Offisiell tråd BenQ W20000 - 1080p - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 119
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    OK, da stemte det jeg sa om en ny oppdatering. Men da er jeg også redd at det stemmer at denne oppdateringen har problemer med overscan. Så hva gjør man? Skal man vente til det kommer enda en ny oppdatering, eller er det bare og hoppe på den nye og håpe at denne retter opp mye av støyen i bildet? Og er dette noe man må dekke selv, eller går det på garanti/service?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noen målinger fra projectorcentral

We measured the RS2’s Full On/Off at 13,300:1, which is quite a bit lower than the official spec. Nevertheless, this is the highest native contrast reading we’ve measured from the projectors we’ve tested thus far. On the other hand, the RS2 measured 209:1 ANSI contrast, which is the lowest ANSI reading we have found among the high performance 1080p models we’ve tested.

BenQ W20000. The BenQ W20000 has a Full On/Off contrast spec of 20,000:1. As with the JVC RS2, this is a native specification, as there is no variable iris. Our Full On/Off measurement was 8,800:1. So as with the RS2, our measurement was quite a bit lower than the official specification.

Meanwhile, our ANSI contrast measurement on the W20000 was 560:1, which is more than double that of the JVC RS2. It is noteworthy that the W20000 is a DLP projector. We have measured two other DLP projectors thus far with similar results. The Optoma HD80 registered an ANSI contrast reading of 526:1, and the new Infocus IN83 measured 517:1. However, not all DLP projectors manifest high ANSI readings. The Optoma HD65, a lower priced and lower performance DLP projector, measured 268:1.
    Litt artig å se at de måler høyere ANSI på W20000 enn IN83 som er DC4

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen av dere andre w20000 eiere som har sendt inn til oppdatering til 1.08 og kan svare på om overscan er et problem? Snakket med Benq support i går, men de kunne ikke svare på om det er problemer med overscan på 1.08. De skulle sjekke litt ut og ta kontakt igjen.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke overscan uansett deaktiveres i service-menyen?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja det har jeg ikke sjekket, men før når man ikke kunne stille den til 0 eller 100 så var vel det mulig. Nå har de jo åpnet opp i vanlig meny til å slå den til 100 eller 0. Men ok, da skal jeg sjekke service-menyen. Men uansett Gorm, tror du det er en fordel og oppdater selv om ikke overscan kan settes til 0?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært i kontakt med Anova, de veit ikke så mye bortsett fra at de har en version 1.08 som kan innstalleres. Jeg skal ta meg en tur til dem og få oppgradert, men regner med jeg venter til enda en ny firmware skal komme. Tror den er rett rundt hjørnet.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av flaco
    Nja det har jeg ikke sjekket, men før når man ikke kunne stille den til 0 eller 100 så var vel det mulig. Nå har de jo åpnet opp i vanlig meny til å slå den til 100 eller 0. Men ok, da skal jeg sjekke service-menyen. Men uansett Gorm, tror du det er en fordel og oppdater selv om ikke overscan kan settes til 0?
    Jeg vet ikke. Det skal være en W20000 på vei hit (fra nederland) nå, så jeg håper den dukker opp snart. Kan sjekke ut overscan "problematikken" når den dukker opp.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så på The Valley of Elah på BD i går, og dte var veldig mye støy i bildet på denne filmen. Tenkte at jeg måtte finne ut av dette så nå har jeg testet det meste og funnet ut av følgende:

Hvis jeg nedkonverterer bildet til 480i/p så forsvinner støyen (så sant noise reduction er satt til 2 på projektoren). Vannvittig forskjell! Sender jeg signalet i 720 eller 1080 kommer støyen, og Noise reduction er ikke mulig å velge i menyen på prosjektoren. Jeg tror hvis det blir mulig å velge noise reduction i HD så er saken biff, dvs støyen blir borte.

Jeg har også en Onkyo forsterker med Reon chip. Testet om det var mulig å sette på noe "noise reduction" med denne, men alle settingene som har med støy reduksjon å gjøre ser ut som ikke har noe påvirkning i det hele tatt på HD.

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    362
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke Reon chipen har støtte for noise reduction på hd. Har noen testet med en kilde som har noise reduction på HD?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Benq support ringte akkurat. Stemte det jeg sa at det er feil i versjon 1.08 med overscan. Så det skal komme en ny oppdatering 1.09 om ca 1 mnd. Så da er det bare å vente på den nye. Utrolig at de slepper en oppdatering med feil på ting som fungerte før...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er svakt av BenQ. Noen som vet om det er rett som Gorm sier at man rett og slet kan slå av overscan?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det bare versjon 1.08 som sliter med overscan, og de fleste har versjon 1.02 her i Norge. Kommer en versjon 1.09 til uken.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    pest eller kolera mao...
    BenQ bør skamme seg.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Projector Central..

Testen fra Projector Central er klar;

Review: BenQ W20000 DLP 1080p Home Theater Projector

Ser bra ut det her! Sammenligner den med JVC HD-100 (Og kommer ikke så galt ut av det

PS. W20000 har "All time high" på Ansi kontrast (inkl. DC4)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet iike om jeg ville lagt mest vekt på testene deres, selv om jeg er overbevist om at W20000 blir en bra projector når de får luka ut barnesykdommene.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har det gått 1 mnd og det skulle da være en 1.09 versjon ute. Ringte BenQ og fikk beskjed om at den nyeste firmware var 1.12. Ble litt overrasket og glad og glemte rett og slett å spørre om det var flere ting denne retter opp. Noen som har hørt noe om denne 1.12? Vurdere og melde den inn og stikke bort til Anovo med den.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tidligere firmwareoppdatering introduserte fast overscan (minimum 2,5%), og 1.12 retter denne feilen. Anovo venter på kabel for å kunne gjøre oppdateringen, men denne skal visstnok dukke opp i dag eller i morgen.

EDIT: Fjernet referanse til firmvare v1.09
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å pirke litt. 1.09 finnes ikke. Det var 1.08 som introduserte fast overscan.

Versjon 1.12 er istedenfor versjon 1.09.

Ser på avsforum at de lager kabelen selv ...

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å lage kabelen selv er jo ingen heksekunst, men hvor finner de firmware for nedlasting?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Å lage kabelen selv er jo ingen heksekunst, men hvor finner de firmware for nedlasting?
    Er ikke sikker på hvor man får tak i softwaren, vet du foresten om Anovo er klar til å oppgradere til 1.12?

Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •