Full HD projektor med imponerende sortnivå?(anbefale) - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 6 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6
Viser resultater 101 til 114 av 114
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Spectre
    Funker det også ja, for min del så bor jeg i leilighet og har ikke all verdens plass til å bearbeide og male ting på så da slenger jeg på noen kroner og får noe som er mer ferdig.
    Har du ikke plass til å male og pusse er det like greit med de ekstra kronene for arbeidet

Er ikke helt med her.

Du bruker slike som ekspanderer?
    Clas Ohlson Internettbutikk
    Disse har jo 'vanlige' skruer med metallgjenger og kan vel byttes ut med andre skruer av den lengden en ønsker.
    Dette var siste løsning. Måtte opp i størrelse(diameter) for å finne riktig lengde. Problemet med den største var at skruen jeg måtte ha ble for tykk for å skru gjennom knekten. Begynte å borre, det begynte å sprekke.

Derfor kan jeg ende opp med en større knekt, som er tykkere, men som ikke er bredere. Det resulterer i at jeg ikke kan bruke den tykke ekspanderen.
    Jeg må i såfall på leting, eventuelt lage, etter ny knekt også.

En siste ting. Gipsekspanderen som nå sitter i veggen, får jeg ikke ut. Den må være der. Så kan ikke endre størrelse, kom jeg på nå.

Eller bruker du disse?
    Clas Ohlson Internettbutikk
    Disse fungerer overhodet ikke til å henge hyller med! Been there, done that. Stoler ikke på denne typen.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ballis
    ikke for de fleste, men for haugen som ikke greier å få projektoren til å henge stille er det vel av betydning.
    Har man slike problemer, har vel dette helst sammenheng med et dårlig takfeste eller et "dårlig" (les:gips)-tak?
    Da kan jeg jo komme med et forslag, som i alle fall fungerer helt greit for min 10,5kg´s(!) PJ! Som altså henger i takgipsen.
    Jeg skar til en 18mm finérplate på 25x35cm, som deretter ble festet i taket med 4 stk "mollyplugger". Og som dermed gir en god fordeling av vekten. Deretter var det bare å skru (mitt dårlige) projektorfeste i finérplaten, og som siden har fremstått som fjellstøtt!

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haugen: bilder rundt baut asap, no problemo! Har måttet prioritere familiære ting siste døgn. Prisen for å få ha "den digre greia" på veggen må betales i daglige avdrag av forsakelse vettu, og kveldens avdrag er "romantisk komedie" i HD. Men det finnes vel verre straff en det ;-)

Når det gjelder gipsanker til hylla, bruker jeg 4 stk (2 pr stige) type 6 E fra Clas O. Har du vanlige veggplater av gips, holder dette helt greit.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er spent på hvordan knektene dine ser ut, for mine er så dype at det gir problemer. Skulle jeg hatt større(noe jeg var inne på) ble de dypere og hadde da ingen mulighet til å feste seg i ankeret. Selv ikke etter den var sammentrukket.

Har vært inne på å feste i taket flere ganger, men tror ikke det vil bli fint her i leiligheten, og dessverre(joda, for meg også) betyr det en hel del.

Kanskje jeg slipper å bytte ut platen som er 33cm dyp. Kanskje jeg bare behøver nye knekter.

Er det absolutt minstemål at dybden på hylla må være 42,5cm som din er? Er føttene i front helt i kant på hylla?

Hvor tung er egentlig VW60? Ser 17,5kg, men er dette med eske og alt mikkmakk?

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kommer bilder. Håper de kan være til hjelp. Som du ser, kan hylla gjøres noen få cm mindre både i bredde og lengde.

Ifølge brukermanualen, veier VW60 ca 11kg.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jodan
    Her kommer bilder. Håper de kan være til hjelp. Som du ser, kan hylla gjøres noen få cm mindre både i bredde og lengde.

Ifølge brukermanualen, veier VW60 ca 11kg.
    Takker!

Bilde var til hjelp! Ser ut til å bli vanskelig å forlenge min hylle, så spørs om jeg må vente. Eller skal egentlig ikke være noe problem å forlenge hylla. Det som blir vanskelig er å øke bæreenven til knekten. Forsøkte med 6kg ekstra(som jeg må regne med) og jeg tør ikke la den tyngden være lenge på hylla.

Hvor har du forresten kjøpt hylla?

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugen
    Hvor har du forresten kjøpt hylla?
    Kjøpte eikeplate, knekter og stiger på Clas Ohlson. Sagde til plata, og brukte lange treskruer for å feste den til knektene. Det burde derfor være enkelt for deg å lage en ny hvis den du har blir for kort. Som du ser sagde jeg stigene ned til ca 20cm. Mest av estetiske hensyn. Man skulle kanskje tro at vektarmen blir i lengste laget på så korte stiger, men dette går altså helt fint så lenge veggplatene holder vanlig standard, og du bruker minst str 6 i gipsankere.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På tide å døpe om denne tråden til projektorhyllebygge tips :-)

Neida kjekt at dere deler erfaringer!!!

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    På tide å døpe om denne tråden til projektorhyllebygge tips :-)

Neida kjekt at dere deler erfaringer!!!
    He he... Litt OT, men kanskje ikke helt. Her er jo faktisk hylla en viktig forutsetning for å finne den rette "Full HD-projektor med imponerende sortnivå" ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen hylle intet bilde....

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Ingen hylle intet bilde....
    Vel, du har jo takfeste

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugen
    Jeg har ei hylle som er 33cm dyp, og du mener det bør holde?
    Pleksiglassplate? Hvordan festet du den?
    Her er bilde av min gamle hylle med pleksiglass nødløsning:
    -pleksi2-jpg

Her er ny hylle med Epson TW2000:
    -ny_proj_hylle-jpg
    Bøk hylleplate i 40x90cm og hylleknekter i stål fra Clas Ohlson. Jeg skrudde og limte fast knektene på oversiden av plata slik at de nesten ikke synes når en sitter i sofaen (ser mest bare undersiden av hylla) og at knektene ikke kommer for nærme og forstyrrer et bilde som henger under hylla (midlertidig fjernet pga monteringen).

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plexiglass hadde fungert, men glasset må stikk 10cm ut og da spørs det bøyer seg pga tyngden til pj. Hva mener dere?
    Blir nok VW60, og ikke Epson som jeg først snuste på.

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VW60 er jo en del tyngre og da må du nok bruke ganske mye tykkere plate enn det jeg brukte for at det skal gå hos deg. Du kan evt bruke en aluminiumsplate på noen mm også (lakkere den hvit).

Side 6 av 6 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •