Offisiell tråd BenQ W20000 - 1080p - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 119
    Newcomer Triton sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Poenget med å legge ut bildene var for å ilustrere hvor mye bedre kontrast det er på w20000 i forhold
    til w10000.
    Begge hadde fargetemp i native modus, slik att fargene ikke er noe man skal henge seg for mye opp i. Kameraet jeg tok bildene med klarer desverre ikke å vise hvor mye sortere sort er på w20000. Det som er verd å legge merke til (se feks bilde 5, pirates5) er hvor formidabel kontrasten er i forhold til w10000. Det att lyse partier er så mye lysere på w20000 kan karnskje ha noe med att luma og chroma justeres fortløpende ?
    Har lekt meg litt med HCFR på w20000 og jeg begynte med å teste gråskala i native modus og da er alle fargene helt linjære, men så snart jeg begyner å justere primærfargene begyner rødt og å bli mindre linjær. Noen som har en forklaring på det ?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan gå inn på service menyen ved å gå inn på menyen og under info (helt til høre) trykk; opp - ned - opp - ned. Jeg har ikke prøvd på noe enda, og tror vel heller ikke jeg kommer til å gjøre noe, men greit å vite hvordan man kommer inn for noen kanskje...

Må si at jeg syns bilde og projektoren bare blir bedre og bedre. Jeg var usikker i starten, men nå er jeg veldig fornøyd :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei er det noe som kan gi meg svar på dette. Jeg vurderer å slå fargehjulet ned til 2 fra 2,5. Det minsker db ganske mye. Spørsmålet er om det kun er større fare for regnbue eller er det også noe annet man kan tape på (bildekvalitet osv)?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du ikke er sensitiv overfor RGB-flimmer så taper du ingen ting, snarere tvert imot. Når fargehjulet snurrer på lavere hastighet, har prosessoren som styrer DMD'en bedre tid til å gjøre en god jobb (færre feil).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Dersom du ikke er sensitiv overfor RGB-flimmer så taper du ingen ting, snarere tvert imot. Når fargehjulet snurrer på lavere hastighet, har prosessoren som styrer DMD'en bedre tid til å gjøre en god jobb (færre feil).
    OK, kult. Nei har ikke problemer med regnbuer så da kjører jeg på eller ned blir det vel til 2 :-D

Takker

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er forøverig i salg i Norge nå, noe stivt priset i forhold til det lillebroren ble solgt for nå på slutten, men sammenliknet med VW60 og RS2 så er det vel uansett ikke så galt.

Nettdata Lyd & Bilde - Sandnes

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    362
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Satser på at jeg får min i dag, så hvis jeg klarer å rive meg fra den så kommer jeg med noen synspunkter

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som har funnet den billigere enn 45 laken eller?

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    362
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er ikke dette en pristråd , men mitt tips er følgende;

Kjøp en W10000 før det ikke er fler igjen

Nå skal det testes

Har nå fått testet litt, og sitter igjen med noen "første" inntrykk

Det er mye mer å skru på. Er ikke fornøyd med bildet enda. Synes det er endel støy i bildet, noe som jeg ikke kan huske fra w10000. Dynamic Black fungerer OK, men har ikke all verdens av effekt.

Zoomen er enda dårligere enn w10000, og det spørs hvor lenge jeg klarerer å holde meg, før jeg sjekker om det er mulig å modde zoomen, slik det går w10000.

Hadde håpet på litt større forskjell mellom disse to...

Synes fargene virker mer naturlig og har enda bedre 3D effekt.

Active ftonnes sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det der er dumt og idioti spør du meg.
    dette gjør at leverandørene må ta høyere priser for produktene sine,
    da service ofte kan utgjøre en stor utgiftspost.....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jeg også snart en lykkelig eier av w20000. Har nå ankommet postkontor og jeg har fri fra jobben i dag Har testet den tidligere, men skal bli fint få den inn i et "kjent" miljø. Tenkte kanskje å få den proff kalibrert, men bør kanskje vente noen timer før man gjør det?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til dere andre med w20000. Ang. 1080p/24. Har lest litt rundt og er en del diskusjon på det. Hvis man ikke tvinger ps3 til å sende i 24 så oppdager projektoren signalet som 60. Man kan sette valget på ps3 til; kjør 24 på. Da tar projektoren mot og sender 24, men noe mener at det da egentlig ikke er 24. Noe snakker at det skal komme en firmware oppdatering på dette...

Jeg vet ikke, syns bilde flyter fint når jeg setter ps3 til å tvinge 24, men vet ikke om man kan se stor forskjell på 60 kontra 24..?

Problemet er vel kanskje for de som ikke kan sette blu-ray spiller til å tvinge ut 24....

I boka står det jo: 1080/24P 1920 x 1080 23.98/24

Oppdatering
    Nå ser jeg at folk bekrefter at verken 5000 eller 20000 takler 24 perfekt. Dette er jo utrolig dårlig jobb av BenQ. Det går jo ikke framover med produktet deres, men bakover. w10000 hadde vel ikke noe prob med dette?

Hi Hans,

my source is BenQ hotline AND the only german officially certified ISF calibrater. This person is very reliable, works and is very close to BenQ and does lot of the pr. reviews for german video magazins (e.G. VIDEO). So there are two sources. At least the last one is reliable

The problem with BenQ support is that each time you have to talk to a different person with completely different knowledge! It´s simply a big joke! However, there is no other option than to sit and wait.

Only one thing is for sure: Both new BenQ models are actually NOT working properly with 24p sources

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøver å kalibrere med DVE, men ser ikke sortere enn sort (ikke at det betyr så mye), er det noen andre som også sliter med dette? Virker helt fint når jeg kjører på w10000. Skal teste litt med 1080p24. Ser ihvertfall at den mottar 24, men veit ikke hvordan de blir behandlet internt.

Når kommer det test av W20000 i feks Hjemmekino? (Gorm?)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er også litt regnbue sensetiv.
    På w10000 ser jeg litt regnbue når jeg kjører på 4x, ikke plagsomt, men jeg ser det.

På w20000 så er det følgende valg;
    2x
    2,5x
    3x

Her klarer jeg ikke se antydning til regnbue effekt. Har testet endel med både 2x og 2,5x. 3x får jeg ikke helt til å fungere.

Hvor fort spinner hjulet på 2x?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    w10000 har fargehjul med 2xRGB pluss et ekstra grønnsegment (rød/grønn/blå/rød/grønn/blå/NDgreen). Ergo er oppdateringshastigheten 2x når fargehjulet kun har rotert en runde.
    På W20000 sitter det brilliantcolor fargehjul, men RGBCYM segmenter (rød/grønn/blå/cyan/magenta/gul). Når dette fargehjulet har rotert en gang, er RGB kun oppdatert en gang, derav halvert oppdateringshastighet. For å få lik oppdateringshastighet på W20000 måtte fargehjulet rotert med dobbelt så høy hastighet som på W10000, og det er neppe ønskelig. Da snakker vi nemlig seriøst støynivå. ;-)

Fordelen med RGBCYM fargehulet, er selvsagt større fargedynamikk.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    362
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå lekt enda mer med den, og liker veldig godt det jeg ser.

Har fått ryddet opp i støyen i bildet. Støyen skyldtes noen idiotiske settinger som default var på. Når jeg fikk slått av dette ble bildet mye roligere.

Kjører nå med helt blendet IRIS (setting 0), Dynamic Black "på" og BrilliantColor "på"

BrilliantColor hever fargende så sinnsykt, har aldri sett et slikt trykk i bildet på noen projektorer (har sett de fleste, men ikke HD-100)

Synes også sortnivået overgår det meste jeg har sett. Detaljer i mørkescener er også helt rått. Ser at autoirisen jobber (særlig i menyer osv), men dette plager meg ikke.

En annen ting som er veldig bra (som ingen andre har nevnt) er at den starter opp ca 20-30 sek raskere enn w10000, og det er jo litt...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har det kommet en test av w5000 som er ganske lik w20000 på projectorcentralen.

Er enig med det de peker på med Brilliant Color. Jeg har slått av Brilliant Color pga at det blir mye støy i mørke sener. Sprenger bilde på en måte.
    Ellers er det kanskje mye rart i testen hans...
    BenQ W5000 Review

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    362
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du går under Clearity Control og slår av alt bortsett fra "Noise Reduction", så får ihvertfall ikke jeg noe mer støy hvis Brilliant Color er på.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dirtyboy
    Hvis du går under Clearity Control og slår av alt bortsett fra "Noise Reduction", så får ihvertfall ikke jeg noe mer støy hvis Brilliant Color er på.
    Ja det var der jeg også måtte justere første gang jeg fyra den opp. Bildet var jo veldig dårlig med de standard verdien som var der. Syns fortsatt det er litt støy i nattsener med BC on.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støy i nattscener? Sikker på at du ikke har justert brightness for høyt? Alle nattscener har masse støy, men dette er jo generert fra kamera. Med for lyst nivå (feil gamma) i mørke områder, vil dette bli godt synlig på alle projektorer. BC booster jo også lysstyrken i disse områdene, og det må etterjusteres på brightness (eventuelt gamma).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •