tw-700 problem

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

tw-700 problem

får inte till bilden hur jag än gör, alla kanter stämmer med mitt lerret men nedre kant går upp i mitten ca 1 cm, har försökt med allt men får inte till det, är det fel på min projektor, den är så gott som ny, använd 40 timmar men har haft detta problem sedan start.. ngn som vet vad jag gör för fel, har projektorn på en hylla och har vridit den lite och höjt och sänkt på fötterna men inget lyckas..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du prøvd å zoome
    måtte berre spørre

Active Xell sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    for det første; ikke vrid/tilt projektoren. Bruk heller linseskift.

En annen ting jeg lurer på er hva kasteavstanden er? Jo nærmere lerrettet projektoren står jo større forskjell er det i avstan fra linse mellom ytterkant og midt. Noe som fører til at ytterkanten av bildet faktisk er større enn midten.

Dersom du setter opp projektoren riktig med linseskift så vil dette avviket minimeres og vil også fordele seg over og under bildet. Dersom du har svart ramme vil jeg anbefale å zoome slik at noen millimeter av hjørnene er over/under bilderamma. Men få først projektoren skikkelig satt opp: sett ilnseskift i "nullposisjon". Projektoren skal stå slik at den peker rett på flaten lerretet er selvom bildet da ikke treffer lerretet. Plasser altså projektoren slik at bildekanter kanter er vatret. Så bruker du linseskiften til å vri bildet inn på lerrettet uten å flytte/vri/tilte projektoren.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kastavståndet är 2,58 m och jag har 77 tum lerret så jag måste köra med ganska så mkt zoom.

om jag fyller upp bilden så att vänster och höger stämmer så får jag inte riktigt full bild nere samt uppe utan jag måste fylla upp bilden så den går lite utanför på sidorna (ca 0,5 cm) men jag har fortfarande kvar som en båge i nedre kant, från ena hörnet till det andra med en upphöjning i mitten med ca 1 cm?

har projektorn ganska högt upp så jag måste även använda lensshift nedåt ganska mkt(nästan fullt).

Newcomer K-pax sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette skjer pga lensshift, og som du sier bruker du nesten max lensshift. Har hatt det samme på en av mine tidligere projektorer. Tror det er omtalt tidligere på forumet her, mulig du finner noe mere info angående det om du søker.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •