Bildeproblemer på min TW-700

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer KaNi sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bildeproblemer på min TW-700

Jeg har koblet opp gamecube, playstation 2 og nintendo 64 gjennom receiveren (nad t752), som igjen er koblet til projektoren med en 10 meter lang s-video kabel. Problemet er at jeg får skikkelig dårlige bilder når jeg skal spille, enten det er ps2 eller noen av de andre spillmaskinene. Når jeg ser film er alt bare velstand. Det er slike streker, eller hva jeg skal kalle det, på skjermen. Har prøvd alt av innstillinger på pj, men det nytter ikke. Har endret størrelse på bilde osv, men ikke bedre. Er dette screendoor? Og hvorfor får jeg det på spillene men ikke film? Virker som om det er verst på blå, gul, rød osv. På hvit vises ingenting, heller ikke på sort. Er det oppkoblingen som er helt på jordet kanskje? Når jeg ser film bruker jeg HDMI. Har bare lest at denne projektoren er en flott maskin for spill, men det stemmer lite overens med min erfaring.

Samtidig vil jeg spørre om det er normalt med slike knirkelyder fra irisen når den driver og jobber...? Ikke hele tiden, men av og til. Begynte å lure på om det er noe feil med projektoren.Disse lydene ser ut til å komme mest når jeg har den på "living room", og er nesten helt fraværende på theatre osv. PJ er 140t gammel.

Newcomer KaNi sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har en formening om hva det kan være? Virker som om når jeg stiller på fokus, så blir det litt bedre. Altså hvis jeg ikke har det på det skarpeste ser det ut til at bilde blir bedre med tanke på screendoor (eller hva det er), men ikke så skarpt.

Har også merket at PJ flimrer litt. Slike hvite slør som av og til går over lerretet. Hva er det? Ganske irriterende. Oppdaget det første gang i går når jeg spilte tv-spill, så vet ikke om det skjer når jeg ser film også. Kan det være pæra, eller er det noe annet?

Newcomer K-pax sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående lydene du hører fra Irisen er det helt normalt. Når det gjelder problemet du har med bildet kan det kanskje ha noe å gjøre med at du bruker 10 meter s-video som går gjennom receiveren.
    En annen ting er jo at du ikke får/kan sende progressive signaler gjennom s-video kabelen, du får maks 576 i.

Om du har mulighet ville jeg først prøvd å koble på andre måter for å finne ut hvor feilen ligger. Prøv feks å koble en kortere s-video kabel direkte fra en av spillkonsollene til PJ en, eller prøv koble den 10-meter lange kabelen rett i en av konsollene.

Feilen du ser på bildet er ikke screendoor, screendoor er det de svake rammene rundt hver pixel som du ser når du står nærme lerrete. Og screendoor er det samme uansett om en bruker hdmi eller s-video. Men du har rett i at om en stiller fokusen litt uklar så forsvinner screendooren, men ditt problem høres ut som noe helt annet.

Newcomer KaNi sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for svar, K-pax. Skal prøve å koble på en annen måte og se hvordan det blir da.

Hva med den flimringa som jeg oppdaget i går kveld? Tror du det har noe å gjøre med oppkoblingen det også, eller kan det være pæra som begynner å ta kveld? Eller kanskje noe annet...?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •