Feil på min Sony vpl-aw15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Feil på min Sony vpl-aw15

Kjøpte meg ny pj i jula og la fort merke til at hjørnene på bilde var grønne og blå. feil meldte saken og sendte den inn til infocare som byttet "prisme blokk", fikk den tilbake i går men synest fortsatt at den har samme problemet + at det nå ligger et hår/støvkorn på en av lcd skjermene.

Det jeg lurer på om det er flere som har samme problemet, og eventuelt om jeg må sende den inn til rep en gang til eller om jeg kan kreve en ny?

og skal pj`n være helt stille, hører en høyfrekvent pipelyd i lav modus... :?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen andre som har aw15 med samme problem?

bilde av "flekkene" tatt med mobilkam, holder et ark foran projektoren

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fikk tilbake pj`n i dag etter at den har vært inne hos infocare for andre gang.
    etter mye frem og tilbake med infocare fikk jeg vite at jeg skulle få en helt ny, vanligvis sender dem en som er reparert. Pakket derfor opp i forventing at ting skulle være som det skulle nå.

Åpnet pakken og ser at ting var som da jeg sendte den, tar opp pj`n og kikker for å se om den er ny. Kan slå fast med en gang at det er en som er byttet siden teknikkeren ikke har riktig skrujern til å bruke på skruene :roll:

Koblet den til å fikk disse bildene:

(holder et ark foran siden det ikke er beste kameraet til å ta bilder i mørket)

kan ikke si at det har blitt noe bedre og det skal vel absolutt ikke være sånn? Bynder å bli frustrert nå og vil absolutt unngå å sende den en gang til til infocare.

Noen som har forslag til hva jeg bør/kan gjøre?

Intermediate pmo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å ta en prat direkte med Sony Norge.

Sony Norge
    Martin Linges v 17, 1367 Snarøya
    22 81 28 00

Jeg har samme projector som deg, min 3. Sony projector, og jeg er vedlig godt fornøyd. Vedr ditt spørsmål om støy. Ja jeg kan så vidt høre en lav høyfrekvent lyd hvis jeg lytter uten at det er annen lyd i rommet.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pmo
    Prøv å ta en prat direkte med Sony Norge.

Sony Norge
    Martin Linges v 17, 1367 Snarøya
    22 81 28 00

Jeg har samme projector som deg, min 3. Sony projector, og jeg er vedlig godt fornøyd. Vedr ditt spørsmål om støy. Ja jeg kan så vidt høre en lav høyfrekvent lyd hvis jeg lytter uten at det er annen lyd i rommet.

Takk for svar

Lyden var så å si borte når jeg fikk den tilbake nå.

Har ringt å snakket med sony nå, men hun jeg pratet med viste ikke helt hva som burde skje videre, så hun skulle ringe meg tilbake.
    Ellers synes jeg at den leverer et meget bra bilde, bare synd at det har blitt så mye tull...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper det ordner seg for deg.

Ja jeg er også veldig godt fornøyd med bilde på min. Den forrige projectoren min, en VPL-CX10, bråkte mye mer og det var også en 3:4 . Den hadde jeg i ca 4 år og så på den ca 500 timer. AW15 har jeg hatt i ca 3-4 månder nå og jeg har passert 200 timer allerede så jeg bruker den mye mer enn den gamle.

Jeg har også en AW10 på jobben sammen med en PS3.
    Den virker også perfekt.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pmo
    Håper det ordner seg for deg.

Ja jeg er også veldig godt fornøyd med bilde på min. Den forrige projectoren min, en VPL-CX10, bråkte mye mer og det var også en 3:4 . Den hadde jeg i ca 4 år og så på den ca 500 timer. AW15 har jeg hatt i ca 3-4 månder nå og jeg har passert 200 timer allerede så jeg bruker den mye mer enn den gamle.

Jeg har også en AW10 på jobben sammen med en PS3.
    Den virker også perfekt.
    Lurer på enten AW10 eller AW15. Skal ha den i et mørkt rom og kan plassere den hvor jeg vil, så jeg trenger ikke lensshift. Kan du si noe om bildekvaliteten på de to opp mot hverandre?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat bestilt aw15 etter å ha hatt en IF4805 i en god stund. Håper på et lite hopp opp i kvalitet før jeg begir meg ut i fullHD. Men kan noen med erfaringer fra aw15 gi litt info om kvaliteten? Et lite review på en måte Ser at "pmo" har den. Hva med noen ord?

Kan komme med noen kommentarer selv når den kommer i hus..

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Litt om min erfaring med projectorer

Hei,

Skal prøve å skrive litt om min erfaring med projectorer generelt og AW-10/15 spesielt. Jeg har hatt projector i ca 6 år og før jeg byttet siste gang til AW-15 brukte jeg lang tid på å bestemme meg. Deltok bl. annet på det siste projector forumet i Oslo. Først og fremst vil jeg understreke at lerret har uendelig mye å si for bildekvaliteten. Jeg har hatt til sammen 4 lerret og forskjellene var enorme fra det ene til det andre. Jeg har relativt god lyskontroll (helt mørkt rom men hvite vegger og tak) så jeg endte opp med et Adeo grått lerret men et hvit lerret passer bedre hvis du ikke har full lyskontroll. Det lerretet som har skuffet mest er faktisk det lerretet som fulgte med AW-10. Det skulle virke bra i et lyst rom men det synes jeg ikke at det gjør.

Vel tilbake til projectorer. Det første jeg måtte finne ut av siste gang jeg byttet var om jeg skulle kjøpe en full HD eller en 720 projector. Erfaringene fra projector forum og det jeg kunne lese meg til sa at jeg ved den lerrets størrelsen jeg har (80") og den sitteavstand jeg har (ca 3,5 meter) ikke ville få mer enn marginalt utbytte av en full HD projector så derfor ble det en 720 versjon. Jeg fikk låne en AW-15 hjem på test og siden jeg ikke hadde HDMI mulighet på min gamle projector ble den koplet opp med Komponent kabel.

Jeg ble så imponert over bildekvaliteten og ikke minst det lave støynivå at den aldri ble levert tilbake. Jeg så ingen screen-door og fargene bare smalt i mot meg. Den støtter 1080p-24 og det har jeg bare testet på AW-10 sammen med en PS3 og BD. Det gir rolige panoreringer og topp bilde.

Så sammenlignet med andre LCD 720 projectorer er AW-10/15 etter min mening et godt kjøp. Ikke minst til de prisene man får de til nå. Min forrige Sony LCD projector kjøpt for over 4 år siden kostet godt over kr 40.000,- så utviklingen har vært hyggelig.

Alternativet jeg vurderte sist var Epson TW-700 men den har et høyere støynivå men på den annen side er den også mer lyssterk. Jeg savner ikke noe på lysstyrke, jeg bruker min faktisk stort sett på lampe nivå LOW. Dette krever et mørkt rom, da får du uansett best resultat.

Når det gjelder forskjellene i kontrast fra AW10 til AW15 så kan jeg ikke si at det er særlig merkbart. Nå må jeg understreke at jeg ikke leter etter detalj forskjeller og det kan illustreres av at når jeg var på projector forum og JVC projectoren ble vist med et enormt bra kontrast nivå og sidemannen min var helt henrykt så jeg ikke noe særlig forskjell fra de andre som ble vist og forstod ikke helt hvorfor han var så begeistret.

Men er du som meg, ikke totalt opphengt i detaljer og perfeksjonisme vil du sansynligvis bli kjempeimponert og fornøyd med en AW10 eller 15.

I Hjemmekino stod det for en stund siden en omfattende test av AW-15 og den fikk meget bra omtale og ble anbefalt som et godt alternativ i dette segmentet.
    Du kan også lese mer her i den offisielle tråden om AW15 http://avforum.no/forum/digitale-pro...-vpl-aw15.html

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nydelig pmo!

Plukket opp aw15 på postkontoret i dag, men får nok ikke prøvd den før om halvannen ukes tid Det som slo meg når jeg pakket den ut for å se på vidunderet, var at den var enormt stor i forhold til hva jeg forventet! Men den skal jo henge i taket, så det blir vel et ikke-tema.

Bra å høre at den gir gode bilder på ca 80". Jeg har vel noe i underkant av dette på mitt DIY-lerret. Blir spennende å se hvor bra det blir. Jeg har også god lyskontroll i forhold til det å stenge lys ute, samt at jeg har malt veggen bak lerretet mitt mørkegrått. Gleder meg som en unge til å se resultatet

Intermediate Troeen sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har også en aw15 med 90" med billig læret og en sitte avstand på ca 3.20.
    har litt screendoor på hvit som man legger merke i starten i på film
    men plager meg ikke så mye at jeg går ned til 80" :-p

er kjempe fornøyd med kjøpet av aw15 men læret blir bytta ut til noe bedre

troeen

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av espennl
    Nydelig pmo!

Plukket opp aw15 på postkontoret i dag, men får nok ikke prøvd den før om halvannen ukes tid Det som slo meg når jeg pakket den ut for å se på vidunderet, var at den var enormt stor i forhold til hva jeg forventet! Men den skal jo henge i taket, så det blir vel et ikke-tema.

Bra å høre at den gir gode bilder på ca 80". Jeg har vel noe i underkant av dette på mitt DIY-lerret. Blir spennende å se hvor bra det blir. Jeg har også god lyskontroll i forhold til det å stenge lys ute, samt at jeg har malt veggen bak lerretet mitt mørkegrått. Gleder meg som en unge til å se resultatet
    Hehe, ja jeg fikk samme opplevelsen, den var stor men det har kansje noe med at den må bli slik for å få den stille ? jeg vet ikke, tenker uansett ikke på det lenger nå som den henger velplassert i taket :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så på Die Hard 4 i dag, og da tenkte jeg også den selvsagte tanken om at det er nok på grunn av viftene at den er så stor. Når John ikke skjønner greia med kjøletårna. Hehe..

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Pussig sammentreff men jeg fikk Die Hard 4 i posten går og så den med en gang. Det var greie vifter ja

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da ser det ut som jeg kommer til å prøve å heve kjøpet på denne, har nå vært inne hos sony i 2 uker og når jeg fikk den tilbake så var det ikke med noe forklaring på hva som var gjort. Fikk tilslutt tak i teknikeren som hadde sett på den å fikk vite at gamma verdiene lå under kravet og det var "normalt" med grønnt bilde. Fårstår ikke hva den flekken skal ha med gamma`n men. Er lei av å sende den frem å tilbake, litt synd siden jeg var fornøyd med bilde på den.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •