Prosjektor vs 50" full HD plasma tv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Prosjektor vs 50" full HD plasma tv

Heisann.

Sitter og venter på mitt 50" Plasma tv som aldri kommer, og i det siste har jeg tenkt litt på kansje en prosjektor.

Hvordan er bildekvaliteten på en prosjektor mot en 50" full HD plasma tv.

Ingenting er jo bedre en vist jeg klare og få enda større bildeflate en 50 tommeren som tv´n er.

Hva hadde dere valgt vist du hadde hatt 20.000 til og bruke på enten et tv eller prosjektor.

Edit: Prosjektoren jeg har sett meg ut ville blitt en: EPSON EMP-TW1000 LCD-projektor Full-HD

http://www.avshop.no/PartDetail.aspx...70168;c:100100

Bruken vil være film og xbox 360 spilling, 0 tv titting.

Håper på litt info for en ny person innen lyd og bilde, uten at jeg måtte lese igjennom alle guidene.

Ps: Vet ikke om prosjektor er laget for og kansje stå på lengre en en film om gangen, da jeg komme til og spille xbox 360 i full hd.

Venter spent

Intermediate dansken2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    700
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    min gamle prosjektor . Stod ofte på i mange timer , da fruen ville se sånne tv serier. Så det skal den tåle . Jeg synes prosjektor gjir mere film følese . bildet blir ofte dobbet så stor med pc vs tv . du kan jo kjøpe en billige 32" som en kan se tv på og pj til film tv

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dansken2
    min gamle prosjektor . Stod ofte på i mange timer , da fruen ville se sånne tv serier. Så det skal den tåle . Jeg synes prosjektor gjir mere film følese . bildet blir ofte dobbet så stor med pc vs tv . du kan jo kjøpe en billige 32" som en kan se tv på og pj til film tv
    hva er levetiden på pæra som koste så mye, noen år ?

Jeg komme til og spille mye xbox 360 og se endel serier på den

Newcomer piano sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville ikke vært i tvil et sekund om å gå for projektor framfor plasmaTV til 20.000. Sjekk ut priser på feks AVshop. For 20000 får du en bra projektor, et greit lerret og et ok surroundanlegg. Med 100" bilde er bildet fire ganger så stort som en 50" TV.

Spill i denne størrelsen er rått. Selv har jeg spilt Call of Duty 4 på PS3 og 106" med full surround i opptil fem timer i strekk. Tiden flyr!!! Helt rått.

Pæra varer i praksis rundt 1500 timer før den bør byttes, I mitt tilfelle blir det ca halvannet til to år...

Intermediate dansken2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    700
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    levetid usikkert men min

prosjektor har jeg hat i 3 år . Er oppe i 1899 timer tror det er mellom 2000/3000 timer som er normalt levetid . Noen forhandlere har garenti på pæra .

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ikke skal bruke den til vanlig TV-titting ville jeg helt klart gått for PJ.

Har 50" plasma, men til film kunne jeg glatt ha hatt større bilde, men å se værmelding osv på noe større er ikke aktuelt.

Kommer jo litt an på hvor den skal stå også, og om det skal være helt mørkt i rommet etc...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Hvis du ikke skal bruke den til vanlig TV-titting ville jeg helt klart gått for PJ.

Har 50" plasma, men til film kunne jeg glatt ha hatt større bilde, men å se værmelding osv på noe større er ikke aktuelt.

Kommer jo litt an på hvor den skal stå også, og om det skal være helt mørkt i rommet etc...
    Holder på og finne meg en pakke nå, hva syns dere om dette:

prosjektor: Epson-EMP-TW700

Epson-EMP-TW700 [EMP-TW700] - Kr.9.325,-Kr.8.950,- : hjemmekino spesialisten

Surroundforsterker: Harman/Kardon AVR247

Harman/Kardon AVR247 | Surroundforsterkere | Hjemmekino | Hi-Fi Center Kjeden

Høytalersett: Pure Acoustics

Pure Acoustics hjemmekino høyttalerpakke QX900 - elprice.no

Muligt ikke høytalerene er av beste kvalitet, men di så greie ut til og starte ut med, og jeg liker ikke formye av små satelitthøytalere i front.

Har en aktiv sub fra før jeg kan smelle till

Har noen andre forslager så er det vare og komme med di

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •