Offisiell tråd BenQ W20000 - 1080p - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 6 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6
Viser resultater 101 til 119 av 119
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny firmware

I morgen, onsdag blir min w20000 oppgradert til 1.21. Forhåpenligvis skal de fleste bugene være luket bort. Anovo gjør dette mens man venter

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Moby
    Anovo gjør dette mens man venter
    WOW, det var litt av en forbedring. Oppgraderingen til 1.1.2 tok jo en uke, og da leverte og hentet jeg projan selv.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke du gi oss en liten oppdatering på inntrykket ditt av projectoren etter oppgraderingen Moby?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    WOW, det var litt av en forbedring. Oppgraderingen til 1.1.2 tok jo en uke, og da leverte og hentet jeg projan selv.
    Min brukte de en måned på, de ventet på en kabel som ikke fantes. Heldigvis fant dem ut at de hadde kabelen etter 1 måned...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tanket opp med 2.01 Firmware

Da er firmware 2.01!! tanket inn på min prosjektor. Denne firmwaren kom i dag, så jeg hadde veldig flaks. Takk til kjempeservice hos Anovo. Fikset jobben på under 1 time (mens jeg ventet).

Firmwaren var så ny, så de viste ikke hva som var nytt, men siden det er et kraftig versjon hopp (1.21 -> 2.01), så regnet Anovo karen med at det var en stor oppgradering.

Nå skal det snart testes....

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gir du oss en totalvurdering er du snill?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått sett litt nå, og første inntrykket er veldig bra. Virker som de virkelig har fått sving på sakene. Farger og kontrast har fått en skikkelig boost. Bildestøyen har blitt mye mindre synlig, dvs roligere bilde på HD. Virket som jeg fikk en helt ny/annen projektor tilbake... Kan dette virkelig stemme?

Klipper litt fra AVS:
    Hi all,

I have followed the firmware of BenQ W5000 from the first beta-firmware.

In my first report to BenQ i suggested them, among a lot of other things, to move out the CCA-settings to the ISF-menu and they are there now. In the new firmware ver. 2.01 you will be able to control x, y and Y of primaries and secondaries and also x, y for white point.
    This was not an easy task for them to do but they seem to have got everything in place now.
    BenQ is a great company that really listens and is open for suggestions and requests.
    I have tried the beta version (ver. 1.21 request) with this feature for several weeks now and it seems more stable than any firmware before.

They have also, after a lot of begging, included a 1024step white balance adjustment in ISF menu instead of the earlier 100step (you could only use it in the service menu before).
    After setting the correct white point of 90IRE in CCA the white balance is incredible correct but to fix the lower IRE:s the new 1024step white balance is perfect to work with.

More info will come when I have the time.

//Tim
    Kavena AB, Distributor in Sweden

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    362
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant! Må oppgradere jeg også.

Leste foresten testen av w2K i hjemmekino.
    Det som står om plasseringen må vel være helt feil?

Gorm skriver at projektoren bør monteres på hylle, da linsen MÅ være innenfor lerretet. Virker som han ikke har fått med seg at W20000 har offset (forbedring fra w9000/10000)

Min henger ihvertfall helt opptil taket, og lerretet er mye lengre ned på veggen enn projektoren.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, den har offset. På 100" så er offset på 12 cm (-112).
    Dvs at den kan plasseres 12 cm over lerretet.

Målinger som er gjort med 2.01

BENQ W5000 - Minhembio forum

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei den har ikke offset, den har lens-shift. Offset er 0. Hvis du henger projektoren i taket, så dropper lens-shift litt mer enn når den står på egne føtter, noe jeg ikke ble klar over før etter at artikkelen var trykket. Da er altså lens-shift makset ut, med tap av kontrast som konsekvens. Jeg fikk også en god del fargebrytningsfeil ved maksimal lens-shift
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant.. Bør jeg kanskje flytte den litt ned. Har også min klint opp til taket og lens-shift er så si helt i "den ene enden". Samtidig som jeg maks zoom.

I følge manualen står det ikke at det er noe forskjell om den henger eller står når det gjeldet offset. Mulig at det er jeg som ikke forstår

Nei den har ikke offset, den har lens-shift. Offset er 0. Hvis du henger projektoren i taket, så dropper lens-shift litt mer enn når den står på egne føtter, noe jeg ikke ble klar over før etter at artikkelen var trykket. Da er altså lens-shift makset ut, med tap av kontrast som konsekvens. Jeg fikk også en god del fargebrytningsfeil ved maksimal lens-shift

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er vel som regel lurt å begrense lens shift intillingene og holde seg unna maks områdene eller at projektoren benytter linsens egenskaper lengere ut fra center av de optiske delene hvor ofte linsefeilene øker, hvis man ønsker at optikken skal yte best mulig.

Ellers vil kanskje også disse tingene rund lens shift variere med hvilken kastelengde/lerretstørrelse eller rettere sagt brennvidden man setter opp projektoren med. Har du testet noe ut rundt effekten av variasjon i brennvidde i denne sammenhengen Gorm ?
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bare testet på minimum, for rommet mitt er bare akkurat langt nok for å fylle 100" med disse "langtkastende" DLP'ene.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate MrMyagi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

oppdatering av SW

Leverte min på torsdag, og trodde den ble klar idag men de har ikke sett på den engang.
    Håper det skjer litt på mandag. Ihvertfall siden det bør gå fort å få lastet inn SW

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Grundig test av w20000

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Gjøvik
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har noe erfaring med w20000 opp i mot andre projektorer i 20k klassen? Tenker spesielt på sony HW-10.
    Jeg har vært veldig fornøyd med 8720 og med tanke på hvor god omtale w5000 får, virker w20000 veldig interssant med dagens pris. De omtalene jeg har lest av w20000 har vært veldig sprikende.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    W20000 er identisk med W5000, med bare ett eneste unntak. W20000 har darkchip3 DMD mens W5000 har darkchip2. Alt annet er 100% likt, til og med firmware.

Forskjellen i bildeopplevelse, er noe bedre kontrast og dybde i W20000.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forskjellen i bildeopplevelse, er noe bedre kontrast og dybde i W20000.
    Samt litt mindre bildestøy, vil nå jeg si.

Har hatt w20000 i litt over 1 år, og må si jeg er meget fornøyd med denne. Tok "litt" tid før man fikk luket ut alle feilene i firmware.

Ser at denne går for 20.000, og hvis jeg skulle ha valgt en projektor i dag til 20.000, så hadde jeg nok valgt w20000 igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Reparere for 4000 kr eller kjøpe ny projektor...??

Benq W20000 min gikk bare i svart. Ikke pæra som gikk, men har hatt den inne til service og må bytte hovedkort. Totalt 4000kr. Hva syns folket. Er vel verdt å koste på den det. Er jo mye projektor igjen, eller skal man kjøpe seg en ny projektor i stedet...
    Vil en ny projektor FullHD 3D til 12-15000 være bedre kvalitet en min Benq W20000?

Side 6 av 6 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •