Full HD projektor med imponerende sortnivå?(anbefale) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 114
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Haugen
    Denne JVC DLA HD1, virker som det er få som har den, kontra VW60. Sistnevnte er ikke så mye dyrere enn JVC'en. Dere mener JVC DLA HD1 er bedre enn VW60?

For min del er det et mareritt å henge i taket. Har gjort dette 2 ganger, med 3 forsjellige takfester. Fikser det ikke. Skal bare litt bulder til før feste tilter. Jeg har gitt opp takfeste(med mindre noen kan henge opp for meg), så jeg sliter litt for tiden med å plassere ny PJ.
    Hylla min nåværende henger på, er bare 31,5 dyp, så må skjøte på noen cm. Madammen liker det nok neppe, og hvertfall ikke noe som skal henge i taket.

Men én av delene er det nesten nødt til å bli.
    Bruker du hylle vil W10000 fungere i forhold til shift, men kansje ikke kastelengde. 1 chip DLP er i mine øyne mye bedre enn 3 chip løsningene, men dette er jo en preferanse sak.

JVC HD1 er ikke bedre enn VW60. Den har ett formidabelt sortnivå men krever total lyskontroll. Om dama synes det er ok at du maler veggene dine matt sorte, vil denne være bra men den har for mange nykker til at jeg ville vurdert den. Den er heller ikke spesielt fargeuniform. Optikken er heller ikke mye å skryte av, så jeg ville styrt unna, spesielt om pris/ytelse faktoren er tilstede. I tillegg er jo shiften på HD1 manuell og ikke motorisert, så om du takmonterer den og den buldrer seg ut av posisjon , så må du jo uansett opp av sofan og justere.

Av 3 chip løsninger til fornuftig pris, ville jeg heller ha gått for Sony eller Epson.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JVC HD1 er ikke bedre enn VW60. Den har ett formidabelt sortnivå men krever total lyskontroll. Om dama synes det er ok at du maler veggene dine matt sorte, vil denne være bra men den har for mange nykker til at jeg ville vurdert den. Den er heller ikke spesielt fargeuniform. Optikken er heller ikke mye å skryte av, så jeg ville styrt unna, spesielt om pris/ytelse faktoren er tilstede. I tillegg er jo shiften på HD1 manuell og ikke motorisert, så om du takmonterer den og den buldrer seg ut av posisjon , så må du jo uansett opp av sofan og justere.
    Jeg tror det kan være greit å spesifisere litt mer her. Det er godt mulig HD1 ikke totaltsett er bedre enn VW60, men på noen punkter, deriblant bildedynamikk, er den utvilsomt bedre.
    Argumentet om motorisert linseforskyvning er ikke særlig godt, da

Av 3 chip løsninger til fornuftig pris, ville jeg heller ha gått for Sony eller Epson.
    Både VW60 og TW2000 er utvilsomt gode projektorer, og kan trygt anbefales.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Argumentet om motorisert linseforskyvning er ikke særlig godt, da
    ikke for de fleste, men for haugen som ikke greier å få projektoren til å henge stille er det vel av betydning.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ballis
    Bruker du hylle vil W10000 fungere i forhold til shift, men kansje ikke kastelengde. 1 chip DLP er i mine øyne mye bedre enn 3 chip løsningene, men dette er jo en preferanse sak.

Kastelengden var i grenseland. Spørs om jeg får 92" på 3,6.
    VW frister, uten tvil, men den er i største laget. Men skulle vel klare å finne en som kan henge pj'en opp for meg. Kanskje jeg lærer noe.

Hvordan er TW2000, kontra VW60 og W10000?
    TW2000 har i hvertfall utmerket kastelengde til mitt bruk.
    Hvordan er stortnivået? Lyskontroll?

Newcomer Whitedmon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppgradere fra TX300

Har selv TX300 og skal opp på 1080.

Har selv funnet ut at Epson sin TW2000 er beste valget i forhold til pris og ytelse.
    Har også kikket på Panasonic sin nye PTAE2000, som en kamerat har, men den kommer ikke opp til sort nivået på Epsonen.

Bare tull å bruke 50.000.- nå etter min mening, om du ikke bader i cash da?.

Du finner garantert feil og mangler der også.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kastelengden var i grenseland. Spørs om jeg får 92" på 3,6.
    VW frister, uten tvil, men den er i største laget. Men skulle vel klare å finne en som kan henge pj'en opp for meg. Kanskje jeg lærer noe.

Hvordan er TW2000, kontra VW60 og W10000?
    TW2000 har i hvertfall utmerket kastelengde til mitt bruk.
    Hvordan er stortnivået? Lyskontroll?
    TW2000 greier seg bra opp mot de modellene du nevner, har bra sortnivå og stiller vel lavest krav til lyskontroll av alle sammen.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har w10000 på 92" lerret med avstand 3,6m. Så jeg VET det går!
    Lensshift er begrenset til innenfor lerretets høyde, så det betyr å slippe den noe ned fra taket. Med takhøyde på 240cm havnet den 48cm ned fra
    taket hos meg, målt i senter på linsen. Henger den høyere opp, må lerretet høyere, noe som medfører kink i nakken!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå heller jeg mot TW2000! Så det er prisen på pricejapan.com + moms og frakt som gjelder?
    Da havner jeg på ca.20.000,- Ser det riktig ut?

Ser at størrelsen er oppgitt til 406 x 310 x 124 mm. Betyr det at dybden bare er 31cm?
    Står nemlig 310 x 406 x 124 mm et annet sted. Og da skulle det bety at dybden er 40,6 cm.
    Og dybden er altså fra linsa og bak til inn- og utgangene, sant?

Hvordan er hønsenettingen på TW2000 kontra TX-300.

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at størrelsen er oppgitt til 406 x 310 x 124 mm. Betyr det at dybden bare er 31cm?
    Står nemlig 310 x 406 x 124 mm et annet sted. Og da skulle det bety at dybden er 40,6 cm.
    Den er 406 bred, 310 dyp og 124 høy, MEN det er uten linsa som stikker ut. Du må derfor legge på 4-5 cm til. Hvis du skal ha den på hylle på bakvegg (slik som jeg har) så må en ha 4cm ekstra bak for å få plass til strømkabel og hdmi kabel. Dvs hos meg så er avstanden fra vegg til tuppen av linsa ca 40cm.

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VW frister, uten tvil, men den er i største laget.
    Fikk nok høre den i heimen ja... Men husk at det ikke er størrelsen det kommer an på, og at damene fort lærer seg å like det de får ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ingen synelig hønsenetting på TW2000 med mindre du står altfor nærme lerrettet. I sitt segment må jeg forsåvidt si at jeg synes TX-300 også imponerte meg da den kom men dette er uansett som natt og dag.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spectre
    Den er 406 bred, 310 dyp og 124 høy, MEN det er uten linsa som stikker ut. Du må derfor legge på 4-5 cm til. Hvis du skal ha den på hylle på bakvegg (slik som jeg har) så må en ha 4cm ekstra bak for å få plass til strømkabel og hdmi kabel. Dvs hos meg så er avstanden fra vegg til tuppen av linsa ca 40cm.
    Deler av TX-300 stikker ut fra hylla. Du kan se på bilde på minhjemmekino.

Så lenge foten til TW2000 holder seg innfor hylla, gjør det vel ikke noe om linsa stikker ut?

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå heller jeg mot TW2000! Så det er prisen på pricejapan.com + moms og frakt som gjelder?
    Da havner jeg på ca.20.000,- Ser det riktig ut?

Jeg tviler på at du vil se noe antydning til hønsenetting på TW2000.
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ballis

Jeg er totalt uenig med deg i at ikke HD1 er bedre enn VW60 og det du skriver om at du må male veggene matt sorte for å kunne bruke den?
    Ja ikke forstår jeg hvordan du kan komme med noe sånt og hva mener du med at den har for mange nykker?Det du skriver om fargeuniformen på den og er jo merkelig.Jeg som eier en HD1 vil derfor spørre deg om på hvilke grunnlag du kommer med dine påstander?I hvilke oppsett har du sett den?Og har du sett den eller er dette bare synsing?Og ja hva skal du med motorisert linse?jeg har stilt min en gang og har ikke hatt behov for å stille på den igjen.
    Mvh bigtor

Newcomer Darx sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Benq w9000

Jeg har også sett på projektor, og så langt har jeg falt for Benq 9000. Var ganske sikker på at jeg skulle kjøpe den helt til jeg leste denne tråden.
    Er det noen som har erfaring med denne PJ`en?

Det nevnes over her at Benq 10000 ikke fungerer bra, da er vel neppe 9000 et godt valg?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Det du skriver om fargeuniformen på den og er jo merkelig.Jeg som eier en HD1 vil derfor spørre deg om på hvilke grunnlag du kommer med dine påstander?I hvilke oppsett har du sett den?Og har du sett den eller er dette bare synsing?Og ja hva skal du med motorisert linse?jeg har stilt min en gang og har ikke hatt behov for å stille på den igjen.
    Har du sett målinger av fargerommet på HD1? Det skal ikke mye fantasi til for å se hvorfor fargene ikke blir korrekte. Ta en titt på HD100, så ser du at fargegjengivelsen er mer troverdig. HD1 er veldig overmettet i grønt, i forhold til rødt og blått. Dermed har du en overvekt av grønt i alle fargenyanser som inneholder denne fargen. HD100 er like overmettet i grønt, men her er også blått og grønt "justert opp" (spesielt rødt). Ingen av dem har likevel troverdig fargegjengivelse, da må du over på TW2000, IN82 eller VW200.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Jeg tviler på at du vil se noe antydning til hønsenetting på TW2000.
    Det kan jeg understøtte. Ser en screendoor på en 1080 projektor, sitter man alt for tett på (et alt for stort) lerret. Personlig foretrekker jeg å sitte langt mer enn en armlengde unna duken. ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Deler av TX-300 stikker ut fra hylla. Du kan se på bilde på minhjemmekino.

Så lenge foten til TW2000 holder seg innfor hylla, gjør det vel ikke noe om linsa stikker ut?

Min stikker ut som bare det, min hylle (Lack hylle fra Ikea) er bare 26cm dyp og egentlig for grunn, måtte skru på en pleksiglassplate slik at jeg fikk økt dybden noen cm. Hylla må være 31-32cm dyp for at føttene skal være innenfor. Det gjør ikke noe om linsa stikker ut. Er ute etter ny dypere hylle, men har ikke funnet noe pent som er dypt nok ennå.

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Har du sett målinger av fargerommet på HD1? Det skal ikke mye fantasi til for å se hvorfor fargene ikke blir korrekte. Ta en titt på HD100, så ser du at fargegjengivelsen er mer troverdig. HD1 er veldig overmettet i grønt, i forhold til rødt og blått. Dermed har du en overvekt av grønt i alle fargenyanser som inneholder denne fargen. HD100 er like overmettet i grønt, men her er også blått og grønt "justert opp" (spesielt rødt). Ingen av dem har likevel troverdig fargegjengivelse, da må du over på TW2000, IN82 eller VW200.
    Jeg har ikke sett målinger av fargerommet på HD1 men sett med mine øyne så er jeg veldig fornøyd med fargene på den.Jeg har ikke sett HD100 enda men jeg har sett IN82 og hvis du mener at det er korrekt fargegjengivelse ja da har vi ikke samme oppfatning av hva som er troverdig for i mine øyne så virker fargene på IN82 som de er blitt vasket ut og er lite troverdig.Men dette viser jo også hvor forskjellig vi oppfatter bilde;-)
    Mvh bigtor

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spectre
    Min stikker ut som bare det, min hylle (Lack hylle fra Ikea) er bare 26cm dyp og egentlig for grunn, måtte skru på en pleksiglassplate slik at jeg fikk økt dybden noen cm. Hylla må være 31-32cm dyp for at føttene skal være innenfor. Det gjør ikke noe om linsa stikker ut. Er ute etter ny dypere hylle, men har ikke funnet noe pent som er dypt nok ennå.
    Jeg har ei hylle som er 33cm dyp, og du mener det bør holde?
    Pleksiglassplate? Hvordan festet du den?

Gjør som meg, kjøp 1" plat på Biltema(lengde og dybde velger du selvsagt selv). Vel hjemme skjærer du platen til i ønsket lengde og dybde. Kutt hjørnene og puss kantene til de blir runde(Se på bilde på minhjemmekino). Dama og jeg malte hylla i samme farge som veggen. Ble veldig bra.
    Knekter kjøpte vi på OBS bygg.

Slet også med å finne pen hylle som var dyp nok, så endte med at jeg laget selv

Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •