Heisann.

Skal kjøpe meg en Epson TW 700. Den blir ca 3,5 meter fra lerretet. Hvor stort lerrett burde jeg kjøpe og hvor stort bildet diagonalt i tommer blir det?

Sikkert blitt spurt om mange ganger, men prøvde å søke, fant ingenting. Også er det så mange tråder å lese gjennom.

Sett på en kalkulator hos Projection Calculator - Throw Distance and Screen Size

EDIT: Skjønner jeg riktig ut fra den kalkulatoren at jeg får ett bildet på 227cm diagonalt og 198cm bredt?? altså at ett lerrett på 200cm bredt burde holde i 16:9 stilen??

200x112 cm er 90". Måler fra hjørne til hjørne. Har selv et rom på 4,5 x 3m. Bruker lerret på 90" Kastelengden er ca 3,5m. Samme er sitteposisjon. Det er jo viktig å ikke ha for stort bilde heller. Slik at man slipper å vri hode for å eventuelt lese teksten.
    Hvor stort er rommet ditt da?

Intermediate maskinisten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marjusen
    Heisann.

I følge projectorsentral får du et bilde på:

MAX 246 cm bredde (97'') 138 cm høyde (54'') og diagonal på 282 cm (111'')

MINIMUM 115 cm bredde (45'') 65 cm høyde (26'') og diagonal 132 cm (52'')

Husk at dette er med kasteavstand på 3,5 meter fra linse til lerret.

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for svar.

jeg skal ta å måle opp rommet skikkelig i kveld etter jeg er ferdig på jobb. da skal jeg måle avstand fra der projektoren skal henge og fra sweetspot.

skal også måle opp rommets størelse...kan event ta noen bilder og legge ut så er det litt enklere å se

Marius

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •