Tenkte kjøpe meg ny 1080p, men litt og velge i

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tenkte kjøpe meg ny 1080p, men litt og velge i

Heisann.

Har lest litt frem og tilbake her nå, og sliter med og velge den rette projektoren som har 1080p

Valget står litt mellom Epson TW1000 , Sanyo LP-Z2000 , BenQ W9000

Er det andre jeg ikke har fått med meg er det bare tipse meg om di.

Ser Epson er vel gasnke lyssterk mot noen av di andre, så dette hjelper vel litt på også.

Ellers tenker jeg veldig mye på pris, så vist man får en til 14-15 tusen som er likegod som en opp mot 20 tusen så har dette og mye og si.

Ellers ser jeg Sanyo bruker det nyere D7 panelet som er et hakk nyere en det Epson tw1000 stiller mer, om dette betyr noe har jeg ikek funnet så mye info om.

Er kansje ikke så lett og bare spør hva som er best, så derfor jeg vil kansje vite ut ifra erfaringer siden tw1000 har våre lenge på markedet nå og muligt di nyere modellene dunker den ut ?

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Digiboy
    Heisann.

Har lest litt frem og tilbake her nå, og sliter med og velge den rette projektoren som har 1080p

Valget står litt mellom Epson TW1000 , Sanyo LP-Z2000 , BenQ W9000

Er det andre jeg ikke har fått med meg er det bare tipse meg om di.

Ser Epson er vel gasnke lyssterk mot noen av di andre, så dette hjelper vel litt på også.

Ellers tenker jeg veldig mye på pris, så vist man får en til 14-15 tusen som er likegod som en opp mot 20 tusen så har dette og mye og si.

Ellers ser jeg Sanyo bruker det nyere D7 panelet som er et hakk nyere en det Epson tw1000 stiller mer, om dette betyr noe har jeg ikek funnet så mye info om.

Er kansje ikke så lett og bare spør hva som er best, så derfor jeg vil kansje vite ut ifra erfaringer siden tw1000 har våre lenge på markedet nå og muligt di nyere modellene dunker den ut ?
    Det første du må tenke på er hvor du skal bruke den feks er det i ett lyst rom eller totalt mørke og så bør du også finne ut om du vil ha LCD eller DLP så det beste rådet jeg kan gi deg er å selv gå å se på forskjellige projektorer da det jo er dine øyne som avgjør.
    Mvh bigtor

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Det første du må tenke på er hvor du skal bruke den feks er det i ett lyst rom eller totalt mørke og så bør du også finne ut om du vil ha LCD eller DLP så det beste rådet jeg kan gi deg er å selv gå å se på forskjellige projektorer da det jo er dine øyne som avgjør.
    Tenkte og bruke den i et middels mørkt rom, altså med persienner/gardiner dekket så det blir "behageligt" mørkt.

Også muligt jeg lage et kinorom her, der det vil bli temmeligt mørk.

Og så man kan feks ikke si velg Sanyo LP-Z2000, siden denne har det nye Dream 7 panelet, som skal ver bedre en Dream 6 panelet ?

Edit: Glemte også og si at det blir hovedfokus på Xbox360 spilling og avspilling av HD matriell
    Mvh
    Digiboy

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva må man betale i dag for en akseptabel "film-only" 1080p med mulighet for 24/48/72 fps, gitt at man har mulighet til moderat nedblending av rommet?

-k

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte og bruke den i et middels mørkt rom, altså med persienner/gardiner dekket så det blir "behageligt" mørkt.

Også muligt jeg lage et kinorom her, der det vil bli temmeligt mørk.

Og så man kan feks ikke si velg Sanyo LP-Z2000, siden denne har det nye Dream 7 panelet, som skal ver bedre en Dream 6 panelet ?

Edit: Glemte også og si at det blir hovedfokus på Xbox360 spilling og avspilling av HD matriell
    Mvh
    Digiboy
    Skal du bruke den i med noe lys på i rommet ja så bør du gå for en lyssterk projektor men som sagt så ville jeg prøvd å fått sett på de du nevner da de alle er bra på sine områder.
    Mvh bigtor

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Skal du bruke den i med noe lys på i rommet ja så bør du gå for en lyssterk projektor men som sagt så ville jeg prøvd å fått sett på de du nevner da de alle er bra på sine områder.

Ja forstår, er vel litt begrenset hvilkne butikker og har utstillet projektorene vil jeg og tro.

Men til den prisen kan man vel kansje forlange og prøve litt produkter ?

Bor i Stavanger, så kan sjekke opp litt om det er noen som tilbyr testing av di før man kjøper.

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Hva må man betale i dag for en akseptabel "film-only" 1080p med mulighet for 24/48/72 fps, gitt at man har mulighet til moderat nedblending av rommet?

-k
    Her er jo en god kandidat http://www.avshop.no/PartDetail.aspx...01671;c:100099
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja forstår, er vel litt begrenset hvilkne butikker og har utstillet projektorene vil jeg og tro.

Bor i Stavanger, så kan sjekke opp litt om det er noen som tilbyr testing av di før man kjøper.
    Du kan jo prøve å komme i kontakt med noen her på forumet som har de projektorene og som bor i nærheten av deg.
    Mvh bigtor

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Reonans har i alle fall hatt W9000 i taket og jeg har hørt rykter om at de skal få inn en Epson TW2000. Jeg har sett Z2000 og synes ikke sortnivået og kontrasten var god nok til den prisen den ligger på, da tror jeg W9000 er ett bedre kjøp.

Med 6000kr opp til TW2000 håper jeg er verd pris forskjellen :-) For den har vi bestillt usett :-)

Newcomer Whitedmon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Projektor

Har jo vært noen innlegg om dette temaet i de siste ukene. Har selv kommet frem til at TW2000 er det beste produktet etter andres meninger og min egne erfaringer.
    Den er helt opp under JVC og sony sine 50000.-> saker, men er jo halve prisen.
    Skal bestille den selv nå, har solgt min egen i dag.(Håper jeg). (TX300)

Newcomer Whitedmon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjøpt!

TW2000 er herved bestilt på AV-shop!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whitedmon
    TW2000 er herved bestilt på AV-shop!

Hehe det va en kjapp avgjørelse, gratulere da

Blir litt formye for min prisklasse, er ikke 5 stjernes kino jeg skal ha hjemme så regner med det blir en TW1000 på meg

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hmm

Vel.., jeg ville uansett kjøpt Sanyo sin Z2000 med D7 framfor Epson TW-1000 med D6. Har selv Sanyo Z2000 og ble overasket over hvilket sinnsykt skarpt kontrastfullt bilde den ga, ikke minst fargene tok pusten fra meg. Nå har jeg et svart svart dedikert hjemmekinorom da, og man får i tillegg i dag en playstation 3 på kjøpet om du handler før mars. Billigste pris er vel ca 19.000,- blank nå, inkl PS3
    Jeg bor i Larvik om noen skulle være interessert i å se projektoren i aksjon.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •