Hvordan koble dette??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan koble dette??

Hei.

Jeg har følgende DVD spiller/surrondanlegg (se bilde av baksiden) http://www.pioneer.no/images/product...rear_panel.gif . Hvordan kobler jeg denne til prosjektoren (Epson TW-10) slik at jeg får best mulig bilde?? Her er at bilde av prosjektorens bakside : http://www.widescreenreview.com/attractions/eqrev4.html By the way... HTPC er koblet til prosjektor vha. VGA kabel.

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden vga inngangen er opptatt på prosjektoren så har du ledig: Komponent (best), S-video (greit), og kompositt (dårlig).

Det ser ut som det er litt dårlig med utganger på dvd spilleren, kun kompositt og scart. Det du må finne ut er hva den er i stand til å sende ut via scarten (og om det er valgbart i oppsett eller fast). Mulige signaler her er RGB (noe du ikke klarer å benytte deg av uten ekstrautstyr), S-video og kompositt.
    Det aller beste en kan få til er hvis du kjøper deg en boks som konverter fra RGB til komponent slik at du får benyttet komponentinngangen, ellers så er det s-video som gjelder (med scart kabel som med overgang til s-video). Kompositt er det dårligste og bør unngås hvis mulig.

BB

Active Carpo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Spectre!

Jeg også har litt av disse problemene. Jeg kunne gjerne tenkt meg og gjort om RBG singnalene til komponent. Men hvor får jeg kjøpt slike bokser som du prater om? Noen nettadresse?

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active Carpo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker!

Men jeg må kjøpe slik component til s-video adapter som skal være i projektoren oxo jeg. X1 forresten. Mange har fått den med projektoren, men ikke jeg... ): Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt en slik en?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •