Trøbbel med gult bilde på Hitachi PJ-TX200

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Angry Trøbbel med gult bilde på Hitachi PJ-TX200

Har en Hitachi 2PJ-TX200 der bildet plutselig er mye gulere på den venstre siden av bilde mens det fortsatt er hvitt der det skal være det. Blir det samme om jeg speilvender bildet. Har også prøvd flere dvd spillere.
    Hva kan dette være. Pæra er brukt litt over 2000 timer. Kan dette ha noe å si??
    Noen som har peiling.... med denne projektoren evt. andre med samme problem??

Newcomer diskvask sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har samme problem på min TX200 som har gått under 1000 timer.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Merkelige greier. Er det ingen som har opplevd dette med denne projektoren evt. andre merker eller typer????

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette kan være en feil som egentlig er et ganske kjennt LCD projektor problem desverre, der det har skjedd en varmepåvirket aldring og degradering av Polariserere og LCD panel.

Hvis det er en slik feil, kommer den de ofte gradvis og blir mer og mer synlig over tid, og er ofte uforholdsmessig dyr å reparere, da de ødelagte delene ikke selges enkelthvis men hele den optiske LCD motoren må skiftes og kalibreres inn på nytt. Dette koster fort mer enn det en tilsvarende ny projektor kan kjøpes for nå, og det er vel bare ved eventuelle garantisaker at dette gjøres.

Vil tro at hvis du får et gult felt på hvite bilder, vil du kunne få litt blåaktig i det samme området på bilder som skal være sorte, da det trorlig er i forbindelse med det blå panelet at feilen er skjedd, og det hindrer full lysgjennomgang i denne som fører til at hvitt blir gult, og at det ikke ikke full nedslukking for lyset heller, som kan igjen kan gjøre at den skadde primærfargen skinner sterkere igjennom når den egentlig skal være nedsukket.

Ellers så var det vel en offisiell TX200 tråd her i forumet som vel omhandlet litt av disse LCD problemene tidligere.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Active Payen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har samme prosjektor og ser samme problem. Det var ikke noe problem da prosjektoren var ny, men jeg er nå redd for at dette blir verre og verre. Jeg legger ikke merke til den når jeg ser film, kun unntagsvis når jeg har tekst på.
    Når jeg spiller PS3, spesielt i lastesekvenser, ser jeg det imidlertid godt!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •