Full HD projektor med imponerende sortnivå?(anbefale)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 114
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Full HD projektor med imponerende sortnivå?(anbefale)

Noen som kan anbefale full HD med veldig godt sortnivå?

Har sett en del med min TX-300 og er ikke så veldig fornøyd med sortnivået. PS3 kan gjøre sortnivået bedre, men er fortsatt ikke fornøyd.
    Min neste projektor skal være 1080 og har nå begynt å se meg litt rundt. Men har ikke helt klart å finne noen som tilfredstiller meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Benq w10000

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...og som alltid det store spørsmålet i slike tråder: Hva er din økonomiske smerteterskel for denne investeringen?

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VW60? (importert fra Japan)

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her må du nok, som andre har sagt, komme med et budsjett. I tillegg finnes det flere ting å ta hensyn til, som f.eks. brukervennlighet og installasjonsmetode.

F.eks. vil jeg tro denne leverer imponerende sortnivå: http://www.avshop.no/PartDetail.aspx...01821;c:100098

Allikevel er det vel de færreste av oss som har råd eller plass til å installere en sånn.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel kanskje litt for mye å velge mellom dersom jeg ikke velger pris.

35.000,- holder nok. Skal også kunne gi 92" på 3.60m.
    Bør være brukervennlig!
    Gidder ikke fikling og styring og flere timer før jeg kan se film. Er ikke flink å kalibrere, så behøver ikke sitte flere timer å justere.

Bør også ha lensshift, så jeg kan justere horisontalt og vertikalt. Klarer ikke få PJ helt der lerrete er.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    W10000 fungerer ikke (for lang kastelengde og mangler horizontal shift)

VW60 fungerer heller ikke (for lang kastelengde, helt i grenseland, og dårlig horizontal shift)

Personelig liker ikke jeg LCD, men jeg vil likevel anbefale Epson TW2000. Bra zoomområde, bra shift, 1600(!) ansilumen og flott kontrast. Personelig synes jeg dette er en knallbra projector.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    www.projectioncentral.com
    Hvorfor har du så enormt behov for lenshift da?

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du strekker budsjettet ditt med noen få tusenlapper, og tar deg bryet med å kjøpe utenlands, er du faktisk innen rekkevidde av det ultimate sortnivå fra en digital projektor: JVC DLA HD1. Pricejapan.com, som mange her på forumet (inkl meg selv) har kjøpt VW60 fra, har hatt denne inne til under ditt budsjett. Ser ikke ut til at de har den inne nå. Mail dem, eller google for beste pris.

Skal du kjøpe i Norge, er nok TW2000 kanskje mest for pengene akkurat nå, selv om VW60 er hakket bedre. Dr. Gorm har skamrost begge i HK, og da kan det ikke bli feil uansett hva du velger ;-) Du får begge disse fra fra Pricejapan billigere enn det du betaler for TW2000 i Norge, og da er nok VW60 verdt den ekstra prisen hvis den passer for deg.

Jeg bruker selv et 92"-lerret ca 3m fra min VW60, og da har jeg zoomet over 80% opp. 3,6m er derfor ikke bare uproblematisk, men faktisk mer optimalt. Den er fleksibel mht vertikal plassering 50% opp og ca 27%ned, men hvis du ikke kan plassere den tilnærmet sentrert horisontalt, er den uegnet for deg. 5,7% hver vei er maks, og det er under 10 cm på den aktuelle avstanden.

Da er det bare èn ting å si: ikke sitt der å tenk i all evighet mens antall dager med kinomørket blir færre og færre. Du har nok penger og info, og bare 2 (muligens 3 alternativer). Løp og kjøp! Kjør film! Nyt det ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, fungerer Sonyen på den lengden er det jo veldig bra om du kan leve med shiften. Dette er jo en kjempeprojector, og hakket hvassere enn LCD`en jeg anbefalte.

JVC`ene er fine og flotte om du har fullstendig lyskontroll og kølsvarte vegger. Men de har mange nykker, så om du ikke vil gamble ville jeg styrt langt unna.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis penger spiller noen rolle, så er det eneste fonuftige valget W10000.
    Er vel ingen av nevnte projektorer over som er bedre enn W10000 (muligens JVC-HD1, når det gjelder sortnivå), men de fleste koster atskillig mer...

Så sats enten på mindre lerret eller slå ned veggen

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    www.projectioncentral.com
    Hvorfor har du så enormt behov for lenshift da?
    Fordi jeg må ha en mulighet til å justere når jeg har hengt opp PJ. Jeg har plassert PJ 4 ganger. Alle gangene har jeg forsøk å sette PJ akkurat i posisjon, men fikser det ikke. Godt at jeg har lenshift.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har W10000 selv og kan skrive under på at det er en knallbra projector som, om du ikke ser regnbuer, knuser det meste.

Om du er gæren nok, kan den moddes til å gi økt zoom område, noe det står forklart hvordan gjøres på avsforum. Jeg ville imidlertid aldri gjort det selv om jeg hører resultatene virker å være bra.

Horizontal lens shift har den heller ikke, og jeg ser utfordringen med å henge den i senter. Selv bomma jeg med hele 7 centi første gangen (ikke spør..)
    Laservater løser mye her. Shiften til Sonyen er vel også nok i ditt tilfelle..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jodan
    Hvis du strekker budsjettet ditt med noen få tusenlapper, og tar deg bryet med å kjøpe utenlands, er du faktisk innen rekkevidde av det ultimate sortnivå fra en digital projektor: JVC DLA HD1. Pricejapan.com, som mange her på forumet (inkl meg selv) har kjøpt VW60 fra, har hatt denne inne til under ditt budsjett. Ser ikke ut til at de har den inne nå. Mail dem, eller google for beste pris.

Skal du kjøpe i Norge, er nok TW2000 kanskje mest for pengene akkurat nå, selv om VW60 er hakket bedre. Dr. Gorm har skamrost begge i HK, og da kan det ikke bli feil uansett hva du velger ;-) Du får begge disse fra fra Pricejapan billigere enn det du betaler for TW2000 i Norge, og da er nok VW60 verdt den ekstra prisen hvis den passer for deg.

Jeg bruker selv et 92"-lerret ca 3m fra min VW60, og da har jeg zoomet over 80% opp. 3,6m er derfor ikke bare uproblematisk, men faktisk mer optimalt. Den er fleksibel mht vertikal plassering 50% opp og ca 27%ned, men hvis du ikke kan plassere den tilnærmet sentrert horisontalt, er den uegnet for deg. 5,7% hver vei er maks, og det er under 10 cm på den aktuelle avstanden.

Da er det bare èn ting å si: ikke sitt der å tenk i all evighet mens antall dager med kinomørket blir færre og færre. Du har nok penger og info, og bare 2 (muligens 3 alternativer). Løp og kjøp! Kjør film! Nyt det ;-)
    Du snakker altså mest om VW60? Koster denne bare 20.000,- fra pricejapan.com? og 15.000,- mer her på berget?
    Horisontal er ikke noe problem. Der skal jeg kunne få den godt sentrert. Er vertikalt som er problemet. 10 cm bør uansett holde.

Du nevnte at 3,6 er optimalt, mens en annen nevner at det er helt i grenseland.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugen
    Du snakker altså mest om VW60? Koster denne bare 20.000,- fra pricejapan.com? og 15.000,- mer her på berget?
    Horisontal er ikke noe problem. Der skal jeg kunne få den godt sentrert. Er vertikalt som er problemet. 10 cm bør uansett holde.

Jeg sa grenseland, men jeg tok tydeligvis feil.

Er vertikalt shift problemet, så kan det hende W10000 har for lite for deg. De fleste projectorer har bra eller i det minste ok vertikal shift. Sonyen og Epsonen kan du være trygge på.

BenQ`en blir gambling både når det gjelder kastelengde og shift.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ballis
    Jeg sa grenseland, men jeg tok tydeligvis feil.

Er vertikalt shift problemet, så har du ikke noe problem. De fleste projectorer har bra eller i det minste ok vertikal shift, så med mindre du har det høyt under taket bør dette være ok.
    Denne JVC DLA HD1, virker som det er få som har den, kontra VW60. Sistnevnte er ikke så mye dyrere enn JVC'en. Dere mener JVC DLA HD1 er bedre enn VW60?

For min del er det et mareritt å henge i taket. Har gjort dette 2 ganger, med 3 forsjellige takfester. Fikser det ikke. Skal bare litt bulder til før feste tilter. Jeg har gitt opp takfeste(med mindre noen kan henge opp for meg), så jeg sliter litt for tiden med å plassere ny PJ.
    Hylla min nåværende henger på, er bare 31,5 dyp, så må skjøte på noen cm. Madammen liker det nok neppe, og hvertfall ikke noe som skal henge i taket.

Men én av delene er det nesten nødt til å bli.

Intermediate Hoffa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hør på Jodan. Jeg har VW60 3,15 meter fra 92"-lerret og har "mye" å gå på.
    Klarer ved max zoom 100" på den avstanden.

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    20kkr + mva, og jeg anbefaler enten den (til den prisen), eller DLA HD1 hvis du kan få den for under 40kkr (og selvsagt er villig til å betale 15kkr mer for det lille ekstra). Les mer her: http://avforum.no/forum/produkt-pris...w60-japan.html

Da har du altså 3 valg ;-)

Kjenner ikke grunnlaget for denne påstanden, men ifølge kalkulatoren på :

Projection Calculator - Throw Distance and Screen Size

gir 3,6m en zoomfaktor på 1,34, hvilket er mer optimalt enn min på 1,62. Merk at du er i "grønnsonen" uansett om du bruker et lerret med lav eller moderat gain (0,8-1,0).

Edit: korrigert tall zoomfaktor

Intermediate Hoffa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne JVC DLA HD1, virker som det er få som har den, kontra VW60. Sistnevnte er ikke så mye dyrere enn JVC'en. Dere mener JVC DLA HD1 er bedre enn VW60?

For min del er det et mareritt å henge i taket. Har gjort dette 2 ganger, med 3 forsjellige takfester. Fikser det ikke. Skal bare litt bulder til før feste tilter. Jeg har gitt opp takfeste(med mindre noen kan henge opp for meg), så jeg sliter litt for tiden med å plassere ny PJ.
    Hylla min nåværende henger på, er bare 31,5 dyp, så må skjøte på noen cm. Madammen liker det nok neppe, og hvertfall ikke noe som skal henge i taket.

Men én av delene er det nesten nødt til å bli.
    Har du prøvd CHIEF takfeste? Da sitter innstillingene som støpt.
    Har sett HD1 en gang, med lyse vegger og tak..ikke imponerende akkurat.
    Med HD1 tror jeg du må ha full lyskontroll tror jeg.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du kikket på Epson TW-1000? Den går meget billig nå. Bruk heller pengene på noe annet fornuftig enn den lille forskjellen du får på de dyrere projektorne her. Forskjellen har du glemt etter et par filmer )

Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •