VW60, TW2000 eller HD1 på fire meter 2.35:1 lerret ? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Det er ikke tatt noen besluttning :???: Har fremdeles ikke nok penger til det jeg har mest lyst på.

Konklusjonen er nok at det beste hadde vært å fått TW2000/VW60/HD1 inn til en "shoot out" side ved side. Det en kan se med egne øyne er det beste valget.

Projektor 2007 viste med stor tydelighet at HD1 var absolutt best da, i mine øyne. Vil tro at det samme kan skje igjen men at VW60 og Tw2000 har kortet inn avstanden som var til VW50 og TW1000.

Det er utrolig vanskelig med valget pris/kvalitet og "er det verd forskjellen"
    Du får spare litt til da og kjøpe HD1 for jeg og synes at den var den klart beste på Projektor 2007 og ja de andre har nok kortet inn avstanden til den men du vil nok ikke oppnå den dybdefølelsen du får med HD1 men lykke til med valget ditt.
    Mvh bigtor

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke tatt noen besluttning :???: Har fremdeles ikke nok penger til det jeg har mest lyst på.
    Det er jo alltid et problem

Konklusjonen er nok at det beste hadde vært å fått TW2000/VW60/HD1 inn til en "shoot out" side ved side. Det en kan se med egne øyne er det beste valget.
    Ja, det er en god idè, jeg er med på shoot out

Projektor 2007 viste med stor tydelighet at HD1 var absolutt best da, i mine øyne. Vil tro at det samme kan skje igjen men at VW60 og Tw2000 har kortet inn avstanden som var til VW50 og TW1000.

Det er utrolig vanskelig med valget pris/kvalitet og "er det verd forskjellen"
    Ja, det er sant det. Vanskelig å vite hva som er "bra nok" og hva som er verdt innsatsen.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,895
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en viktig faktor du bør tenke på Counterpointer. Med 2.0 gain, så kan du fort få for mye lys fra flere av disse projektorene. Jeg har samme duk som deg og må bruke min VPL-VW50 med iris på minimum. Jeg har ca. 700 timer på lampen og ikke noe bat-cave (hvit tak og hvite vegger). Lerretbredden er 290 cm. Du bør ta dette med i betrakningen og da er vel kanskje VPL-VW60 mest egnet (siden den har mulighet for manuell justering av iris)?

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sant det LL. Men jeg bruker jo også langt større bildeflate, med fire meter bredde, som jo krever mer lys. Samt at de fleste pj'er har "øko modus" som gir lavere lysutbytte.
    Men VW60 er jo en "hot" kandidat :-D

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback