Sanyo PLVZ2 og komponent video inngang

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sanyo PLVZ2 og komponent video inngang

Kjøpte en Sanyo PLVZ2 prosjektor i går. Fikk opp bilde når jeg kjørte video/kompositt kobling, men prosjektoren fant ikke noe signal når jeg koblet med video komponent kabler. Prøvde flere ting uten resultat. Noen som har samme erfaring? Må det gjøres innstilinger på ut-signalet fra DVD-spilleren? DVD-spileren inngår i en hjemmekinopakke fra Yamaha (HTIB340)

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan,

Det skal vanligvis ikke være nødvendig å forandre noen innstillinger i dvd spilleren. Jeg har desverre aldri sett menyen på Z2, og kan derfor ikke si om det kan være noe triks der, bortsett fra at du muligens må velge "Component Input" manuelt. Har du gjort dette? Har du testet med en annen kabel? Koblet riktig farge i hver ende? (dumt spm, men allikevel )

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ganske sikker på at jeg har koblet riktig farge på pluggene. Kanskje kabelen er defekt, men den er helt ny og burde være ok.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da vil jeg tro du må velge Component input på projektoren manuelt, dersom du ikke har gjort dette allerede.

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener å huske at hvis projektoren står i auto input så velger den automatisk den inngangen med best signal dvs komponent. Jeg velger uansett manuelt, vil være sikker på at riktig inngang er valgt. Det er jo egen knapp for kompositt, s-video og komponent på fjernkontrollen.

Det kan være at du på dvd spilleren må aktivere komponent ut. På min Sony 930 så må jeg velge mellom RGB/Scart eller Komponent (videoprosessoren/video dac'ene har vel ikke kapasitet til begge samtidig...), og det var vel RGB som var default på min.

BB

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker HK25 med component og måtte velge Input 2 component manuelt første gang jeg brukte den.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er løst. Måtte manuelt sette utgangssignalet på komponentutgangen til YUV (default var RGB) på DVD-spilleren.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er løst. Måtte manuelt sette utgangssignalet på komponentutgangen til YUV (default var RGB) på DVD-spilleren
    Glimrende at du fikk det til tilslutt da. Jeg tok tydligvis feil ang. dvd spiller innstillinger

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •