Sony VPL-VW40 - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 6 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6
Viser resultater 101 til 105 av 105

Tråd: Sony VPL-VW40

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Burre
    Hvilke andre innstillinger har dere endt opp med?
    meg selv: Kontrast 99, brightness 51, sharpness 12(denne gjorde mye),
    low lamp, auto iris 1, wide color deaktivert, color temp low.
    Constrast 90
    Brightness 50
    Sharpness 5 (jobber fortsatt med denne)
    Low lamp
    Auto Iris 1
    Wide off
    Gråskalakalibrert med utgangspunkt i Low - justerte ikke veldig mye, min var rimelig bra out-of-the-box.

Har noen prøvd medfølgende fargekalibreringsdisk? Kan noen si meg hvordan denne fungerer? må man ha RS-232 kabel tilkoblet? Kan denne erstatte HCFR-kalibrering om man skaffer seg en probe?
    Prøvd tilsvarende program på den forrige projektoren min, det er ikke en kalibreringsdisk, men et program for å lage custom gammakurver. Du må ha en RS232 kabel ja, og jeg vil si det komplementerer HCFR, ikke erstatter. Man bruker programmet typisk til å finjsutere gamme etter at man har kalibrert med HCFR eller tilsvarende. Probe er et must dersom man skal bruke programmet.

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter noen flere timers bruk, legger jeg mer og mer merke til "maurtue-effekt", eller støy, spesielt på hud og middels mørke til mørke graderinger. Dette var overhodet ikke et tema på BenQ8700. Flere som opplever dette? Virker som det er verre jo mer bildet oppskaleres, ser ut som mer støy ved 720p enn 1080p.

Ser også røde artifakter i en viss gråtone, disse kommer ofte som flimrende horisontale striper. andre som opplever dette?

Intermediate Hoffa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter noen flere timers bruk, legger jeg mer og mer merke til "maurtue-effekt", eller støy, spesielt på hud og middels mørke til mørke graderinger. Dette var overhodet ikke et tema på BenQ8700. Flere som opplever dette? Virker som det er verre jo mer bildet oppskaleres, ser ut som mer støy ved 720p enn 1080p.

Ser også røde artifakter i en viss gråtone, disse kommer ofte som flimrende horisontale striper. andre som opplever dette?
    Jeg har også lagt merke til denne "maurtue-effekten" i varierende grad på min VW60.
    Har vel lagt skylden på generell filmgrain og/eller lerretsstruktur som skaper en viss sparkling effekt. Kan ikke si om det er forskell ved oppskalering av SD materiale eller BD (1080p/24).
    Sikkert noen som har mer peiling enn meg her inne....

De røde artifaktene du nevner har jeg ikke lagt merke til på VW60.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Tipper det du ser i stor grad er mpeg-artifakter, prøv å justere litt på gammaen så er det mulig du kommer disse til livs... Det kan også være et poeng å bruke DVE for å justere brightness og kontrast til riktige nivåer... Når det gjelder striper kan det tyde på dårlig connection mot HDMI. Test en annen kabel og se om problemet vedvarer, og prøv også å droppe eventuell receiver eller switch mellom avspiller og projektor for å forsikre deg om at ikke problemet produseres av disse.

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Tipper det du ser i stor grad er mpeg-artifakter, prøv å justere litt på gammaen så er det mulig du kommer disse til livs... Det kan også være et poeng å bruke DVE for å justere brightness og kontrast til riktige nivåer... Når det gjelder striper kan det tyde på dårlig connection mot HDMI. Test en annen kabel og se om problemet vedvarer, og prøv også å droppe eventuell receiver eller switch mellom avspiller og projektor for å forsikre deg om at ikke problemet produseres av disse.
    Takk for tips. Skal pøve gammajustering, men om det er mpegartifakter, kommer de vel da fra kilden? ser for meg at kanskje gammajustering blir litt å kamuflere problemet fremfor å ta det ved roten... Men det kan tenkes at begge problemer har samme årsak, nemlig 10 meter HDMI som også går via et DVI-HDMI adapter i kontakten på HTPCen.. (kobler ikke gjennom receiver).

Egentlig litt merkelig at flere har forstyrrelser over HDMI, men med forgjengerne D-sub(VGA) og DVI hørte man sjelden om problemer..

Side 6 av 6 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •