Ny prosjektor til stue med mye lys

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny prosjektor til stue med mye lys

Heisann, har endelig kommet meg over på "HD-bølgen", og handlet en Panasonic TH-42PV70 i går.
    Den ble altfor liten for stua mi, er 4,5-5m sitteavstand.. selv en 50" ville blitt veldig liten føler jeg.
    Så nå ser jeg over på prosjektor, med tanke på ps3/filmer.
    Jeg har mye vinduer og bare delvis gardiner på stua, så det vil bli en god del lys.
    Jeg har et budsjett på rundt 15-20k, inkludert prosjektor og motorisert lerret.
    Er det i hele tatt mulig å få en god filmopplevelse med så mye lys som jeg har, er det et krav med et god dempet rom?
    Setter STOR pris på innspill og forslag til løsninger på mitt dilemma.
    Prosjektor vil måtte bli montert helt oppe ved taket, om det har noe å si.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde jeg vært deg hadde jeg satset på prosjektor med høy ansi-lumen og persienner

Newcomer Shooter sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har tilsvarende stue (lyse vegger, hvite takplater og mye vinduer) og endte opp med en Sanyo plv-z2000 fra avshop. Har i tillegg montert blå tupplur-rullgardiner fra ikea i vinduene i stuen, og får bare litt strølys fra kjøkkenet på dagtid.

Sanyoen gjør en glimrende jobb i min lyse stue i brilliant cinema-modus, men kan nok havne litt over budsjettet ditt med motorisert lerret... Dersom du får solgt ps3 som den bundles med nå til en fornuftig penge, og legger til et par-3 tusen så tror jeg du vil bli fornøyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Driver og vurderer innkjøp av projector i samme prisklasse ca 20.000 kr. Dette så ut som et virkelig godt tilbud. Noen som har erfaringer med denne projectoren i forhold til f.eks sanyo plv z5. (annet enn oppløsning tenker flyt i bilde/kontrasst osv..) er det jeg kan sammenligne med for tiden. for det er/var faktisk en veldig god projector.

Tror nok det blir en Sanyo plv-z2000 på meg uansett

Edit:
    Og den som leter han finner: Sanyo PLV-Z2000 Review -- Sanyo's New 1080p Home Theater Projector

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •