Bilde forsvinner på projektoren min....

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bilde forsvinner på projektoren min....

Heisann!
    Har en tråd om dette under konsoller også, men prøver her også, for nå gir jeg snart opp.

Fikk koblet opp min nye Toshiba HD-EP35 på fredagen, og hadde vel egentlig ikke noe håp om å få bilde via HDMI på min gamle Infocus 5700, da jeg har hatt trøbbel med at det forsvinner på PS3èn min.

Men gjorde et forsøk iallefall for moro skyld, og jaggu kom det ikke opp bilder på skjermen. Oppsartsmenyen på Toshibaen lyste mot meg.
    Jaja, tenkte jeg, nå gir jeg opp. Hvorfor virker ikke PS3 når Toshibaen gjør det? PS3 har jeg hatt hos en kompis, og den funker i HDMI der.

Uansett, gjorde noen innstillinger på Toshibaen, og ting ble bare bedre, fikk satt den i 720p og justert inn avstander til høyttalere og satt opp oppsettet slik jeg ville ha det.

Men hva skjer når jeg setter på Transformers i HD? Joda, da forsvinner bildet igjen, og skjermen blir hvit denne gangen, ikke sort som på PS3.
    Justerer bilde kommer det opp, og så skjer det ikke mer.
    Kommer ikke inn på menyen engang på denne filmen.
    Samme skjer med en vanlid SD film.

Jeg gir opp snart,noen som har en ide om hva dette er?

Kan det være en for dårlig HDMI kabel som gjør hele greia? Jeg får ikke kjørt en eneste film i HDMI, selv om jeg setter den i 576,720 eller 1080 eller dårligere,det blir hvit skjerm og justerer bilde,thats it. Men menyen på Toshibaen kommer opp uten problemer, og får bilder der hele veoen, fra 486-1080i.

Har en 10 meter HDMI fra Clas O, pluss en sånn HDMI extender fra Clas O. Så totalt er det vel en 11-12 meter med kabel til projektoren.

Jeg prøvde for en stund siden å koble PS3 rett i projektoren, men hjalp ikke det heller.

Hjelp,anyone?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Første bud bør uansett være å prøve en annen, helst kortere kabel. Selv om du tilsynelatende har bilde i Toshiba menyen hele tiden, er kabelen det første man bør sjekke. HDMI extenderen kan også være en feilkilde.

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg prøvde det også, kuttet ut extenderen og kjørte kabel fra projektoren rett i spilleren, samme problem,det hjalp ikke.

Har som sagt prøvd før å flytte PS3 bort til projektoren og kjøre kort kabel rett i den,men samme sak.
    Har ikke prøvd dette med Toshibaen enda, er kanskje verdt et forsøk dette også.
    Begynner å bli gal av dette her, jeg vil ha HDMI!!!!!
    Bruker det jo nå i komponent, og det virker greit i 720p det, men vil jo helst ha HDMI!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •