Offisiell tråd BenQ W20000 - 1080p

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 119
    Newcomer Triton sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Offisiell tråd BenQ W20000 - 1080p

Må nesten begyne med å si att Benq har en utrolig bra kundeservice .
    Etter å ha mottatt tre defekte w10000 har jeg i dag mottatt en splitter ny w20000 siden benq ikke har flere w10000 på lager.
    Har bare kikket på den i ett par timer, men kan alikevell si att den ser meget låvende ut. Kontrastnivået er helt rått og fargene fremstår som enda mere naturlig enn w10000. Autoirisen ser også ut til å fungere glimrende.
    De eneste gangene jeg så langt har klart å se at autoiris og dynamic black er aktivisert er nor jeg har på undertekst. Full on/off på autoiris og dynamic black tar bare ca 1/4 sekund . En av grunnenne til att autoiris og dynamic black fungerer så bra er karnskje pga av att gamma også justeres fortløpende ?.
    Det som w20000 karnskje gjør aller best i forhold til w10000 er å trylle frem detaljer i mørke sener, der stiller w20000 i en helt annen klasse !
    Skal prøve å komme med litt mere intrykk nor jeg har fått den d65 kalibrert i løpet av helgen . . . . .

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres jo kjempe bra ut ...vurderer å kjøpe ny prosjektor selv,vet du hva denne ligger på i pris?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror w20000 blir å havne på ca 42000,- og w5000 på ca 18000 .-

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen er heldig ja...

Hvis du slår av autoirisen, er den fortsatt mye bedre enn w10000 på kontrast og sortnivå?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette bør jo etter spesifikasjonene være en vesentlig bedre projector enn W10000 så du er utrolig heldig. Gleder meg til å høre mer om hva du synes om denne.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Henger meg på her, har akkurat samme historie som Triton. Jeg har også mottatt 3 defekte W10000, og i går kom w20000. Jeg er faktisk litt usikker jeg... Har prøvd og sammenlige nå i 2 dager. Hvordan oppfatter du skarpheten på w20000 Triton? Syns nesten w10000 er skarpere jeg, (selv om jeg ikke får stilt 100% skarpt på w10000, pga defekt focus) Syns også bilde er bittelitt roligere på w10000. Vet ikke om dette kommer av de nye efektene som w20000 har fått? (AutoIris, DynamicBlack) Kanskje det er noen innstillinger jeg bør slå av/på. Har ikke så mye erfaring med projektorer og kalibrering osv, men bortsett fra sortnivå og mellomtonene så liker jeg w10000 bedre. Vet ikke hvorfor, men øynene mine ser det sånn:-D

En ting, (som sagt er jeg ikke master) skal overscan stå på 0? 1 er standard. På 0 så blir bilde litt blury i høyrekant :?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Overscan skal stå på 100.
    Tror neppe W20000 er noe mindre skarp enn W10000 så tror du skal leke litt med innstillingene på den. Stemmer det at den ikke har elektisk focus og zoom?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ny innstilling på w20000. Den går fra 0-7 eller 8 tror jeg. Går ut fra 0 er 100. Nei ikke elektronisk (motorisert) zoom, focus på w20000.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av flaco
    Henger meg på her, har akkurat samme historie som Triton. Jeg har også mottatt 3 defekte W10000, og i går kom w20000. Jeg er faktisk litt usikker jeg... Har prøvd og sammenlige nå i 2 dager. Hvordan oppfatter du skarpheten på w20000 Triton? Syns nesten w10000 er skarpere jeg, (selv om jeg ikke får stilt 100% skarpt på w10000, pga defekt focus) Syns også bilde er bittelitt roligere på w10000. Vet ikke om dette kommer av de nye efektene som w20000 har fått? (AutoIris, DynamicBlack) Kanskje det er noen innstillinger jeg bør slå av/på. Har ikke så mye erfaring med projektorer og kalibrering osv, men bortsett fra sortnivå og mellomtonene så liker jeg w10000 bedre. Vet ikke hvorfor, men øynene mine ser det sånn:-D

En ting, (som sagt er jeg ikke master) skal overscan stå på 0? 1 er standard. På 0 så blir bilde litt blury i høyrekant :?
    Du får bare si ifra hvis du vil bytte til en splitter ny w10000(uten feil) Det kan ordnes...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    uhm...Jeg øker budet til en W10000 med en xbox360 ink. Guitar Hero

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    362
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg vært så heldig at jeg har fått testet w20000 litt.
    Fikk sammenlignet den med w10000, så jeg kan prøve å skrive litt om forskjellene på dem.

Først litt om "kilden"

Sony S500 BD
    Onkyo 905 (Begge projektorene ble kjørt via denne med HQV for likest mulig resultat)
    Supra 8 meter Hdmi kabel.

Vi var to stk som testet, og begge konkludert relativt raskt med at den dynamiske IRIS ikke var rask nok. Særlig ikke i med scener med mørke og lyse partier. Derfor endte vi med å kjøre automatisk Iris avslått.

Er ikke veldig stor forskjell på disse projektorene, begge viser et meget bra bilde. Må innrømme at jeg ble litt skuffet over w20000, hadde forventet meg litt mer.

-Virket som w10000 har hakket skarpere optikk, vi klarte ihvertfall å få stilt w10000 skarpere enn w20000.

-Kontrast og sortnivå var kanskje marginalt bedre på w20000.

-Fargene var klarerer på w20000, litt mer naturlige i direkte sammenligning (men her også snakker vi nyanser)

-Støynivå, relativt likt. Kanskje litt lavere på w10000.

Konklusjonen er vel at disse er tilnærmet like projektorer. Hadde den automatiske irisen funket bedre, så hadde nok forskjellene vært større.

Satser på DC4!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okay, det der var jo litt skuffende lesing, må innrømme oppgraderings spøkelset begynnte å melde seg selv om jeg har hatt 3 projektorer de siste to månedene (PE8720 ->W9000 ->W10000) så det er kansje på tide å roe ned litt. Jeg må innrømme å ha hatt stor tro på auto irisen, W5000 har fått endel skryt på avsforum pga den.

Får vel kansje vente på DC4 version med forhåpentligvis forbedret autoiris.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...tror W10000 utpeker seg som et stadig bedre kjøp, spesielt hvis autoirisen til W20000 ikke fungerer nevneverdig godt. HQV-prosesseringen er jo kjekk å ha, men ettersom den interne prosesseringen i de aller fleste Blu-ray-spillere etterhvert er på høyde med HQV (er kanskje å ta litt i, men Blu-ray må jo komme HD-DVD i møte som alle kommer med HQV snart?), er den interne prosesseringen i W20000 heller ikke sååå viktig.

MEN, en skulle jo tro at W20000 har motorisert zoom og fokus? Kan en av de heldige nye eierne bekrefte eller avkrefte denne funksjonaliteten?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    MEN, en skulle jo tro at W20000 har motorisert zoom og fokus? Kan en av de heldige nye eierne bekrefte eller avkrefte denne funksjonaliteten?
    Man skulle tro det, men det var fler som hevdet at dette ville bli tilfelle på avsforum før lanseingen. Om du laster ned de store bildene av projectoren på BenQ sine hjemesider vil du se at zoom og focus knappene på projectoren er byttet med shift og keystone(?). I manualen er elektrisk zoom og focus heller ikke nevnt blant features.

Flacos bekreftelse på disse tingene holder for meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    W20000 er en veldig bra projektor, men det kreves nok litt jobb og kalibrering og stille den inn. Noe som jeg ikke er master på, og derfor er avhengi av å ha en bra projektor rett ut fra esken. Jeg er nok litt rar, men jeg likte "home theater" valget som var på w10000. Med andre ord liker jeg litt smell i fargene. Dette er nok grunnen til at jeg liker w10000 bedre, fordi w20000 er nok mere "riktig" i fargene og litt dusere. Sikkert en dårlig uvane jeg har fått! W20000 er en kinomaskin for proffe (bare cinemavalg)!Sortnivået og detaljene i mellomtonen er mye bedre på w20000, men syns det går utover smellet i bilde. Har ikke testet noe mere, men mulig det blir noen filmer i kveld.
    Jeg vil si at dere som er kaliberer og tweaker får nok et fantastisk bilde med w20000. Tror rett og slett denne er for proff for meg...

Så Lygren eller Ballis, tror jeg er gærn nok til å bytte med dere, hvis dere har en w10000 som er 100% og ikke har mange timene.

Kommer sikkert til å angre som en hund når proffene tester og anmeldelse denne :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tar kjangsen på det jeg. Er den helt håpløs så får jeg bare kjøpe noe annet. Hadde vel helt sikkert røket på denne før eller siden uansett. Les PM.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått sammenlignet direkte opp i mot w10000 litt mere.
    Begge projectorene kjøres fra htpc i dualmodus .
    Jeg ser att det er noen som mener w10000 er skarpere, men det forstår jeg ikke. Det som karnskje kan nevnes i den sammenhengen er att min w20000 hadde keystone på en prosent da jeg koblet den opp for første gang og det er faktiskt ikke mere som skal til før att w10000 oppleves som skarpere.
    Begge kjører lampen i native modus. W10000 kjører lampen på 200w mens w20000 kjører i standar modus da clayface er ett problem i whisper modus.
    Jeg har tatt noen bilder hvor w20000 er på høyre side i alle bildene.
    W10000 er satt opp ned slik att det skal bli lettere å sammenligne.
    Det som desverre ikke kommer med på bildene er hvor lite lyslekasje det er fra w20000 sammenlignet med w10000.
    I mørke sener er sort mye sortere, samtidig som detaljer kommer bedre frem på w20000.
    I mørke sener kan jeg nesten ikke se skygge hvis jeg holder hånden foran linsen. Det skal bli spennende å høre hvor nært den kommer hd100 når noen får anledning til å teste dem side ved side. . . . . . Jeg har lite erfaring med projectorer med autoiris og har vert meget MEGET skeptisk siden jeg så z4 aksjon, men irisen på w20000 synes i allefall jeg fungerer helt glimrende.
    W20000 er i mine øyne helt klart en kraftig forbedring i forhold til w10000 :-)

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ett par ting jeg glemte å nevne er att w20000 har ett litt større Zoom område. Jeg kan flytte projectoren ca 60 ca lengre bak i forhold til W10000 på mitt 200 cm brede lerret. En annen ting som kan vere greit å nevne er att ytterkantene på lerretet ble litt mørke og måtte i den forbindelse senke projectoren slik att linsa kom nermere midten på lerretet. Dette til tross for att lensshift kan kjøres litt lengre i begge retninger i forhold til w10000.
    En annen ting er att første gang jeg satte opp w20000 virket det som om w20000 genererte/viste mere støy i bildet, men med en direkte sammenligning med w10000 ser jeg att dette kun er pga av att den generelt sett har ett lysere bilde og att støy fra kildematerialet kommer bedre frem.
    Min neste oppgradering blir nok å kjøpe en sprekere cpu slik att jeg får kjørt tyngre prosessering av blur og noice reduksjon i ffdshow fra blu-ray og hd-dvd materiale. Noen som vet hvordan man får tilgang til service menyen ? skulle så gjerne ha justert CW-delay, da clay-face er ett problem i whisper modus via htpc ? . . . . . . .

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser ut til at disse to er kalibrert svært forskjellig, både når det gjelder gamma, lysstyrke, og fargetemperatur. W20000 virker noe kjølig (men det kan være skjermen min), mens W10000 heller kraftig mot grønt. En slik sammenlikning vil være tilnærmet verdiløs når projektorene ikke er kalibrert noenlunde likt. Jeg tror ikke du bør legge alt for mye i dette, før du har fått noen til å D65 kalibrere dem.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kris Deering skal vissnok teste den. Blir spennende og se hva han har å si. W10000 var vel hans referanseprojector før den nye marantzen kom om jeg ikke husker feil så det gir vel ett godt grunnlag for sammenlikning.

Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •