Full HD projektor med imponerende sortnivå?(anbefale) - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 114
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Dette som du sier om skarphet og er jo også noe jeg er sterkt uenig i.
    Dette er du ikke uenig i kammerat.?! Dette kan du umulig være uenig i?!?

Ja dette kommer jeg med for nettopp å vise de som spør her inne at det er forskjeller på hvordan man oppfatter bilde og at det derfor er det beste for den enkelte å selv gå å se hva de synes om de projektorene som de går og vurderer å kjøpe.
    Har man muligheten, er jeg 100% enig med deg i det. Og det er vel også det beste rådet som er blitt gitt i denne tråden.

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ballis
    Dette er du ikke uenig i kammerat.?! Dette kan du umulig være uenig i?!?
    Jo det er jeg faktisk for jeg oppfatter bilde som skarpt.
    Mvh bigtor

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VW60 er langt skarpere enn HD1, faktisk så skarp at det for min del ble litt forstyrrende. Og VW60 er sikkert ikke den skarpeste heller?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    VW60 er langt skarpere enn HD1, faktisk så skarp at det for min del ble litt forstyrrende. Og VW60 er sikkert ikke den skarpeste heller?
    Alle 1 chipperne er enda skarpere.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje det er derfor jeg ikke legger så godt merke til dette lengre. Plata jeg bruker er ikke spesielt ille vedrørende vignetering (lyse eller mørke hjørner på fotospråket ), men nå er problemet stort sett ikke-eksisterende.
    Neida, det er ikke et stort problem for de fleste. Jeg har bestemt meg for å ikke bry meg så mye om det siden jeg har bestemt meg for å vente litt med å oppgradere projektor....

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Oversatureringen blir du ikke kvitt før det finnes en ekstern prosessor tilgjengelig, som fikser individuell saturering for primær- og sekundærfarger. Jeg testet senking av Color i HD100, men den viste seg å ikke være lineær i responsen. I enkelte områder av "gråskalaen" senkes fargene mer enn andre, og det blir værre å se på en oversaturering for meg.
    Ok, jeg finner ingen grunn til å tvile på det.
    Men "i det daglige", vil vel de færreste dvele ved en slik ulempe? Er man derimot ytterst kritisk til slike detaljer, så vil man antakelig "irriteres"?
    Jeg vil (må!) nok leve med slike ulemper en stund, all den tid og stund som at jeg opplever bildet som alldeles strålende!
    I alle fall som (fornøyd) amatør, i denne sammenheng.

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du da glemt å stille linsen på HD1;-)
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du da glemt å stille linsen på HD1;-)
    Er det en som IKKE har glemt det, så må det definitivt være akto!

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Ok, jeg finner ingen grunn til å tvile på det.
    Men "i det daglige", vil vel de færreste dvele ved en slik ulempe? Er man ytterst kritisk til slike detaljer, så vil man antakelig "irriteres"?
    Jeg vil (må!) nok leve med slike ulemper en stund, all den tid og stund som at jeg opplever bildet som alldeles strålende!
    Ikke misforstå meg, jeg syns HD1 er en fantastisk projektor. Det er bare det at projektorer i denne prisklassen bør være helt uten "lyter". Og for å være ærlig, så irriterer det meg at JVC ikke rettet denne feilen i HD100. ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Ditto.

Newcomer Ammatør sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hd Pj

Sitat Opprinnelig postet av Ammatør
    Hei er der noen her inne som kan dele sine erfaringer med Sanyo PLV Z 2000 som prosjektor ?? Hvor ligger denne an i forhold til de nevnte PJ som er litt dyrere ?
    Ingen som har noen erfaringer med denne ?? Er den i en lavere liga eller noe ??

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Ikke misforstå meg, jeg syns HD1 er en fantastisk projektor. Det er bare det at projektorer i denne prisklassen bør være helt uten "lyter". Og for å være ærlig, så irriterer det meg at JVC ikke rettet denne feilen i HD100. ;-)
    Godt å høre! Da blir nok min HD1 hengende en god stund til, ikke minst av egen overbevisning. Samtidig kan jeg godt forstå at eksalterte "billedfreaker" (sagt i beste mening!), etterlyser slike mangler! :-D
    Inntil den dag vi måtte oppleve den "perfekte" PJ. ;-)

Edit: Stavefeil.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ditto.
    WOW!
    Den varmet, tro meg!
    Btw: Hvor bliver det av besøket? I´m still here..

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugen
    Ser at VW60 er 47cm i dybde. Da bør framre føtter være hvert fall 10cm fra front. Da må jeg også bygge på hylla som er 33cm dyp.

Sonyen frister veldig, ingen tvil om det. Mye pga SXRD-teknologien og all rosen den har fått.
    Jeg ser det blir vanskelig for meg å gå for en PJ bare pga størrelsen, for det er stort sett det virkeligheten blir hvis jeg velger TW2000 foran VW60.
    Holdt nesten på å skrive noe om akkurat det i mitt siste innlegg, men droppet det etter å ha sjekket at du hadde takoppheng. Føttene på VW60 er trukket ganske langt inn under chassiset, og man kan derfor lage en hylle som er endel mindre enn man kunne tro etter å ha lest spekken. Det er to justerbare føtter foran, og en buet kant bak. Den er derfor grei å justere hvis hyllen ikke blir 100% i vater. Jeg endte opp med en hjemmelaget av typen Clas Ohlsom eikeplate, med hylleknekter. Den er mer stabil, og slår seg ikke så lett som en vanlig hobbyplate.

Poster ekstakte mål så snart jeg kommer hjem og får målt :-)

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har noen erfaringer med denne ?? Er den i en lavere liga eller noe ??
    Gorm har testet PLV-Z2000 i siste hjemmekino. Jeg publiserer min dybdetest for AVforum innen et par uker.

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jodan
    Poster ekstakte mål så snart jeg kommer hjem og får målt :-)
    30x38cm (b/l) på ca 38 cm lange knekter. Plate skjøvet ut ca 4,5cm på knektene for å gi en liten glippe mellom bakant og vegg for bedret ventilasjon. Dvs at fremkant hylle er ca 42,5cm fra veggen. Bakkant av pj står da nesten helt mot veggen, og fremre del inkl linse stikker ca 5cm ut foran fremkant av hylle.

Ganske primitvt opplegg, men fordelene er at jeg enkelt kan ta ned hylle/pj av "estetiske" hensyn, f.eks når min kjære skal ha jentekveld. Men hittil har den stått mye oppe for tilvenningens skyld. Og det virker åpenbart, for jeg har ikke hørt noen klager på størrelsen på flere uker nå ;-) :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jodan
    30x38cm (b/l) på ca 38 cm lange knekter. Plate skjøvet ut ca 4,5cm på knektene for å gi en liten glippe mellom bakant og vegg for bedret ventilasjon. Dvs at fremkant hylle er ca 42,5cm fra veggen. Bakkant av pj står da nesten helt mot veggen, og fremre del inkl linse stikker ca 5cm ut foran fremkant av hylle.

Ganske primitvt opplegg, men fordelene er at jeg enkelt kan ta ned hylle/pj av "estetiske" hensyn, f.eks når min kjære skal ha jentekveld. Men hittil har den stått mye oppe for tilvenningens skyld. Og det virker åpenbart, for jeg har ikke hørt noen klager på størrelsen på flere uker nå ;-) :-)
    Altså, dybden er 38? Da er den 5cm dypere enn min. Da må jeg ikke bare ha ny hylle, men nye knekter da knektene mine bare er 28, og vil nok ikke holde 17kg bildeframviser.

Det vil nok heller ikke bli godtatt av madammen. Et stykke arbeid med platen.

Du har ikke bilde av hylle, som jeg kan gløtte litt på? Gjerne ta med alt rundt også, så jeg ser hvordan det kan bli Selvsagt hvis det er greit (=

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå funnet noe som kan brukes som dypere hylle.
    Denne fra IKEA:
    IKEA | Bokhyller | BESTÃ…/INREDA system | BESTÃ… | Hylle/ overhylle
    Den er del av et seksjonssystem (Bestå). Jeg har kjøpt denne i bøk (siden jeg har noen andre Ikeahyller i stua med samme farge). Det jeg tenkte å gjøre er å kun bruke topp eller bunnplata som har målene 60x40x3cm (BxDxH).
    Plata er helt slett på den ene siden, den andre siden har hull pga sidevegger osv. Hylla vil stå ganske høyt oppe på veggen og noen små hull på oversiden vil ikke synes. Den finnes i brunsort, hvit og bøk.

Har ikke bestemt meg helt hvordan jeg skal få hylla opp på veggen, men slike er en mulighet (kan males/beises):
    Biltema Norge

EDIT:
    Ikea hyllen er ikke massiv, men hul inni. Det er dessverre veldig dårlig hold i den - skruer sitter ikke veldig godt, en bør ta hensyn til det ved valg av oppheng/braketter...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spectre
    Jeg har nå funnet noe som kan brukes som dypere hylle.
    Denne fra IKEA:
    IKEA | Bokhyller | BESTÃ…/INREDA system | BESTÃ… | Hylle/ overhylle
    Den er del av et seksjonssystem (Bestå). Jeg har kjøpt denne i bøk (siden jeg har noen andre Ikeahyller i stua med samme farge). Det jeg tenkte å gjøre er å kun bruke topp eller bunnplata som har målene 60x40x3cm (BxDxH).
    Plata er helt slett på den ene siden, den andre siden har hull pga sidevegger osv. Hylla vil stå ganske høyt oppe på veggen og noen små hull på oversiden vil ikke synes. Den finnes i brunsort, hvit og bøk.

Har ikke bestemt meg helt hvordan jeg skal få hylla opp på veggen, men slike er en mulighet (kan males/beises):
    Biltema Norge
    Da kjøper jeg heller 45cm dyp hylle på biltema. Jobber til den blir fin. Men sliter litt med at jeg ikke bor alene. Da er det ikke like lett å få innpass. Tenker både på hylle og større pj.

Men, jeg får et annet problem. Jeg har gips og eneste gipsplugg som holder tungt er gipsanker. Gipsankeret er ikke særlig stor i omkrets og problemet blir da å finne lang nok skrue som klarer å gripe om gipspluggen. Finnes nemlig ikke tynne og lange skruer.

Jeg lette over alt i Tromsø, og ingen hadde. Noen andre tips?

Men tilbake til å henge opp i tak. Jeg ble anbefalt et feste, men dette feste klarte ikke å låse, uansett **** hvor jeg skrudde. Hvor er problemet mitt? Er det takfestet?

Og når det gjelder hull i taket, kan sparkle og pusse, men da vises det. Og er da nødt å male hele taket ved et evt. salg.

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugen
    Da kjøper jeg heller 45cm dyp hylle på biltema. Jobber til den blir fin. Men sliter litt med at jeg ikke bor alene. Da er det ikke like lett å få innpass. Tenker både på hylle og større pj.
    Funker det også ja, for min del så bor jeg i leilighet og har ikke all verdens plass til å bearbeide og male ting på så da slenger jeg på noen kroner og får noe som er mer ferdig.

Men, jeg får et annet problem. Jeg har gips og eneste gipsplugg som holder tungt er gipsanker. Gipsankeret er ikke særlig stor i omkrets og problemet blir da å finne lang nok skrue som klarer å gripe om gipspluggen. Finnes nemlig ikke tynne og lange skruer.

Jeg lette over alt i Tromsø, og ingen hadde. Noen andre tips?
    Er ikke helt med her.

Du bruker slike som ekspanderer?
    Clas Ohlson Internettbutikk
    Disse har jo 'vanlige' skruer med metallgjenger og kan vel byttes ut med andre skruer av den lengden en ønsker.

Eller bruker du disse?
    Clas Ohlson Internettbutikk

Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •